LukeDanes Skrevet tirsdag kl 20:01 #41 Del Skrevet tirsdag kl 20:01 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hørte sangen nå, å er litt usikker om du syns forelskelse egentlig er noe koslig 😅 Det var ikke mye, min kjære Ann, jeg vil holde om kring deg. Men du har kanskje et ikke så åpenbart forhold til denne sangen, for sånn direkte virker den for meg som gjengtrøbbel, problemer i livet, fest og pøbler som uler mot samfunnet og ypper? Å jeg vet ikke helt hvor kjærlighetslivet ditt kommer inn. Er det det at det ikke er et? Er det en krig for deg? Er det å jakte? Noe helt annet jeg ikke får med meg? Anonymkode: 86360...f9b Heheh 😄 Forelskelse i seg selv kan jo innledningvis ikke være til å holde ut, de har jo funnet ut at forelskede har et høyere nivå av kortisol. Ikke rart man føler seg litt stressa, kanskje? Og nei, det er ikke akkurat mye Halvdan og "når sommerdagen ligg utover landet, og du og æ har funne oss ei strand" over Oslo Ess. Selv om jeg må innrømme jeg har vanskeligheter for å finne gjengtrøbbel, fest og pøbler som uler mot samfunnet i låta, men musikk tolkes jo fort annerledes fra ulike ståsted. Og, selv om jeg er opptatt av at forelskelse er noe man må holde i live fra begynnelsen og videre inn i forholdet, så er det jo forskjell på følelsene - det gryende, voksende, tanker og/eller følelser som overrumpler deg når hva enn som minner deg om den du ikke får ut av tankene kontra den mer "etablerte" kjærligheten i et forhold. Er hverken noen krig eller jakt, vi oppfatter nok bare låta ulikt. Skulle gjerne analysert den grundigere vers for vers, men det får eventuelt bli når jeg har bedre tid og er mer opplagt 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:24 #42 Del Skrevet tirsdag kl 20:24 LukeDanes skrev (15 minutter siden): Heheh 😄 Forelskelse i seg selv kan jo innledningvis ikke være til å holde ut, de har jo funnet ut at forelskede har et høyere nivå av kortisol. Ikke rart man føler seg litt stressa, kanskje? Og nei, det er ikke akkurat mye Halvdan og "når sommerdagen ligg utover landet, og du og æ har funne oss ei strand" over Oslo Ess. Selv om jeg må innrømme jeg har vanskeligheter for å finne gjengtrøbbel, fest og pøbler som uler mot samfunnet i låta, men musikk tolkes jo fort annerledes fra ulike ståsted. Og, selv om jeg er opptatt av at forelskelse er noe man må holde i live fra begynnelsen og videre inn i forholdet, så er det jo forskjell på følelsene - det gryende, voksende, tanker og/eller følelser som overrumpler deg når hva enn som minner deg om den du ikke får ut av tankene kontra den mer "etablerte" kjærligheten i et forhold. Er hverken noen krig eller jakt, vi oppfatter nok bare låta ulikt. Skulle gjerne analysert den grundigere vers for vers, men det får eventuelt bli når jeg har bedre tid og er mer opplagt 😅 Ja vi har veldig ulik tolkning 😂 Men jeg har kun hørt den en gang og aldri egentlig hørt det bandet heller. Å jeg er en sart sjel, som sikkert påvirker hvordan jeg ser ting som er synd, for vil se hva det betyr for deg. Men hørte det igjen og nok en gang føler jeg vi skal på byen å skape trøbbel 😂 Men det er veldig sannt. Når hverdagen kommer er det noe annet og noe kjennt. Forelskelse for meg er noe mystisk og noe veldig romantisert og spennede. Mens hverdagen vil forhåpentligvis bli trygg, jordnær og litt spennende(Men også desverre fort kjedelig, den må jeg jobbe med) Det er jo grenser på hvor mystisk noen kan forbli om man bor sammen. Igjen! Om jeg er så dårlig på å forstå mange menn som jeg forstår deg, blir det permanent mystikk. Anonymkode: 86360...f9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:35 #43 Del Skrevet tirsdag kl 20:35 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hørte sangen nå, å er litt usikker om du syns forelskelse egentlig er noe koslig 😅 Det var ikke mye, min kjære Ann, jeg vil holde om kring deg. Men du har kanskje et ikke så åpenbart forhold til denne sangen, for sånn direkte virker den for meg som gjengtrøbbel, problemer i livet, fest og pøbler som uler mot samfunnet og ypper? Å jeg vet ikke helt hvor kjærlighetslivet ditt kommer inn. Er det det at det ikke er et? Er det en krig for deg? Er det å jakte? Noe helt annet jeg ikke får med meg? Anonymkode: 86360...f9b Det er ikke så veldig koselig, det er sykt skummelt! For det er altoppslukende, mister helt kontroll, og blir så liten alene. Er det gjensidig, så blir det jo fantastisk etterhvert, men når man er vant med det motsatte så beskytter man hjertet sitt så godt man kan. For det kan ødelegge en mann Anonymkode: 2ae88...49c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:39 #44 Del Skrevet tirsdag kl 20:39 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke så veldig koselig, det er sykt skummelt! For det er