Gå til innhold

Hvor mange reiser er dere på i året, og hva ligger inntekten deres på?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

dere som tenker umiddelbart, at folk tjener for mye, husk at det er folk i alle aldere her på KG. Jeg husker sist gang det var en som mente at alle lyver på KG fordi de oppgir for høy inntekt, han "glemte" at det finnes folk i 45-55 år alder, med 15-25 år erfaring i jobben sin, og lønner på 1 million. Vi har alle startet med 3-400 tusen for 20 år siden, men vi ble gamle og fikk mer lønn etterhvert. 

Anonymkode: 18ae5...714

Sant… Spør man om inntekt så bør man samtidig spørre om alder. Hadde du spurt meg for 10 år siden hadde jeg svart at jeg tjente under 200.000 som student. Mannen (som jeg ikke hadde møtt ennå) jobbet i det offentlige og tjente gjennomsnittlig.

I dag tjener vi 2 mill til sammen. Spør du oss igjen om 5 år er nok inntekten betydelig høyere. Vi har gjort smarte valg og er ettertraktet i jobbmarkedet. 

Anonymkode: 610c8...4d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder reisingen på et nivå som gjør at det fortsatt blir litt «stas»

Ble miljøskadd som omreisende selger, lei av hoteller. Heldigvis et tilbakelagt kapittel.

Liker avbrekk fra hverdag, enten helg med kjæresten i hans leilighet, storbytur eller hyttetur🥰 

Anonymkode: c6a67...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Sant… Spør man om inntekt så bør man samtidig spørre om alder. Hadde du spurt meg for 10 år siden hadde jeg svart at jeg tjente under 200.000 som student. Mannen (som jeg ikke hadde møtt ennå) jobbet i det offentlige og tjente gjennomsnittlig.

I dag tjener vi 2 mill til sammen. Spør du oss igjen om 5 år er nok inntekten betydelig høyere. Vi har gjort smarte valg og er ettertraktet i jobbmarkedet. 

For min del når jeg spør om hva folk med høy lønn jobber med, er det for å få en forståelse i hvilke yrker som har de lønnsnivåene. Nettopp for å kunne ta smarte valg selv fremover. Min opplevelse er også at alder ikke har mye å si på vektskålen i en lønnsforhandling. Erfaring (som selvfølgelig også kommer med alder), kunnskap, fagbakrunn/utdanning/kursing/etterutdanning osv, samt resultat betyr vel så mye. Så det handler for min del om, å posisjonere seg og ta lure valg. I tillegg opplever jeg at det kan vere sprik innen yrker og det er interessant å se på disse. 

Anonymkode: 69e4f...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ledere i privat sektor. Hvorfor spør du alle om det? Skjønner liksom ikke hva det har å si for deg. 

Anonymkode: 21255...4a9

Det er vel like spennende som å vite hvor ofte folk reiser😅😅 noen liker potet, andre foretrekker ris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En til to ganger i året, som regel innenlands. Tjener 1,6 mill til sammen, men har mange barn og høye utgifter. 

Anonymkode: 0db7e...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tjener tilsammen rundt 2 millioner og liker oss best hjemme. Er i tidlig 40årene med tre barn i skolealder. Vi var en uke i Spania i fjor sommer siden vi ble invitert av et vennepar. I år blir det en uke i Sverige. Ellers er det lite reising med oss og stort sett innafor noen timers kjøring. Bor litt utpå bygda og ferie for meg er å være hjemme og slappe av. 

Anonymkode: 19b75...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For min del når jeg spør om hva folk med høy lønn jobber med, er det for å få en forståelse i hvilke yrker som har de lønnsnivåene. Nettopp for å kunne ta smarte valg selv fremover. Min opplevelse er også at alder ikke har mye å si på vektskålen i en lønnsforhandling. Erfaring (som selvfølgelig også kommer med alder), kunnskap, fagbakrunn/utdanning/kursing/etterutdanning osv, samt resultat betyr vel så mye. Så det handler for min del om, å posisjonere seg og ta lure valg. I tillegg opplever jeg at det kan vere sprik innen yrker og det er interessant å se på disse. 

