Gå til innhold

Datter reiser på leirskole i dag, og vi har omgangssyke i hus!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Hadde samme dilemma i fjor. Leirskolen er noe hun hadde gledet seg til i flere år, så da søsken ble spysyk torsdag før avreise, tok vi noen forholdsregler. Vi sendte henne rett og slett til besteforeldrene.

Vi endte med å sende henne avgårde på leirskole og det er vi glade for. Hun holdt seg frisk hele turen😊

Anonymkode: 47c02...604

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uanonym bruker skrev (6 timer siden):

Dette er jo noe helt annet - da er det unger som faktisk ER syke. Mens i TS' tilfelle er jo barnet friskt! 

Det er det jo ingen som vet...hun kan forsett være smittebærer/ syk

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

problemet er at om jeg og stefar også blir syke så er 4 timer hver vei, totalt 8 timer i bilen veldig lagt å kjøre. 

Anonymkode: 2d8ff...0e9

Dette var veldig krisemaksimering. Det er ikke sikkert hun blir syk, det er ikke sikkert hun må hjem om hun blir syk, dere blir neppe syke helt samtidig. 

Anonymkode: 6d33d...200

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg synes det er ganske utrolig at du i det hele tatt setter deg ned og formulerer dette og legger det ut. Selvsagt holder du jenten hjemme. Skal du ødelegge turen for alle andre? (At du i tilfelle måtte kjøre 4 timer for å hente, tenker jeg er totalt underordnet, og noe du i så fall selv valgte ved å sende henne avgårde).

Anonymkode: d7da6...46d

Selvsagt gjør du ikke det. Man holder ikke friske barn/ungdom hjemme i tilfelle de blir syke! 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvsagt gjør du ikke det. Man holder ikke friske barn/ungdom hjemme i tilfelle de blir syke! 

Tydligvid gjør personer her inne. Tydligvis hvis 1 i huset kaster opp må alle i husstanden være hjemme flere dager etter at første kastet opp fordi de og kan være syke. Lurer egentlig på om dette og gjelder når noen i huset hoster, har feber også 

Ikke rart mange har mye fravær da

Anonymkode: 769de...155

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

1. Ikke skole, men leirskole. En plass hvor alle er tett oppi hverandre 24 timer i døgnet.

2. Man blir aldri immun mot slike magevirus.

3. Takk til sånne ikke hysteriske folk som deg. En stor applaus til de ikke hysteriske, som sprer på smitte med glede, latskap og kjerringråd.

Anonymkode: 991f9...397

Leirskole er skole, det arrangeres av skolen i skoletiden og ikke i ferier. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Leirskole er skole, det arrangeres av skolen i skoletiden og ikke i ferier. 

Strengt tatt er det arrangert av leirskolen, betalt av foreldrene og skjer hele døgnet også utover skoletid, er mye som arrangeres på kveldstid... 

Anonymkode: 0e778...ad9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tydligvid gjør personer her inne. Tydligvis hvis 1 i huset kaster opp må alle i husstanden være hjemme flere dager etter at første kastet opp fordi de og kan være syke. Lurer egentlig på om dette og gjelder når noen i huset hoster, har feber også 

Ikke rart mange har mye fravær da

Du skjønner at det kjempe stor forskjell på skolen..og en leirskole som er 4 timer unna og der er kanskje 100 andre barn der..og en buss med 25 barn i...

Nei ma holder ikke folk hjemme om noen i familien er syk.

Men tror ikke du er klar over hvor smittsom omgangssyke er..

Hadde du satt pris på om ditt barn og 15 andre ligger å spyr og har diare og eks deler 1 rom og 1 do....

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Strengt tatt er det arrangert av leirskolen, betalt av foreldrene og skjer hele døgnet også utover skoletid, er mye som arrangeres på kveldstid... 

Feil blir ikke betalt av foreldre. Alle har krav på et leirskole opphold med minst 3 dager som kommunen betalt.

Ser her vi bor har de leirskole for alle i 7 klasse drar mandag kommer hjem torsdag efta.

