AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:11 #1 Del Skrevet mandag kl 11:11 Jeg klarer ikke å komme meg ut av mitt fastgrodde, kjedelig og følelsesløse ekteskap, og jeg tar meg selv i og drømme meg bort i et annet liv. Jeg bekymrer meg for mye, og redd tiden går fra meg. Er i starten av 30-årene. Bekymrer meg for penger, barna, huset osv. Og ikke minst mannens reaksjon. Jeg vil bare ut, bort… Vi har vært sammen siden videregående og jeg er så lei. Jeg vil vite hvem jeg er uten mannen. Jeg vil gå på date, føle meg levende og få nye vennskap. Men redd det ikke er sånn, og at ting blir verre om jeg går. Jeg er så sliten og lei. jeg vil ha en mann som viser engasjement, kjærlighet og som tar vare på seg selv og meg. Finnes det? Anonymkode: 50fe5...e72 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:58 #2 Del Skrevet mandag kl 17:58 Det finnes, men gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden av gjerdet. Det er smart å gå i parterapi og få igang sexlivet igjen. Etter 10 år med en ny partner kommer du til å havne i lei fella igjen. Det å være singel og på jakt etter ny partner er krevende og hardt arbeid. Det er mye som skal klaffe, god sex, sosialt oppegående , god økonomi, god kommunikasjon til egne og andres barn. Snakker av erfaring. Bare ikke gi opp før du har prøvd alt. Det er mitt råd. Anonymkode: 22a81...5fc 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:04 #3 Del Skrevet mandag kl 18:04 Det trenger ikke føles levende. Nå er ikke jeg deg og vet ikke hva for noe muligheter du har. Men jeg er en drømmende person som måtte ut av mitt forrige forhold og så for meg denne rike hverdagen med nye inntrykk, spenning og følelser. Det har enda ikke skjedd noe spesielt, spennende, alle menn er bare fremmede og jeg føler ikke noe mer for dem enn det jeg gjorde for exn. Det er bare en ny versjon av hverdagslivet jeg gikk bort fra igjen og igjen. Men er fortsatt for endring og å gå ut av noe som ikke fungerer. Hender jeg savner å gå tilbake til to sammen heten, selv om jeg vet det er et kompromiss liv jeg ikke vil tenne i, bare for å ha en liten form for vanlighet igjen bort fra ensomheten jeg står i nå. Men nei, livet kan bli spennende. Men det krever mye innsats fra deg, at du er attraktiv, åpen og faktisk oppsøker de tingene selv. Anonymkode: e79a0...35b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:05 #4 Del Skrevet mandag kl 18:05 Vet ikke om han finns. Anonymkode: e79a0...35b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:06 #5 Del Skrevet mandag kl 18:06 Dating er et mareritt, ikke noe idyllisk. Det er som regel ikke grønnere på andre siden... Anonymkode: 30239...99f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:07 #6 Del Skrevet mandag kl 18:07 Skjønner at det er lang tid å ha hatt et forhold med varighet på sikkert rundt 15 år (?) når du bare er i starten av 30-åra. Jeg har vært i et forhold til min mann i 8 år. Har barn, hus og stasjonsvogn. Jeg bekymrer meg litt hvordan det blir om 5-6 år. Vi har liksom fått barna vi skal ha, vi har ikke så mange karrieremål å strekke oss etter og livet skurer. Det er en ubehagelig følelse. Men så var jeg heldig å ha en del forhold og levde en del før jeg traff mannen min. Når jeg tenker tilbake på den perioden så savner jeg absolutt ikke usikkerheten og stresset. Så da slår jeg meg til ro med at dette livet slett ikke er værst Tenker også mye på at barna utsettes for stress om vi skulle gå fra hverandre.. 2 hjem, nye partnere, vil ikke dele de med en stemor, haha.. og heller ikke tanken på at noen andre skulle være sammen med min mann!! Jeg er jo forelsket i han. Men bekymringen om hvordan det evt blir om noen år kommer av og til ja... om vi blir lei.. Hadde du noen sånne opplevelser som ung før du traff mannen din som du kan tenke på? Eller er du bare så lei at du ikke kan komme deg tilbake på sporet? Anonymkode: 2722b...760 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:00 #7 Del Skrevet mandag kl 19:00 Du skriver til slutt at du vil ha en mann som viser engasjement, kjærlighet, som tar vare på seg selv og deg. Viser du mye engasjement og kjærlighet i hverdagen? Tar du godt vare på deg selv? Selvsagt, om man med hånda på hjerte kan si til barna sine når de blir voksne at vi prøvde alt, men dessverre så gikk det ikke allikevel. Da er det absolutt innafor, men har dere ikke prøvd alt - så skylder du i barna dine det. Anonymkode: 5ae75...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:12 #8 Del Skrevet mandag kl 20:12 Anonymkode: 7a0b2...88f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:26 #9 Del Skrevet tirsdag kl 08:26 TS her. Skal forsøke å svare dere alle. Vi har vært sammen ja, i 15 år. Vi er gode venner i hverdagen, men det er det eneste som er igjen. Og nei, jeg har ikke latt meg selv forfalle. Tvert imot har jeg gjort det motsatte ettersom ungene har blitt større og det har blitt mer tid til meg, slik at jeg kan gjøre ting som er godt for meg og som har gitt meg gløden tilbake. Mannen derimot har latt seg forfalle og ser ikke behovet for å gjøre noen endring. Jeg er jo der. Hvorfor skal han gjøre en innsats? Det er vanskelig å ta opp tema da jeg har prøvd flere ganger og han blir så fornærmet/lei seg og derfor urasjonell i samtalen. Sist jeg tok det opp truet han med s*lvm*rd. Noe som gjør det vanskelig for meg å gå videre med saken. Og nei, ingen slike opplevelser før vi ble kjærester. Hos noen av oss egentlig. Skulle ønske han var mer åpen og ser det som jeg ser slik at vi kunne tatt en avgjørelse sammen og fortsatt vært venner. Anonymkode: 50fe5...e72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:35 #10 Del Skrevet tirsdag kl 08:35 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skulle ønske han var mer åpen og ser det som jeg ser slik at vi kunne tatt en avgjørelse sammen og fortsatt vært venner. Anonymkode: 50fe5...e72 Det blir et vanskelig brudd for deg om du forventer at partner skal være enig og se på ting på samme måte som deg. Ikke sikkert dere blir venner heller. Anonymkode: 07e94...784 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:45 #11 Del Skrevet tirsdag kl 08:45 Jeg ville ikke fokusert på et eventuelt nytt forhold. Dersom du bryter ut må du legge en plan for hvordan du skal klare deg i forhold til bosted, økonomi, samvær osv. Vil hverdagen gå opp rent praktisk? Og hvordan vil økonomien din se ut? Så må du bestemme deg for om fremtiden som singel er bedre enn den du har i dag. Et eventuelt nytt forhold må passe inn i det livet du lager deg. Du har "grodd fast" med denne mannen i 15 år. Ikke gå i samme fella igjen. Ikke la mannen trusler hindre deg i å ta en avgjørelse om egen og felles fremtid. Han er ansvarlig for sitt liv på samme måte som du er ansvarlig for ditt. En venninne av meg brøt med mannen som hun har vært sammen med siden hun var tenåring. Hun fikk det bedre. Anonymkode: 2c79f...0c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå