Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Østerrike fikk vel rundt 170 stemmer fra folket så det var ikke lite heller. Var ikke slik at folket ikke likte den. Men blant både folket og juryen så var en del stemmer fordelt rundt. 

Jeg er ofte skeptisk til juryen, men samtidig når jeg ser hvordan det har vært de to siste åren med aktive kampanjer tenker jeg at det er bra juryen eksisterer. Tenker og at sanger som en espresso sangen er ganske fæl i mine ører og definitivt ikke en vinnerlåt, men mange i folket stemmer. 

Jeg er spent på neste år. Gjør de noen drastiske endringer? Jeg syns de to siste årene nå har blitt veldig preget av Israels deltagelse, og uavhengig av hva folk mener politisk så syns det påvirker hele opplegget negativt.

• Liker 4
  • 4 uker senere...
Skrevet

Kritikken har haglet og anklagene om manipulering av stemmesystemet har strømmet inn i etterkant av Eurovision-finalen. NRK sier de forstår at folk reagerer. NRK har derfor bedt om en revidering av regelverket, og de kommer til å legge press på dette i fremtidige møter med EBU. NRK har også bedt om innsyn i de norske stemmene, fordi det kan være fint å gjøre egne vurderinger av rådataene. Men det får de ikke! EBU sier at stemmesystemet er i verdensklasse, men at det vil svekke systemet dersom alle bakgrunnsdataene gis ut. De frykter at folk kan analysere seg frem til å manipulere systemet.  (TV2

Dersom det går an å analysere seg frem til å manipulere "systemet", så tviler jeg på at "systemet" er i verdensklasse slik EBU hevder. Da bør EBU heller vurdere om hele stemmesystemet bør byttes ut med noe som ikke framstår som så sårbart og enkelt å manipulere som det nåværende systemet. 

• Nyttig 2
Skrevet

EBU er tvers gjennom råttent. At de ikke gir NRK innsyn i norske stemmene viser jo bare at de har ting å skjule. 

Israel burde aldri fått lov å delta. Enten må man invitere Russland tilbake, eller så må Israel bli kastet ut. Enten eller.

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...