Gå til innhold

Kastet morsdag tegningene fra barna

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det vanlig å sørge for at eksen får gave fra barna på mors/farsdag? Når de er så små at de selv ikke vet hva morsdag er? 

Anonymkode: 9b10b...fec

Eh ja

Anonymkode: 7b354...7e6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Perle skrev (8 timer siden):

Nei, dette her er bra tull. 👹 

Ts, finn på noe bedre! 

:thankyou:, NEXT! 

Eh nei det er da ikke tull 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De har jo tydeligvis tatt initiativet selv for første gang, og denne pappaen har ikke gitt noe tidligere. Tenker man kan følge opp et slikt initiativ fra barna ganske enkelt for å gjøre litt stas på medforelder. Det koster 60kr for en liten bukett på mester grønn liksom... "Så fine tegninger! Skal vi kjøpe noen fine blomster til mamma også? Dere kan velge mellom disse og så spanderer pappa den dere liker best". 

Anonymkode: c967c...111

Jeg er skilt, og dette hadde ikke jeg forventet av eksmannen, enda vi har et godt forhold. 

Jeg hadde blitt veldig glad bare han hadde tilrettelagt for at de tegnet eller laget noe. 

Anonymkode: c846a...381

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du virker faktisk ikke helt god selv. 

Anonymkode: bd904...0f9

Eh hæ??

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette trenger ikke å være tull.

Jeg og far har ordnet mors-fars-bursdagsgaver til hverandre fra barna i årevis. Nå har mine blitt store (9 og 13 år), og jeg fikk både kaker og blomster fra "barna"(far og stefar) i går. Far fikk også en parfyme fra "barna" til bursdagen for 2 uker siden. Jeg kjøper alltid med klær, gaver o.l fra utlandet til far enten barna er med eller ikke. Jeg har ny samboer på 5.året. Han har ny samboer på 2.året. I går kom han også med middag på døren til oss. Det gjør han ofte, forresten. 

Når det kommer til tegningen: min mor gjorde ofte det. Kastet tegninger i søppelet foran oss barn. Hun har ikke tatt vare på NOE vi har laget. Hun slet psykisk og jeg ble ikke lei meg da hun plutselig døde. Bilder av oss barna kjøpte hun ALDRI fra skolen. Og da jeg gav bilder av mine barn (hennes barnebarn) én gang til jul synes hun det var helt unødvendig og at det opptok unødvendig med plass i hennes stue. Bildene var ikke store, ganske små som kunne stått på peisen, vinduskarmen eller på et sidebord. Noen foreldre er ikke helt i vater. 

Anonymkode: 1a509...bd1

• Liker 3
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette kan vel ikke stemme? Fikk vondt av barna nå.. Den moren der høres gal ut. Vet ikke om jeg hadde sendt barnas tilbake til henne😬

Anonymkode: cb86b...b7b

Jo, dette kan godt stemme desverre. Faktisk så lurer nesten jeg litt på om han er en eks av min eks.

Det er helt horribelt å oppføre seg på denne måten.

Mitt forslag til deg TS! Ikke si noe før du blir spurt. La mor stå i den ubehagelige situasjonen selv først hvis barna påpeker det. Det eneste du kan gjøre er å være den trygge og være med de i følelsene om det blir en ting.

'Jeg vet ikke" er også et svar.

Anonymkode: b3e9d...150

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, dette kan godt stemme desverre. Faktisk så lurer nesten jeg litt på om han er en eks av min eks.

Det er helt horribelt å oppføre seg på denne måten.

Mitt forslag til deg TS! Ikke si noe før du blir spurt. La mor stå i den ubehagelige situasjonen selv først hvis barna påpeker det. Det eneste du kan gjøre er å være den trygge og være med de i følelsene om det blir en ting.

'Jeg vet ikke" er også et svar.

Et lite sidespor fra egen erfaring. Morsdagsgaver sørget vi alltid for, uansett hva det var så var skuffelsen stor for mor.

Farsdagsgaver ble alltid "glemt". Det ingenting for meg, men betydde mye for barnet. Det fikk barnehagen med seg og sørget alltid for at de laget noe der.

Dette er flere år siden. Nå er hun tenåring og farsdag er super viktig for henne fortsatt. Hun er så flink å lage ting, skrive brev o.s.v... skulle ønske jeg kunne dele de her.

(morsdag driter hun i).

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min som jeg ikke er sammen med lenger fikk tegninger av barna i går.

Vi la det i postkassen og barna var stolt av de tegningene de hadde lagd.

Fikk da en sur melding idag fra henne om at dette var helt uakseptabelt. Jeg burde ha lagt mer innsats og kjøpt gaver/blomster. Hun sendte også bilde av tegningen som var blitt revet i stykker og kastet i søpla. 
Jeg er helt i sjokk at noen kan oppføre seg sånn. Vi har vært fra hverandre i 4 år og det er første gang hun får noe, for barna var for små og de har ikke vist noe interesse for å gi noe. Så i år så tok de selv initiativ til å lage noe til henne. 
Jeg er usikker om jeg bare skal la dette være eller ta det opp med henne at det her synes jeg er trist. Hva skal hun si til barna når de kommer dit og ser tegningen er borte?

Anonymkode: 1fd6e...ff7

Hvis dette er sant, trenger mor hjelp . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her, 

Jeg har overhodet ikke tenkt å bruke 1 øre på den dama, hun er ikke moren min. 
Hun har gjort livet mitt til helvete og fortsetter å gjøre det. 
Men jeg kommer aldri til å nekte barna å lage noe til henne eller gi henne en tegning. Så at hun rev det i stykker er typisk hennes oppførsel. Hun tenker aldri på barna og bruker de som våpen konstant. Føler dem masse stygge ting om meg, nekter mine foreldre å se dem på arrangementer. Sprer falske rykter om meg. Så ja dette er en dame med psykiske problemer. 
Har avtalt et møte på familievernkontoret, slik hun holder på kan umulig være sunt for barna. 

Modellering er en fin ting...

Hvis du er en så innmari fin pappa som du skal ha det til så hjelper du barna dine å påskjønne mammaen sin om de ønsker det. Noe må hun ha tenkt på dem, siden de ønsker henne vel på morsdagen.

Her hadde du en gyllen mulighet til å ta litt ansvar for å forberede relasjonen. Det dreit du i, og valgte heller å snakke dritt om eksen. Du fremstår ikke som en dempende del av konflikten selv akkurat. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette syns jeg var stygt gjort av henne 🙁 min far døde for 2 år siden og dattera til legen tegnet en fin tegning til han ca 1 år før han døde og den har fått hedersplassen 😀 glass og ramme 

IMG_20250210_222249_149.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du virker faktisk ikke helt god selv. 

Anonymkode: bd904...0f9

Tenkte det samme! «Hun er ikke min mor»🚩🚩🚩

Anonymkode: 35adb...32b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Modellering er en fin ting...

Hvis du er en så innmari fin pappa som du skal ha det til så hjelper du barna dine å påskjønne mammaen sin om de ønsker det. Noe må hun ha tenkt på dem, siden de ønsker henne vel på morsdagen.

Her hadde du en gyllen mulighet til å ta litt ansvar for å forberede relasjonen. Det dreit du i, og valgte heller å snakke dritt om eksen. Du fremstår ikke som en dempende del av konflikten selv akkurat. 

Vet du hva? Her vil jeg ta TS i forsvar.

En oppmerksomhet fra barna i form av tegninger er og burde være den beste morsdagsgaven man kan få.

Ingen kan forvente noe mer enn det fra barna sine. Og morken iallefall ikke forvente det av sin eks.

Ikke snu dette til TS! 

Mor sin handling her vitner om at hun sliter med noe og ikke har grunnlag for å være en god mor. Hun trenger hjelp, TS og barna trenger hjelp.

Familievernkontoret er et riktig valg, og redusert samvær er riktig i denne situasjonen basert på det lille vi vet.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare en trolletråd. Barn legger ikke merke til sin egen masseproduksjon av tegninger.

Anonymkode: bdfd1...f98

Jo noen barn gjør det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenkte det samme! «Hun er ikke min mor»🚩🚩🚩

Jeg er oppriktig lei meg for at du må oppleve slike kommentarer TS, men som menn på et kvinneforum må vi bare finne oss i slike kommentarer.

Ikke ta deg nær av det. De vet ikke bedre. De har ingen anelse om hva du står i.

Jeg opplever selv at for mange kvinner, spesielt de med dårlige erfaringer er det veldig vanskelig å kunne skjønne/lese om at det finnes gode single fedre der ute som faktisk gjør en god jobb med barna.

Ønsker deg masse lykke til! Jeg håper du klarer å få dette til på en god måte.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (1 time siden):

Dette syns jeg var stygt gjort av henne 🙁 min far døde for 2 år siden og dattera til legen tegnet en fin tegning til han ca 1 år før han døde og den har fått hedersplassen 😀 glass og ramme 

IMG_20250210_222249_149.jpg

Han måtte passe datteren mens moren gikk visittrunde 😀

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her,

Synes det er kjipt å oppleve vonde kommentarer her. 
Jeg får ikke noe av barna på farsdag, jeg kommer fortsatt aldri til å nekte dem å lage noe tegning eller hvis dem vil lage noe mer. Jeg spurte om de ville perle et armbånd, men de ville bare lage tegning. 
Slik hun oppfører seg så kommer jeg ikke til å legge noe mer innsats i det heller, om barna vil lage tegning eller lage noe neste år så er det det hun får. 
Jeg ga moren min bare et kort med et dikt på. Skal hun også kastet kortet fordi jeg ikke kjøpte gave? 

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

TS her,

Synes det er kjipt å oppleve vonde kommentarer her. 
Jeg får ikke noe av barna på farsdag, jeg kommer fortsatt aldri til å nekte dem å lage noe tegning eller hvis dem vil lage noe mer. Jeg spurte om de ville perle et armbånd, men de ville bare lage tegning. 
Slik hun oppfører seg så kommer jeg ikke til å legge noe mer innsats i det heller, om barna vil lage tegning eller lage noe neste år så er det det hun får. 
Jeg ga moren min bare et kort med et dikt på. Skal hun også kastet kortet fordi jeg ikke kjøpte gave? 

Jeg støtter deg 100%.

Det er en grunn til at det forholdet er over. Du skal ikke lenger trenge å vokte deg for alt du foretar deg. Når barna er med deg så skal dere kose dere og nyte det. Mitt råd er å fortsette med å oppmuntre til å lage gaver så lenge barna vil det, men ikke press de om de ikke vil. Det er helt ok det også. Når mottagelsen av denne morsdagsgaven er som du sier, så tenker jeg at du gjør best i å fokusere på hvordan dere har hjemme hos deg slik at barna har en trygg base.

Kilden til mange konflikter er at foreldrene ikke klarer å innse at de lever separate liv etter de har gått dra hverandre. Det er ofte en eller to som skal prøve å styre og forandre den andre. Her tenker jeg det heller er viktig å samarbeide der man kan og må. Det er det beste for barna. Barna ser dette og skjønner etterhvert hvem som er den trygge om det ikke fungerer.

På ting som denne tråden handler om mener jeg som sagt at du ikke bør legge mer i det enn å være ærlig med barna om de spør ut i fra alder. Men, prøv å unngå å fortelle at det er revet i stykker og kastet. Det er mor sin kamp å ta.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Barna lider da ingen nød. Barnetegninger både forsvinner og kastets i et ende kjør. 

Men herregud da. Å bli sur og misfornøyd og rive de i stykker da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 10.27):

Eksen min som jeg ikke er sammen med lenger fikk tegninger av barna i går.

Vi la det i postkassen og barna var stolt av de tegningene de hadde lagd.

Fikk da en sur melding idag fra henne om at dette var helt uakseptabelt. Jeg burde ha lagt mer innsats og kjøpt gaver/blomster. Hun sendte også bilde av tegningen som var blitt revet i stykker og kastet i søpla. 
Jeg er helt i sjokk at noen kan oppføre seg sånn. Vi har vært fra hverandre i 4 år og det er første gang hun får noe, for barna var for små og de har ikke vist noe interesse for å gi noe. Så i år så tok de selv initiativ til å lage noe til henne. 
Jeg er usikker om jeg bare skal la dette være eller ta det opp med henne at det her synes jeg er trist. Hva skal hun si til barna når de kommer dit og ser tegningen er borte?

Godt det er en eks for hun høres helt grusom ut! 🤮

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...