Gå til innhold

Datter reiser på leirskole i dag, og vi har omgangssyke i hus!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Hadde sendt henne, for hun er jo faktisk ikke syk! Et barn som er såpass stor blir kanskje ikke syk heller da de har et helt annet immunforsvar. Leirskole er en stor begivenhet for barna og man holder ikke vekke fra det bare fordi noe kanskje kan skje.

Anonymkode: 25cd2...fb5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om hun ikke er syk selv, så er hun ihvertfall smittsom. Hyggelig for resten av barn og voksne som skal på leirskole. 

Fy farn for noen folk i dette kommentarfeltet. Jeg er sjokkert over egoismen. Vi ser nå hvem som aktivt holder denne driten gående hele høsten og vinteren. Skitne, vemmelig og narsissistiske folk. 

Anonymkode: 991f9...397

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om hun ikke er syk selv, så er hun ihvertfall smittsom. Hyggelig for resten av barn og voksne som skal på leirskole. 

Fy farn for noen folk i dette kommentarfeltet. Jeg er sjokkert over egoismen. Vi ser nå hvem som aktivt holder denne driten gående hele høsten og vinteren. Skitne, vemmelig og narsissistiske folk. 

Det er du som er egoistisk! Stakkars jente. Nei, du aner ikke om hun har smitten i seg eller ikke! Hun kan ikke holdes hjemme fordi hun KANSKJE er syk. 
Hva sier jenten selv om dette? 

Anonymkode: 1cedc...f04

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde dette i jula. Startet med eldste på 19 år. Så kom hans søsken på 15 år og jeg etter. To av oss fikk to runder. Klarte å smitte bestemor og bestefar, så ikke bare små som får dette nei.

La henne bli hjemme minst 48 timer.

Anonymkode: 40b5e...115

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold henne hjemme. Hun kan være smittsom selv om hun ikke kaster opp. Tenkt om mange får omgangssyke på leirskole....da hadde jeg fått skikkelige dårlig samvittighet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Selvsagt drar hun. Hun har ingen symptomer på sykdom, og dette er en stor begivenhet. Omgangssyke smitter ikke før det bryter ut. Man kan ikke holde henne hjemme fordi det er en sjanse for at hun kan være smittet. Skal begge dere foreldre være hjemme fra jobb denne uken, fordi dere KAN være smittet? Merkelige svar du får i tråden her. Hilsen en med emotofobi.

Dette er ikke jobb eller skole, dette er en tur og en leirskole, for det første er det 4 timer hjem og man skal bo der mef andre, for det andre er det STOR sjanse for at hun har med seg smitte. 

Sorry altså men jeg hadde holdt mitt barn hjemme hvis dette var meg, både fordi det er ikke gøy å bli syk på tur, men også for at andre ikke skal få turen ødelagt med å bli syke.

Noen ganger må en avstå fra ting og sånn er det bare, det er viktig for barn å lære. Stakkars jente sier dere, bruk logikk og ikke følelser her nå. 

Anonymkode: 16e0b...ab9

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er ikke jobb eller skole, dette er en tur og en leirskole, for det første er det 4 timer hjem og man skal bo der mef andre, for det andre er det STOR sjanse for at hun har med seg smitte. 

Sorry altså men jeg hadde holdt mitt barn hjemme hvis dette var meg, både fordi det er ikke gøy å bli syk på tur, men også for at andre ikke skal få turen ødelagt med å bli syke.

Noen ganger må en avstå fra ting og sånn er det bare, det er viktig for barn å lære. Stakkars jente sier dere, bruk logikk og ikke følelser her nå. 

Enig. Min sønn skal på leirskole snart, og hadde dette vært oss hadde vi holdt han hjemme. Vi hadde ikke har mulighet for å kjøre 4 timer for p hente. Og tenkte om 15 andre barn blot smittet.. eller de stakkars 2 lærer som er med.  Det er for mange risikoer for mange blir smittet 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

problemet er at om jeg og stefar også blir syke så er 4 timer hver vei, totalt 8 timer i bilen veldig lagt å kjøre. 

Anonymkode: 2d8ff...0e9

Regner  dette at du ikke bor med barnefar til eldste. Er det mulig at far der kan hente hvis det blir krise?  Sendte du barne av gårde ? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (1 minutt siden):

Enig. Min sønn skal på leirskole snart, og hadde dette vært oss hadde vi holdt han hjemme. Vi hadde ikke har mulighet for å kjøre 4 timer for p hente. Og tenkte om 15 andre barn blot smittet.. eller de stakkars 2 lærer som er med.  Det er for mange risikoer for mange blir smittet 