Helt innafor å lure på det😉. Jeg skulle gjerne tatt noen smartere valg tidligere i livet.

Alder i seg selv er jo ikke noen bonus (heller tvert imot), det er fartstiden i bransjen som teller. I min bransje er det en klar og tydelig karrierestige, der man typisk begynner på 600.000 og når man har nådd toppnivået har man godt over millionen. Ingen kommer dit som 19-åringer, for å si det sånn... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt innafor å lure på det😉. Jeg skulle gjerne tatt noen smartere valg tidligere i livet.

Alder i seg selv er jo ikke noen bonus (heller tvert imot), det er fartstiden i bransjen som teller. I min bransje er det en klar og tydelig karrierestige, der man typisk begynner på 600.000 og når man har nådd toppnivået har man godt over millionen. Ingen kommer dit som 19-åringer, for å si det sånn... :P

Hvilken bransje hører du til?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 530 000 i inntekt, reiser på 2/3 ferier til utlandet i året.

I fjor Italia, Ungarn og Kapp verde.

I år Svalbard, Albania og Istanbul.

Bor billig og prioriterer reise. Voksne barn.

Anonymkode: fc54e...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-10 ferier i året. Vi reiser ALLTID til syden med ungene (mine). I blant 2-3 ganger ila sommeren. Også har vi flere storbyferier gjennom året. 

Min årsinntekt: ca. 900 000 i fjor. Jeg tjener nok 1,1 milli. i år.

Han: 1,9 mill i fjor. Vi skal være borte i 2 mnd i sommer på ferie, og da tjener han naturligvis ikke like bra som han pleier. Så regner med han lander på rundt 2 millioner i år også. 

Anonymkode: 5c892...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

5-10 ferier i året. Vi reiser ALLTID til syden med ungene (mine). I blant 2-3 ganger ila sommeren. Også har vi flere storbyferier gjennom året. 

Han: 1,9 mill i fjor. Vi skal være borte i 2 mnd i sommer på ferie, og da tjener han naturligvis ikke like bra som han pleier. Så regner med han lander på rundt 2 millioner i år også. 

Hva jobber dere med? 

Dere må jo ha sykt fleksible jobber som kan reise så mye😄🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er lektor, så beklager om formuleringene mine ikke var helt presise 😅 Jeg orket ikke å ta meg bryet med å skrive korrekt. Jeg ville nok skrevet annerledes om jeg hadde visst at jeg skulle avsløre hva vi jobbet med 😅

Min samboer driver sitt eget firma, hvor han har flere ansatte. Jeg har også en stilling i selskapet hans og mottar lønn derfra, noe som bidrar til at jeg har en relativt god inntekt. Lønnen min fra firmaet ligger på rundt 200 000–450 000 kroner i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er lektor, så beklager om formuleringene mine ikke var helt presise 😅 Jeg orket ikke å ta meg bryet med å skrive korrekt. Jeg ville nok skrevet annerledes om jeg hadde visst at jeg skulle avsløre hva vi jobbet med 😅

Min samboer driver sitt eget firma, hvor han har flere ansatte. Jeg har også en stilling i selskapet hans og mottar lønn derfra, noe som bidrar til at jeg har en relativt god inntekt. Lønnen min fra firmaet ligger på rundt 200 000–450 000 kroner i året.

Vi alle har vel et jobbspråk og et "vanlig"?😝 men ja, da forstår jeg litt mer av både muligheter for lang ferie og godt inntektsgrunnlag🙌 flinke dere som har ordnet det slik! 

Hvilken bransje har han firma i, må si han gjør det godt til tross for tid til mye reising👌 du som er på andre siden, er det verdt det? Mtp å starte eget firma, alle sier det er så mye jobb..spesielt i starten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva jobber dere med? 

Tja, jeg er lærer (lektor) 😅, og det gir oss muligheten til å reise en del. Han driver sitt eget firma, og som nevnt ovenfor, er jeg også ansatt der. Det gjør at inntekten min er høyere enn en gjennomsnittlig lektorlønn :)

Jeg MÅ ikke nødvendigvis jobbe som lærer om jeg ikke ønsker det. Jeg har tross alt muligheten til å jobbe i min samboer sitt firma, men jeg elsker jobben min som lærer og kommer nok ikke til å slutte med det første 😉

Vi ønsker oss felles barn, og da kommer jeg nok til å gå ned i stilling for å kunne være mer hjemme. Nå høres det kanskje ut som jeg ikke prioriterer de barna jeg allerede har, men de er heldigvis ikke så små at de ikke klarer seg selv. Jeg fikk barn tidlig, så mine barn er allerede "store" (tenåringer), selv om jeg selv kun er i starten av 30-årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi alle har vel et jobbspråk og et "vanlig"?😝 men ja, da forstår jeg litt mer av både muligheter for lang ferie og godt inntektsgrunnlag🙌 flinke dere som har ordnet det slik! 

Hvilken bransje har han firma i, må si han gjør det godt til tross for tid til mye reising👌 du som er på andre siden, er det verdt det? Mtp å starte eget firma, alle sier det er så mye jobb..spesielt i starten. 

Vi er heldige sånn sett, siden vi begge kommer fra tøffe kår og lavinntektsfamilier. Vi er utrolig nok de eneste i våre familier som tjener over fattigdomsgrensen, så vi hjelper våre familier en del økonomisk og tar dem også med på reiser når vi kan. Både hans foreldre og mine er uføretrygdet. Det samme med mitt søsken og to av hans søsken 😅 Hans tredje søsken gjør det veldig bra og har en god jobb, men det søskenet har tatt avstand fra familien. 

Da vi ble sammen, hadde jeg "bare" en bachelorgrad i noe helt annet, og jeg var startet på lektorutdanningen. Hvis jeg avslører bransjen, blir jeg nok lett gjenkjennelig 😅 men bachelorgraden min har vært til stor hjelp for ham og firmaet. På mange måter startet vi firmaet hans sammen om man kan si det slik. Det er i hvert fall det han sier. Det var hans idé og pågangsmot som startet firmaet, men mine sparepenger, erfaring og faglige kunnskap bidro også veldig godt på veien. Han tør å satse, jeg tør å ta sjanser også endte det heldigvis bra :)

Han har virkelig gjort det utrolig bra! De to første årene jobbet han nesten 4000 timer i året. Da jobbet jeg også for han uten å ta ut lønn i hans firma. Han reiste ingen steder de årene, mens jeg tok med barna mine og dro alene. Så alt har ikke vært fryd og gammen, men vi klarer oss fint nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva jobber dere med? 

Jeg reiser 10-12 ganger i året, men som regel bare 2-3 fridager på hver tur. Vi har fem uker ferie og fem uker vi kan jobbe inn og avspasere når som helst. 

Anonymkode: 5cfcb...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvilken bransje hører du til?😊

Sjøfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt over 300 000 i året. Jobber fulltid. Er midt i 30årene og enslig. Har ikke vært på noen reise siden jeg var barn (norgesferier). Liker for så vidt ikke å reise, så føler ikke noe tap sånn sett.

Anonymkode: c74f1...e9f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 12.30):

Her har vi 4-5 reiser. Er et par uten barn. Begge i lavtlønnede yrker. Mannen er helt gal etter å reise, mens jeg ikke er på samme nivå. Jeg vil spare, mens han vil bare bruke penger. 
~Ts

Anonymkode: 5da43...38c

Hvilke reiser er det snakk om da? Og hvor er dere ulike? Kan dere ha et budsjett? Vi er et par med voksne barn på hver sin side. Vi reiser på turer i vinter og høstferie, inneklemte dager i mai, og en ca 10 dagers tur i sommerferien. Jeg har en fast jentetur i tillegg. Ellers er vi på hytten. Jeg har fått oppleve så mange flotte storbyer og bortgjemte perler at jeg lever på det. Bruker rutefly og booking. Spesielt vinterturene gjør godt. Men at vi koser oss sammen er det viktigste. 

Vi kan reise i ferier fordi vi er lærere. Inntekt 1,7 tilsammen. 

Anonymkode: 8e1d5...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...