Gå til innhold

Det er faktisk helt greit å bli avvist pga manglende kjemi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er helt greit å avvise grunnet manglende kjemi, men da tenker jeg det kan gjøres på en grei og hyggelig måte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SPOCA skrev (9 minutter siden):

Det er helt greit å avvise grunnet manglende kjemi, men da tenker jeg det kan gjøres på en grei og hyggelig måte.

Selvfølgelig. Men én del, både kvinner og menn, dikter opp grunner til at de blir avvist og gjør motparten slem uten at motpartenfaktisk er det. Sikkert for å se bedre ut utad, evt lurer man seg selv. Men det er slemt og stygt mot den som ikke har gjort noe mer galt enn å ikke falle for deg. 

Jeg tror også noen ikke helt hører helt etter når motparten tidlig sier at vedkommende ikke er ute etter et fast forhold.

Anonymkode: 980e1...9a7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper bare ikke at enkelte kvinner og menn bare kommer ut for fæle dater. Da bør man gå litt i seg selv også. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg fyller 45 i år og har gjort meg noen observasjoner og betraktninger rundt dating opp gjennom årene. Og synes å kunne hevde følgende; en del mennesker tåler ikke å bli avvist uten å stemple daten som noe negativt. Hvor mange ganger hører man ikke at menn er håpløse, takler ikke forpliktelser, kun er ute etter sex, osv osv. Jeg er kvinne selv, men helt sikker på at mange av mennene er helt ok, bare at man ikke har rett kjemi til å gå videre til et kjæresteforhold. Jeg forstår at det er vondt å bli dumpet eller avvist, men jeg forstår ikke behovet for å slenge dritt. Den andre parten får liksom ikke gjort noe med at han ikke får/har riktige følelser for deg. Jeg synes det er mye mer voksent når jeg hører "Ronny er en allright fyr, men vi passer ikke som kjærester" enn "Ronny er en drittsekk som ikke takler forpliktelser" når det strengt tatt handler om at han ikke ønsker et fast forhold med akkurat deg. 

Samme her, skjønner det ikke. Men samtidig går det an å bli for forståelsesfull også, at man forstår alt og alle i hjel. Da er det faktisk litt mer ‘pragmatisk’ å tenke at folk er duster og ‘helt pling i bollen’, så de klarer å komme seg videre. Jeg klarer ikke å tenke slik, men kunne ønske jeg klarte det, hehe. 

Anonymkode: 3679f...f27

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre om folk er ærlige og avslutter enn å ikke tørre å si det og villede andre. Mange menn tør fanken ikke si det hvis dem ikke vil mere og det er feigt 

Anonymkode: b8a70...61d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 15.01):

Veldig enig. Men syns ikke noe om de som er klar over det og fortsatt forsøker å ha sex først, bare for å få ha sex. Tenker man kjenner kjemien av å bare være sammen.

Anonymkode: 86360...f9b

Ja og nei. Man kan tro det er kjemi i starten, og så går det noen dater, og på den tiden har man kanskje rukket å ha sex, men så finner man ut at det er noe med den andre som gjør at interessen falmer eller ulike verdier tilsier at det ike kan bli noe mer. Det har skjedd med meg noen ganger, og jeg har da avbrutt videre dating. Føler at om jeg hadde vært mann så kunne jeg da fort bli beskylt for å bare være ute etter sex... Noe som overhodet ikke var tilfelle, det tar bare litt tid å bli kjent rett og slett...

Å si fra når man ser at det ikke blir noe mer bør både menn og kvinner bli flinkere til, det er minst like mye ghosting som blir gjort av kvinner etter det jeg hører fra single kompiser.

Anonymkode: b11b5...f92

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Menn er ikke i stand til å bli forelsket dsv. 

Anonymkode: d24c2...080

Det er faktisk det dummeste jeg har hørt i dag

Anonymkode: 03a29...02a

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 14.15):

Jeg fyller 45 i år og har gjort meg noen observasjoner og betraktninger rundt dating opp gjennom årene. Og synes å kunne hevde følgende; en del mennesker tåler ikke å bli avvist uten å stemple daten som noe negativt. Hvor mange ganger hører man ikke at menn er håpløse, takler ikke forpliktelser, kun er ute etter sex, osv osv. Jeg er kvinne selv, men helt sikker på at mange av mennene er helt ok, bare at man ikke har rett kjemi til å gå videre til et kjæresteforhold. Jeg forstår at det er vondt å bli dumpet eller avvist, men jeg forstår ikke behovet for å slenge dritt. Den andre parten får liksom ikke gjort noe med at han ikke får/har riktige følelser for deg. Jeg synes det er mye mer voksent når jeg hører "Ronny er en allright fyr, men vi passer ikke som kjærester" enn "Ronny er en drittsekk som ikke takler forpliktelser" når det strengt tatt handler om at han ikke ønsker et fast forhold med akkurat deg. 

Kommer kanskje an på hvordan avvisningen foregikk. Var vedkommende ærlig og avviste på en høflig måte er jeg fullt enig med deg, men ble man ghostet f eks kan jeg godt skjønne de blir negative og kaller vedkommende for drittsekk osv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 15.52):

Uff ja, dette kjenner jeg meg så igjen i. Møtte en da jeg var rett ute av langvarig forhold og ikke hadde noen trening på hvordan menn oppfører seg som single. trodde virkelig han likte hele meg, jeg syntes vi passet enormt bra sammen på alle måter, men etter en måned med intens sex når vi kunne, teksting hver dag og masse sexting, så var det plutselig "eh, er ikke interessert i noe forhold med deg så jeg tenker vi avslutter nå". Herregud så avvist og dumpa jeg følte meg, tok lang tid å komme seg over det sjokket. Vanskelig å ikke mislike ham selv om han liksom var "fair" og sa i fra til slutt.

Anonymkode: 46ef6...2b7

Etter han har holdt på slik syns jeg det er for sent å si fra om sånt. Den skulle han kommet med før

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja og nei. Man kan tro det er kjemi i starten, og så går det noen dater, og på den tiden har man kanskje rukket å ha sex, men så finner man ut at det er noe med den andre som gjør at interessen falmer eller ulike verdier tilsier at det ike kan bli noe mer. Det har skjedd med meg noen ganger, og jeg har da avbrutt videre dating. Føler at om jeg hadde vært mann så kunne jeg da fort bli beskylt for å bare være ute etter sex... Noe som overhodet ikke var tilfelle, det tar bare litt tid å bli kjent rett og slett...

Å si fra når man ser at det ikke blir noe mer bør både menn og kvinner bli flinkere til, det er minst like mye ghosting som blir gjort av kvinner etter det jeg hører fra single kompiser.

Anonymkode: b11b5...f92

Men så er vel greia at noen ikke viser at følelsene har kjølney. De later som at alt er tipp topp og så plutselig. Er ikke interessert i noe mer utav det blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Menn er ikke i stand til å bli forelsket dsv. 

Anonymkode: d24c2...080

For noe tull 😂 Så klart vi er. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LukeDanes skrev (1 time siden):

For noe tull 😂 Så klart vi er. 

Men hva er en forelskelse for dere? Jeg er ikke den du siterte, men undrer litt om dere føler like dypt når jeg tenker over hva jeg ser og hører. Ikle at damer bestandig føler så sinnsykt mye de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hva er en forelskelse for dere? Jeg er ikke den du siterte, men undrer litt om dere føler like dypt når jeg tenker over hva jeg ser og hører. Ikle at damer bestandig føler så sinnsykt mye de heller.

Vet det varierer fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker å bli avvist jeg.

Altså hvis det skjer på en ordentlig måte. Har vært singel i noen år og datet sporadisk. Opplevd alt fra regelrett ghosting til personer som faser meg ut eller som prøver å gjenoppta kontakten etter å først ikke ha tekstet/svart som avtalt. Disse tingene er kjipe. Så lenge jeg har opplevd en kjemi der eller potensiale til kjemi så prøver jeg å opprettholde kontakt, svare, unngå å date for mange andre, holder kalenderen litt åpen etc.

Og da er det kjedelig at den andre parten lar meg gjette at det er slutt mellom oss. 

Ved et par anledninger har jeg fått noen som har tatt «praten» på ekte. En som sa at han ikke følte en spesiell kjemi, en annen som hadde gjenopptatt kontakten med en tidligere date og ikke ville spille dobbelt da han så potensiale der. Utrolig deilig og befriende å kunne arkivere disse personene med en gang og slutte å legge energi der. Tommel opp for de som gidder å ta den praten. 

Anonymkode: a3628...a05

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oslo Ess - i fritt fall

Ofte er det skrevet en sang som beskriver det meste bedre enn man klarer selv. Oslo Ess har faktisk et par låter til som toucher innom det. Men i fritt fall er nok favoritten min.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LukeDanes skrev (3 minutter siden):

Oslo Ess - i fritt fall

Ofte er det skrevet en sang som beskriver det meste bedre enn man klarer selv. Oslo Ess har faktisk et par låter til som toucher innom det. Men i fritt fall er nok favoritten min.

Eller film

https://play.tv2.no/film/10-ting-jeg-hater-ved-deg-1672787.html

Anonymkode: 90888...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
LukeDanes skrev (3 minutter siden):

Oslo Ess - i fritt fall

Hørte sangen nå, å er litt usikker om du syns forelskelse egentlig er noe koslig 😅

Det var ikke mye, min kjære Ann, jeg vil holde om kring deg. 

Men du har kanskje et ikke så åpenbart forhold til denne sangen, for sånn direkte virker den for meg som gjengtrøbbel, problemer i livet, fest og pøbler som uler mot samfunnet og ypper? Å jeg vet ikke helt hvor kjærlighetslivet ditt kommer inn. Er det det at det ikke er et? Er det en krig for deg? Er det å jakte? Noe helt annet jeg ikke får med meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo da, mange filmer som sikkert kan nevnes òg. Går bare litt raskere å fremstille poenget ila 3-4 minutter tekst og melodi. Og selv om denne riktig nok er basert på Shakespear så var det to damer som skrev filmmanus 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LukeDanes skrev (4 minutter siden):

Jo da, mange filmer som sikkert kan nevnes òg. Går bare litt raskere å fremstille poenget ila 3-4 minutter tekst og melodi. Og selv om denne riktig nok er basert på Shakespear så var det to damer som skrev filmmanus 😛

Litt små feministisk men søt likevel

og jeg savner 90 tallet🤓

Anonymkode: 90888...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...