Enig, men ser jo hvordan sykdom sprer seg her når folk tydelig hadde gitt faen fordi deres barn skal ikke gå glipp av noe, basert på enkelte svar her.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er nok noe allerede bestemt, men kjenner jeg hadde snakket med lærer. Møtt opp, om ikke det r mulig å få kontakt på søndagen. Lagt en plan sammen. Ville faktisk latt lærer bestemme, både fordi da kan hun ha gyldig fravær, og for da hadde jeg sluppet det vanskelige valget helt selv. Vet ikke hva læreren hadde sagt? Men utbrudd av norovirus på en hel leirskole…høres ikke optimalt ut.

så leirskole avholdes midt i noro (og annen sykdoms) høysesong. Det visste jeg ikke. Vet man ikke skal planlegge rundt sykdom, men med all noro, influensa og covid høres det ut som et sted virusene iaf har en stor fest…

Anonymkode: 82b15...6f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke noe å lure på, dén ungen blir hjemme! Du tenker i på ramme alvor at du risikerer å smitte en hel leirskole med omgangssyke? Du har ingen oversikt over helsa til de andre, noen tåler faktisk ikke omgangssyke pga andre sykdommer! Faen ass!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så hysteriske mange i denne tråden er. Det er masse sykdom overalt nå. Dersom man ikke kan sende barna sine i av gårde i tilfelle smitte, så er det vel omtrent ingen som får sendt ungene sine noe sted.

Det er godt mulig at hun holder seg frisk. Jeg hadde ikke holdt henne hjemme «i tilfelle» for noe hun sikkert har gleda seg til.

Anonymkode: f8a76...6d1

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er du som er egoistisk! Stakkars jente. Nei, du aner ikke om hun har smitten i seg eller ikke! Hun kan ikke holdes hjemme fordi hun KANSKJE er syk. 
Hva sier jenten selv om dette? 

Ts, får gi beskjed om dette til alle de andre foreldrene, så får hun se hva responsen blir.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk ikke greit å holde barn hjemme fra skole og jobb på grunn av søskens sykdom. 

Anonymkode: 9d58d...d85

• Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud så hysteriske mange i denne tråden er. Det er masse sykdom overalt nå. Dersom man ikke kan sende barna sine i av gårde i tilfelle smitte, så er det vel omtrent ingen som får sendt ungene sine noe sted.

Det er godt mulig at hun holder seg frisk. Jeg hadde ikke holdt henne hjemme «i tilfelle» for noe hun sikkert har gleda seg til.

Men nå har dette barne smitte på seg/i seg. Det er ikke kanskje. Det er fakta.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er forskjell på "i tilfelle smitte" og "kost masse med to lillebrødre som nå begge er syke". Skjønner du ikke det? Jeg hadde blitt forbanna på deg hadde du sendt din unge sammen med min på leir og alle endte syke. Det er uansvarlig av deg. Og egoistisk. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første hadde ikke mitt barn fått være i nærheten av et lillesøsken som hadde kastet opp! For det andre - å smitte hele leirskolen med omgangssyken hadde ikke vært aktuelt.  Det kunne blitt rene Noro-cruiset. Jeg hadde nok holdt henne hjemme i din situasjon. Men hvis jeg hadde hatt strenge smittevernrutiner på plass hele helga, kunne jeg vurdert å sende henne. Vi har det når noen har omgangssyken, da klorer vi flittig og isolerer syke. De bruker da også et eget bad. Da klarer vi som regel å hindre at smitten sprer seg.

Anonymkode: 6f163...b41

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

problemet er at om jeg og stefar også blir syke så er 4 timer hver vei, totalt 8 timer i bilen veldig lagt å kjøre. 

Anonymkode: 2d8ff...0e9

Men ingen av dere tre er syke per nå, skal mye til for at det skal slå til på alle tre samtidig. La henne dra. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med avgjørelsen uansett er tatt nå, og håper vel for barnets skyld at hun fikk reise. 
MEN- håper du også har lært til en annen gang! 
Man kan faktisk fint unngå smitte til andre i familien hvis man er NØYE med håndvask og vask av bad, kraner, dørhåndtak osv osv. 

håndsprit har ingen effekt på norovirus. Men det har såpe! 
Selv har jeg fint klart å ikke smitte resten av familien ved flere anledninger rett og slett ved å være nazi på håndvask og gått rundt med klut og såpe alle steder barnet (og jeg) berører. 
De friske barna må også være ekstremt nøye, og får ikke lov til å ha nærkontakt med den syke osv. 

Så da håper jeg du er klokere neste gang… 

lykke til ❤️

Anonymkode: 83d91...936

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville endret overskriften til "vi har omgangssyke i hus, så datteren går glipp av leirskolen". 

Husker en kollega som hadde barn med omgangssyke en gang, og valgte å ta det med på jobb(!). Flere på kontoret ble smittet, blant annet meg som fikk ødelagt en ferietur jeg skulle på like etterpå. Man gjør ikke sånt med vitende og vilje.

Anonymkode: 49a14...259

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...