Gå til innhold

Hvor mange reiser er dere på i året, og hva ligger inntekten deres på?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi reiser 3-5 ganger i året med alle turer, noen lange feks over Atlanteren, noen til steder i Europa og noen i Norge. Vi har ca 2 millioner i samlet inntekt årlig. Har tre barn i barneskolealder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Shit så mye folk flyr 😳 Får dere ikke dårlig samvittighet? Altså mtp miljøet?

Anonymkode: f238a...38b

Skjønner jo hvorfor jorda sliter....

Anonymkode: 465e4...63b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gjør ikke det altså. Jeg tenker at det regnskapet kommer jeg ganske godt ut av uansett. Det sagt: reiser må jo ikke være ved å fly. Jeg har liker å reise både ved å bruke elbil, elsykkel og ved å ta tog. ;)

TS: Jeg ser du spør om lønn og jobb, men dette handler jo også om prioriteringer for en god del av oss. Ikke for alle, men for mange. Vi bruker fort 3-400 000 kr i året på reiser selv om vi ikke tjener over 2 millioner, men det er fordi det er det vi prioriterer over høy belåningsgrad, oppussing, shopping, restaurantbesøk når vi ikke reiser, alkohol, snus og røyk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er du like bevist på å kjøpe norsk mat, gjenbruk av klær, møbler osv?  Tenker feks matimporten har jo et vesentlig større negativt fotavtrykk. I tillegg til at man støtter nedbygging av egne krisereserver ved feks krig, om man kjøper importert..

Anonymkode: 69e4f...ce5

Jeg tror de fleste MDG’ere tror at avokado, kaffe, sjokolade og scampi kommer fra lageret i butikken. 

NIMBY er et kjent motto i Norge. Ja takk, det må vi ha (but not in my back yard). Det gjelder miljøvennlig strøm som vindmøller, peis i byen som forurenser lufta, reising, oppussing og møbelforbruk, klær, mat, må jo ha hytte, floursmøring på ski - you name it. 

Anonymkode: ac8d5...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner at Ts definerer "en reise" jeg da .. For da kan jeg svare på tråden. 

Anonymkode: 444ca...9ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei. Er vell få ting jeg tenker mindre på enn dét.

Anonymkode: ca13a...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samlet inntekt 1,8 millioner. Gjeldsfri pr dags dato. Sommerferie og en ferie om vinteren. Stort sett til varmere strøk. Det holder i massevis for oss. Reiser er noe man skal glede seg til, og for oss er det slik at reiser vi for mye er det noe som blir for "vanlig" og man mister litt gleden med det. Reisene kan vær dyre enkelte år, andre ganger helt moderat. Reiser utenfor de dyreste periodene uansett fordi vi har mulighet til det.

Anonymkode: 687ab...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0. Jobber turnus, 100 %. Aldri fri og ikke råd. Tjener like mye som de med full sats uføretrygd. 

Anonymkode: c0225...b19

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Skjønner jo hvorfor jorda sliter....

Anonymkode: 465e4...63b

Ja blant annet fordi Kina i år skal lage omtrent 30 nye kullkraftverk :) Så er noen flyreiser i året det som dundrer jorden i bakken ? Neppe.

Anonymkode: 687ab...7d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 1.13):

Hva jobber dere med?

En overlege og en førsteamanuensis. Hvor overlegen står for 2/3 av inntekten. 

Anonymkode: 63c2c...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,3 millioner i året. Reiser med jobb hver uke internasjonalt og forlenger jobbreisene til privat opphold ca 5 ganger i året.

Anonymkode: 9fb9c...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 10.09):

Hvilke jobber har dere med slik lønn?

Ledere i privat sektor. Hvorfor spør du alle om det? Skjønner liksom ikke hva det har å si for deg. 

Anonymkode: 21255...4a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har samlet inntekt på 1,5M. Vi er sammen svigers på hytta i påska og en halv uke på sommeren. Jeg har vært sammen samboeren min i ti år i år- Vi fløy fra oslo til bergen i 2016, var i sverige i 2018 og i danmark 2019.

Anonymkode: 5eb15...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er på ca tre turer i året. Har med de to barna våre som er 11 og 13. Pleier å reise tre uker hver sommer (bl.a øyhopping i Middelhavet, USA og Thailand/Vietnam). To kortere turer, gjerne til London eller Paris, eller andre storbyer. 

Samlet inntekt ca 1,8 mil. 

Anonymkode: 8daac...9a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sicktrip skrev (På 11.2.2025 den 1.23):

1-2 reiser hvert år. Litt mer i år. Ingen topplønninger, men smart sparing vil jeg si. 

Blir først "A State of Trance" festival i Rotterdam, og ihvertfall 2 europaturer til utover året.

A state of Trance! 🤩😍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. Har ikke barn og bil. :)

Anonymkode: 5cfcb...94b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca 1,3 samlet inntekt.

0 reiser. Tar en tur på hytta påske og sommer.

Har småbarn og synes det er enklest og mest hyggelig å holde det enkelt.

Før barn reiste vi utenlands 2-3 ganger i året på under halve inntekten.

Endret av Anononyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere som tenker umiddelbart, at folk tjener for mye, husk at det er folk i alle aldere her på KG. Jeg husker sist gang det var en som mente at alle lyver på KG fordi de oppgir for høy inntekt, han "glemte" at det finnes folk i 45-55 år alder, med 15-25 år erfaring i jobben sin, og lønner på 1 million. Vi har alle startet med 3-400 tusen for 20 år siden, men vi ble gamle og fikk mer lønn etterhvert. 

Anonymkode: 18ae5...714

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

dere som tenker umiddelbart, at folk tjener for mye, husk at det er folk i alle aldere her på KG. Jeg husker sist gang det var en som mente at alle lyver på KG fordi de oppgir for høy inntekt, han "glemte" at det finnes folk i 45-55 år alder, med 15-25 år erfaring i jobben sin, og lønner på 1 million. Vi har alle startet med 3-400 tusen for 20 år siden, men vi ble gamle og fikk mer lønn etterhvert. 

Anonymkode: 18ae5...714

Den obligatoriske KG-greien dette at alle som har høy inntekt må lyve, og så overser man alle som oppgir helt normale inntekter. På samme måte er det obligatorisk at de som flyr noen ganger i året får tyn pga miljø, mens de som kjører dieselbil til hytta hver helg med ungeskokken aldri får spørsmålet om de ikke tenker miljø. Ingen spør seg heller om de av oss som reiser mye kanskje også har lavere forbruk hele resten av året, fordi vi sparer til reisene. 

Anonymkode: 5cfcb...94b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har ikke produsert en eneste forsøplende, forurensende, ressurskonsumerende unge, så nei…

Anonymkode: 610c8...4d6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...