AnonymBruker Skrevet i går, 17:29 #101 Del Skrevet i går, 17:29 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er vel ikke snakk om at besteforeldrene ikke skal ha alenetid? Det har dem jo sannsynligvis massevis av! Her var det vel mer snakk om at besteforeldre ikke ønsker å passe barnebarna i det hele tatt. Det er jo bare trist! Og VELDIG annerledes i forhold til hvordan jeg er oppdratt til at familie skal fungere. Men det er jo som med alt annet; som man reder, ligger man. Besteforeldre som ikke ønsker å stille opp med barnepass (snakk om av og til, ikke «i hytt og pine») bør vel heller ikke forvente hjelp til noe når alderdommern kommer. Sånn er det jo bare 🤷🏼♀️ Anonymkode: d9012...a47 Hvorfor er det trist? Bygge relasjoner kan man uten å måtte passe de Anonymkode: 99265...5a8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:30 #102 Del Skrevet i går, 17:30 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jo, jeg kan det. Det har jeg på en måte alltid visst, men det var godt å få det bekreftet i denne podcasten😊 det er faktisk ikke jeg som har en urimelig forventning. ts Anonymkode: 4bc12...5ce Ei du kan ikke forvente Anonymkode: 99265...5a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:35 #103 Del Skrevet i går, 17:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har de jo hver dag hele tiden! Å for vente at de passer nå og da, en gang i blant er ikke for mye. Egne eldre? Hvor mange 60-70 åringer har egne foreldre i livet? De er jo stort sett borte. Anonymkode: 4bc12...5ce Generasjonen som idag er besteforeldre er ofte i full jobb enda, samt at de har gamle foreldre de må hjelpe. Selv er jeg 60 nå å har min mor i live. Hun er 80. Skal hun følge levetiden til forfedrene, så har hun 10-15 år igjen å leve. Anonymkode: 23074...674 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:45 #104 Del Skrevet i går, 17:45 Er det virkelig et tap for barna om de ikke får tilbringe tid med besteforeldre som ikke bryr seg med dem? Svigermor her er sukkersøt og så voldsomt omsorgsfull når hun se ungene. Men det er jo bare skuespill. Hun bryr seg kun med sin voksne datter. Hun bor ti min herfra, har all verdens med tid. Det er mer sårende for ungene her å høre hvordan farmor preiker og lover de få gangene i året de møtes. Noen ganger tenker jeg at avstanden er bra. Ja, det er trist at ungene har så tafatt bestemor, men sånn er det. Vi kan ikke trylle må bare gjøre det beste ut av det. Anonymkode: 470c8...a5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:46 #105 Del Skrevet i går, 17:46 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ei du kan ikke forvente Anonymkode: 99265...5a8 Kan faktisk det😊 Anonymkode: 4bc12...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:47 #106 Del Skrevet i går, 17:47 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Generasjonen som idag er besteforeldre er ofte i full jobb enda, samt at de har gamle foreldre de må hjelpe. Selv er jeg 60 nå å har min mor i live. Hun er 80. Skal hun følge levetiden til forfedrene, så har hun 10-15 år igjen å leve. Anonymkode: 23074...674 Statistisk sett dør hun når som helst. 80 år er gjennomsnittlig levealder i Norge. Anonymkode: 4bc12...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet i går, 17:56 #107 Del Skrevet i går, 17:56 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, jeg er faktisk ikke det. Det var SÅ godt å høre denne podcasten og få det bekreftet. Det er bare på KG at du får slengt sånn dritt etter deg. ts Anonymkode: 4bc12...5ce AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jo, jeg kan det. Det har jeg på en måte alltid visst, men det var godt å få det bekreftet i denne podcasten😊 det er faktisk ikke jeg som har en urimelig forventning. ts Anonymkode: 4bc12...5ce Problemet ditt (i tillegg til at du tydeligvis ser denne ene podcasten og de som uttaler seg der som den endelige fasiten på et stort og komplekst tema som ikke har et fasitsvar) er at dette ikke endrer noe for deg i praksis, uansett hvor moralsk rett du mener å ha. Dine forventninger er ikke realistiske sett i forhold til hva de aktuelle besteforeldrene ønsker å bidra med, da er det mer konstruktivt å innse realitetene og leve etter det heller enn å bygge opp under egen skuffelse og bitterhet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:12 #108 Del Skrevet i går, 18:12 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Statistisk sett dør hun når som helst. 80 år er gjennomsnittlig levealder i Norge. Anonymkode: 4bc12...5ce Iflg deathclock så er forventet levealder for en kvinne på 80 i Norge i dag 3.5 år. https://www.death-clock.org/results.php Gjennomsnittlig levealder er en dårlig spådom for noen som allerede har blitt 80 Anonymkode: f09b1...e68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet i går, 18:12 #109 Del Skrevet i går, 18:12 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kan faktisk det😊 Anonymkode: 4bc12...5ce Det kan du, men da har du i hvert fall ingen grunn til å hulkgråte og ha det vondt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:15 #110 Del Skrevet i går, 18:15 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Tja kanskje foreldre burde ha færre regler da Anonymkode: 99265...5a8 Hvilke regler er det snakk om, egentlig? For jeg kjenner ingen som leverer barn til familie med et regelsett. Så det lurer jeg oppriktig på, og kan gjerne tenke meg å høre noen eksempler. Anonymkode: d9012...a47 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:19 #111 Del Skrevet i går, 18:19 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, jeg kan det. Det har jeg på en måte alltid visst, men det var godt å få det bekreftet i denne podcasten😊 det er faktisk ikke jeg som har en urimelig forventning. ts Anonymkode: 4bc12...5ce Det er ganske enfoldig (og feil) å basere livet sitt på en podcast, men du lette etter en kilde som støttet ditt syn også har du bestemt deg for at det er riktig. Det er til syvende og sist deg selv det går utover, som forventer noe av andre mennesker du ikke vil få. Anonymkode: 7aafa...06e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet i går, 18:21 #112 Del Skrevet i går, 18:21 Du kan ønske, men du kan ikke forvente. Å forvente innebærer at du regner med noe positivt, at krav skal oppfylles. Som voksen datter er det ditt eget valg å få barn. Foreldrene dine er ferdig med sitt foreldreansvar. Jeg synes det er trist å lese om så mange unge foreldre som forventer at besteforeldre stiller opp. Vær takknemlig om de gjør det, men ta dem ikke som en selvfølge. Når jeg blir gammel og pleietrengende forventer jeg ikke at barna mine skal stille opp for meg. Jeg kommer nok til å ønske at de besøker meg, men jeg vil aldri kreve eller forvente det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:30 #113 Del Skrevet i går, 18:30 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det har de jo hver dag hele tiden! Å for vente at de passer nå og da, en gang i blant er ikke for mye. Egne eldre? Hvor mange 60-70 åringer har egne foreldre i livet? De er jo stort sett borte. Anonymkode: 4bc12...5ce Mannen og jeg har begge fedrene våre i live og vi er 66 og 65.. så er nok ikke så veldig uvanlig. I tillegg er vi i jobb. Nå har ikke vi barnebarn enda da. Men hadde selvfølgelig stilt opp som barnevakt. Men nå begynner helsen min og å bli dårligere enn for noen år siden, så skulle faktisk ønske jeg hadde fått barnebarn for noen år siden. Men sånn har det ikke blitt. Anonymkode: ddfc8...ada 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:50 #114 Del Skrevet i går, 18:50 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kjenner faktisk INGEN som gjør dette? Sier ikke at det ikke skjer, for det finnes jo alle slags typer folk. Men veldig vanlig kan det vel ikke være? Anonymkode: d9012...a47 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvilke regler er det snakk om, egentlig? For jeg kjenner ingen som leverer barn til familie med et regelsett. Så det lurer jeg oppriktig på, og kan gjerne tenke meg å høre noen eksempler. Anonymkode: d9012...a47 Anbefaler dere å lese tråden som ligger ganske langt opp her, som omhandler svigerdatter med stort kontrollbehov. Der er det ganske mange som mener at svigerdatter har helt rett i sin oppførsel. Så jo- helt klart at mange i dag har veldig strikte regler, som ikke evner å miste kontrollen bittelitt. De burde prøve det da - så kanskje de ikke ble utbrente. Anonymkode: f97c0...e26 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:29 #115 Del Skrevet i går, 19:29 Daria skrev (1 time siden): Problemet ditt (i tillegg til at du tydeligvis ser denne ene podcasten og de som uttaler seg der som den endelige fasiten på et stort og komplekst tema som ikke har et fasitsvar) er at dette ikke endrer noe for deg i praksis, uansett hvor moralsk rett du mener å ha. Dine forventninger er ikke realistiske sett i forhold til hva de aktuelle besteforeldrene ønsker å bidra med, da er det mer konstruktivt å innse realitetene og leve etter det heller enn å bygge opp under egen skuffelse og bitterhet. Jeg ser det som mer fasit enn sure damer på internett som helt ubedt driver å forteller meg hva «problemet mitt er». Og ja, jeg snakker selvsagt om moralsk. Det er dette som er greia på KFG da. TS skal tas uansett, og om ts Gud forby virker trygg i sitt valg, da blir det som et ekstra gir skal setttes inn😅 Anonymkode: 4bc12...5ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:30 #116 Del Skrevet i går, 19:30 Amossa skrev (1 time siden): Det kan du, men da har du i hvert fall ingen grunn til å hulkgråte og ha det vondt. Det har jeg😊 Anonymkode: 4bc12...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:32 #117 Del Skrevet i går, 19:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ganske enfoldig (og feil) å basere livet sitt på en podcast, men du lette etter en kilde som støttet ditt syn også har du bestemt deg for at det er riktig. Det er til syvende og sist deg selv det går utover, som forventer noe av andre mennesker du ikke vil få. Anonymkode: 7aafa...06e Enda mer enfoldig og feil å basere det på meningene til fremmede på internett😊 det er selvsagt ikke denne podcasten som har satt meg på dette sporet, jeg visste det jo fra før, bare godt å få det bekreftet. Moralsk sett har jeg all rett til å ha denne forventningen, at hun ikke innfrir er jo ikke poenget. ts Anonymkode: 4bc12...5ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet i går, 19:45 #118 Del Skrevet i går, 19:45 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg ser det som mer fasit enn sure damer på internett som helt ubedt driver å forteller meg hva «problemet mitt er». Og ja, jeg snakker selvsagt om moralsk. Det er dette som er greia på KFG da. TS skal tas uansett, og om ts Gud forby virker trygg i sitt valg, da blir det som et ekstra gir skal setttes inn😅 Anonymkode: 4bc12...5ce Nå var det du som startet en tråd for å snakke om det som tilsynelatende er et så stort problem for deg at du trengte en podcast for å trygge deg på dine egne følelser i utgangpunktet, da - det kan hevdes at det nettopp er å be om andres meninger og kommentarer... 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #119 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Å ikke vise interesse og være tilstede for egne barnebarn er bare rart…. Og veldig unormalt, heldigvis! Så ja, det er mer enn lov å være skuffet. Anonymkode: 3a846...44f Nei, det er overhodet ikke unormalt at dagens besteforeldre verken viser interesse eller stiller opp for barnebarna, det finner du X antall tråder her inne på KG om. Det store spørsmålet er hvorfor disse besteforeldrene ikke ønsker å vise interesse og stille opp for sine egne barn. Etter jeg fikk barn føler jeg at jeg har mistet mine foreldre. De er opptatte med seg og sitt konstant. Jeg savner å ha en mamma eller pappa som jeg kan snakke om livet mitt om, mine utfordringer, gleder og sorger. Det må bare unne seg selvrealiseringen sin, men jeg stiller ikke opp for dem den dagen det er de som trenger meg. Man kan ikke sette relasjoner på pause fordi det passer seg sånn for den ene parten. Og hvorfor tror dere dagens foreldregenerasjon stiller så mye opp for sine foreldre? Fordi deres foreldre stort sett har vært der, stilt opp, deltatt, brydd seg, folk på min alder (37) har et utrolig godt forhold til sine besteforeldre. Dagens besteforeldre gjør seg selv en bjørnetjeneste. Anonymkode: bafc5...c8a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #120 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kan faktisk det😊 Anonymkode: 4bc12...5ce Nei du kan håpe men ikke forvente Anonymkode: 99265...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå