Gå til innhold

Eurovision 2025 Basel

NordicViking

Anbefalte innlegg

Husker jeg virkelig mislikte den Heroes sangen og kunne ikke fatte hvordan den vant.

Årets svenske bidrag er mye morsommere enn Loreen og Måns og annet lignende de har sendt (som alle andre enn meg elsker).  Men! Vinner de hele greia tror jeg at jeg hadde blitt litt sur om jeg var fra Finland :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har alltid vært crazy bidrag i eurovision, men første gang svenskene hiver seg med på det sirkuset kanskje? Svenskene har vært pop-konservative hele veien. Gøy at kay vant synes jeg! Drittlei av både Måns og Loreen 😅

Har alltid likt de rare bidragene. Hører fortsatt på Buranovskiye Babushki fra 2012. Et fantastisk bidrag jeg aldri glemmer :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heroes er en dårlig kopi av David Guettas Lovers on the Sun.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bidraget fra Israel er klart. Det er Yuval Raphael med sangen 'New Day Will Rise'.   (Link)

...

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det tyske bidraget. Min favoritt så langt. Selv om Sverige sitt er morsomt håper jeg på en seier til et annet land. Sverige vant jo nettopp. 

Nederland (som jeg trodde var det franske) funker og for meg. 

Endret av Ludovica-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bidraget fra Sveits er klart. Det er Zoë Më med sangen 'Voyage'.   (Link)

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bidraget fra Kypros er klart. Det er Theo Evan med sangen 'Shh'.   (Link)

Denne sangen er skrevet av bl.a. nordmennene Elsa Søllesvik (eller Elsie Bay som hun også kaller seg), Lasse Nymann og Linda Dale. De to sistnevnte var også med og skrev sangen 'The Code', som Nemo vant med for Sveits i fjor.

...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bidraget fra Georgia er klart. Det er Mariam Shengelia med sangen 'Freedom'.  (Link)

Det har vært mye uro i Georgia i det siste, og i kommentarene til denne videoen kan man se at det er mange georgiere som mener at Mariam Shengelia representerer de autoritære pro-russiske myndighetene i landet. 

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (8 minutter siden):

Når er alle finalene  klare? 

Tenker du på alle bidragene? Maltas endrede bidrag blir klart i kveld, mens Frankrikes bidrag blir klart i morgen. Da er alle bidragene klare. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (På 4.3.2025 den 23.28):

Malta må endre teksten til sangen 'Kant' - ellers blir den utestengt fra årets konkurranse. Miriana Conte fremfører sin sang på engelsk, men i refrenget bruker hun det maltesiske ordet for å synge, 'kant' - med tekstlinjen 'serving kant'. Fordi ordet høres mistenkelig ut som et vulgært engelsk ord for det kvinnelige kjønnsorganet, har reaksjonene ikke latt vente på seg. Malta er nå pålagt å sende inn en ny tekst innen 10. mars. Hvis ikke blir landet disket fra årets konkurranse av European Broadcasting Union (EBU).  (Aftenposten)  (Eurovisionworld)

Malta har nå gjort noen endringer i tekst og tittel, og det endrede bidraget er klart.

Det er Miriana Conte med sangen 'Serving'.  

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (2 timer siden):

Tenker du på alle bidragene? Maltas endrede bidrag blir klart i kveld, mens Frankrikes bidrag blir klart i morgen. Da er alle bidragene klare. 

Ja var det jeg mente. Takk 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener nrk pleier å ha et program som går over flere uker der et panel stemmer over å gir poeng til de andre landenes sanger. Noen som vet hva dette programmet heter å når det starter?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NettMeg skrev (2 timer siden):

Mener nrk pleier å ha et program som går over flere uker der et panel stemmer over å gir poeng til de andre landenes sanger. Noen som vet hva dette programmet heter å når det starter?

Adresse Basel. Pleier å starte noen uker før Eurovision. Men vet dessverre ikke datoen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 time siden):

Adresse Basel. Pleier å starte noen uker før Eurovision. Men vet dessverre ikke datoen. 

Tusen takk🤗. Da vet jeg hvilket program jeg skal se etter 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NettMeg skrev (5 timer siden):

Ser ut til at det starter mandag 21. april (dvs. 2. påskedag) klokken 19:45 på NRK1.  :popcorn:

https://tv.nrk.no/serie/eurovision-song-contest/sesong/2025/episode/MUHU33000125

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
NettMeg skrev (1 time siden):

Tusen takk🤗. Da vet jeg hvilket program jeg skal se etter 😊

Bare hyggelig 😊

NordicViking skrev (1 minutt siden):

Ser ut til at det starter mandag 21. april (dvs. 2. påskedag) klokken 19:45 på NRK1.  :popcorn:

https://tv.nrk.no/serie/eurovision-song-contest/sesong/2025/episode/MUHU33000125

Det blir gøy! :popcorn: Gleder meg! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere hørt milkshake man? Jeg får den ikke ut av hodet 😅Og hva skjer med teksten? 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men, hva faen. Sverige på første plass på oddsen igjen? Jeg er drittlei av Sverige, det må jeg bare si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet på litt mer fart i sangen fra Frankrike, men fin sang 🇫🇷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...