Så har de i 8 klasse - 1 overnatting hvor de går fra skolen til et vann og sover over der

9 klasse- 2 overnattinger

10 klasse drar de til Besseggen hvor de er i 4 dager

Vi foreldre betaler ikke 1 krone for dette, alt betaler kommunen. Får tilogmed lånt utstyr hvis en trenger som sekker, sko  soveposer osv

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du holder henne hjemme! Jeg husker enda da jeg helt plutselig fikk omgangssyken på et kjøpesenter. Det er 13 år siden. Jeg var 15 minutter hjemmefra og det var helt forferdelig å kjøre hjem. Tenk deg en fire times busstur hjemover med en skoleklasse med diaré og oppkast! 😩

Dere får finne på noe koselig sammen denne uken og ta en hyttetur sammen når alle er friske igjen 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ene ungen min var på leirskole, var det en som sendte av sted barnet til tross for sykdom. Hadde «bare» kastet opp på morgenen, foreldrene tolket det som «reisenerver». Barnet med sykdom måtte selvsagt hentes, og hele rommet ble kjempe syke avreisedagen. De hadde mildt sagt en grusom tur hjem. Bare flaks at de ikke ble syke tidligere. 

Etter min mening bør ikke leirskole arrangeres i perioden des-feb. Det florerer jo av alle mulige virus, og er oppskriften på massesmitte. 

Synes du gjorde det rette ts. Men synes veldig synd på datteren din.

Anonymkode: eedae...8ef

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Lærerene svarte forskjellig, jeg sendte melding til de begge to. Ene sa at hun bare skal bli med da hun enda ikke er syk, den andre sa det var best å holde seg hjemme. 

Jeg tok avgjørelsen selv og holder henne hjemme. Jeg syns det ville vært uansvarlig å sende henne vel vitende om at det er stor sjanse for at hun blir syk og kan smitte over 90 elever. Alle sammen 4 timer unna og det ville skapt kaos. Føler jeg gjorde det rette. 

Jeg syns det er forskjell på om det hadde vært vanlig skole, der hun har 10 minutter å gå hjem vs 4 timer unna. 

TS. 

Anonymkode: 2d8ff...0e9

Bra jobba. Kos dere sammen heller. 

Anonymkode: 16e0b...ab9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man være hjemme og holde barn hjemme i tilfelle da? Da blir det maange dager hjemme. Det går ikke. De som er friske må få leve som vanlig. 

Anonymkode: e9758...a0a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal man være hjemme og holde barn hjemme i tilfelle da? Da blir det maange dager hjemme. Det går ikke. De som er friske må få leve som vanlig. 

Vel nå gjorde ts det rette og holdt barnet hjemme. 

Anonymkode: 16e0b...ab9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun har holdt henne hjemme. Dermed kan de som er friske... forbli friske 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer mest på at de arrangerer leirskole i februar. Hvorfor ikke en annen måned? Det er alltid mye omgangssyke, forkjølelse og influensa i februar. Slik er det hvert år

Anonymkode: 579fa...048

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sjekket hva barneskolen her i Bergen hadde som rutine ved omgangssyke da min yngste var syk nylig. De praktiserer ikke karantene, barna kan gå på skolen når allmenntilstanden var bra. Det overrasket meg. 
Ville likevel sendt barnet på leirskole i ts sitt tilfelle. Siden barnet er friskt. 

Anonymkode: 12884...ec3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så fantastisk er da ikke leirskole.

For et barn er det jo det…

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke send barna deres avgårde på skoleturer når de er kan være eller er syke.

Hilsen lærer som hadde hovedansvaret for 30 elever på tur, og som måtte bruke første natt på akuttmottaket med elev. Og følge til påfølgende legetime og apotek. Foreldrene skulle ha måttet betale overtidsarbeid og nattetillegg til meg. Jeg fikk 750 kr i ektra lønn den uka, for en tur søndag til søndag. Aldri igjen. 

Anonymkode: 5b87e...41f

Alle barn kan være syke, sånn er livet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det hun påstår heller. I dette tilfelle så VET mor at barnet potensielt kan få omgangssyken og smitte andre fordi de ER syke i hus. Argumentet du kommer med er ikke relevant til det hun skriver. 

Anonymkode: 27443...070

Alle barn kan bli syke når som helst! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...