altoppslukende, mister helt kontroll, og blir så liten alene. Er det gjensidig, så blir det jo fantastisk etterhvert, men når man er vant med det motsatte så beskytter man hjertet sitt så godt man kan. For det kan ødelegge en mann Anonymkode: 2ae88...49c Jeg har vært heldig og har nok en mann som er forelska i meg nå. Skal beskytte det så godt jeg kan❤️ Anonymkode: 90888...42e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:05 #45 Del Skrevet tirsdag kl 21:05 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er ikke så veldig koselig, det er sykt skummelt! For det er altoppslukende, mister helt kontroll, og blir så liten alene. Er det gjensidig, så blir det jo fantastisk etterhvert, men når man er vant med det motsatte så beskytter man hjertet sitt så godt man kan. For det kan ødelegge en mann Anonymkode: 2ae88...49c Åh, håper du finner en trygg klem en dag og at det ikke blir sååå skummelt med riktig person 😊 Men ja, det kan være nervepirrende og sårt. Anonymkode: 86360...f9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:19 #46 Del Skrevet tirsdag kl 21:19 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Åh, håper du finner en trygg klem en dag og at det ikke blir sååå skummelt med riktig person 😊 Men ja, det kan være nervepirrende og sårt. Anonymkode: 86360...f9b Håper det selv innerst inne, og du sier det essensielle her, «trygghet». Jeg hopper ut av fly, jeg går alene på dypt nede på havbunnen, jeg padler ned høye fossefall og mer til. Dette kan jeg gjøre fordi jeg stoler fult og holdent på meg selv, utstyret, og viktigst menneskene jeg har rundt meg. Å forelske meg er så absolutt det skumleste jeg har opplevd, og jeg trenger nok å kunne stole fult og holdent på den aktuelle for at jeg skal klare å slippe det fri en gang til. Jeg fatter ikke at dere tør Anonymkode: 2ae88...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:46 #47 Del Skrevet tirsdag kl 21:46 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Håper det selv innerst inne, og du sier det essensielle her, «trygghet». Jeg hopper ut av fly, jeg går alene på dypt nede på havbunnen, jeg padler ned høye fossefall og mer til. Dette kan jeg gjøre fordi jeg stoler fult og holdent på meg selv, utstyret, og viktigst menneskene jeg har rundt meg. Å forelske meg er så absolutt det skumleste jeg har opplevd, og jeg trenger nok å kunne stole fult og holdent på den aktuelle for at jeg skal klare å slippe det fri en gang til. Jeg fatter ikke at dere tør Anonymkode: 2ae88...49c 😱 At DU tørr, vi er ikke de modige her 😂 Du bør ikke stole på fossen, flyet, utstyret eller noe som helst. Men det er veldig beundringsverdig at du gjør. Kunne ønske vi kunne bytte. Men det bør du ikke, for det høres ut som du har et veldig kult liv. Vet ikke hva som skjedde når du forelsket deg, men syns det høres trist ut om du ikke finner noen du stoler fullt på. Absolutt gjørbart! 😊 Krysser fingrene for at det og at du holder deg trygg. Kanskje du kan finne deg noen som holder på med lignende som deg? Anonymkode: 86360...f9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:37 #48 Del Skrevet i går, 10:37 AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 14.15): Jeg fyller 45 i år og har gjort meg noen observasjoner og betraktninger rundt dating opp gjennom årene. Og synes å kunne hevde følgende; en del mennesker tåler ikke å bli avvist uten å stemple daten som noe negativt. Hvor mange ganger hører man ikke at menn er håpløse, takler ikke forpliktelser, kun er ute etter sex, osv osv. Jeg er kvinne selv, men helt sikker på at mange av mennene er helt ok, bare at man ikke har rett kjemi til å gå videre til et kjæresteforhold. Jeg forstår at det er vondt å bli dumpet eller avvist, men jeg forstår ikke behovet for å slenge dritt. Den andre parten får liksom ikke gjort noe med at han ikke får/har riktige følelser for deg. Jeg synes det er mye mer voksent når jeg hører "Ronny er en allright fyr, men vi passer ikke som kjærester" enn "Ronny er en drittsekk som ikke takler forpliktelser" når det strengt tatt handler om at han ikke ønsker et fast forhold med akkurat deg. Anonymkode: 980e1...9a7 Det hadde vært rart om du avviste ham fordi dere har veldig god kjemi sammen! Uansett, avvis i vei. Anonymkode: fa12a...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:39 #49 Del Skrevet i går, 10:39 Det er kvinners måte å skjerme seg selv på.. Anonymkode: fc0b7...4b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Exo Skrevet 8 timer siden #50 Del Skrevet 8 timer siden Da jeg var singel for en mannsalder siden var standardmeldingen jeg sendte for å avslutte "Hei, du er en hyggelig dame, men vi har dessverre ikke kjemien jeg er ute etter. Lykke til videre! " Ah, minner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå