Klementina123 Skrevet 17. mai #881 Skrevet 17. mai Nowayback skrev (10 minutter siden): I år skal vi være glade for juryene. De sørget for at den riktige vant og at det ikke ble en vinner grunnet mobilisering pga et politisk standpunkt. Helt enig. Den rette vant. 4 1 2
hadet Skrevet 17. mai #882 Skrevet 17. mai Er drit fornøyd med Norges plassering. Trodde det skulle bli bunn 5, men håpte på et resultat lignende det Tix fikk, og det ble det gitt. Takk gud for Østerrike vant. Var livredd i slutten der. Alt i alt en flott kveld med mange overraskelser. Vi snakkes neste år! 16 1
huldra_hildur Skrevet 17. mai #883 Skrevet 17. mai Nowayback skrev (4 minutter siden): Jeg syns Israel er topp 5, men ikke mer. Mente allerede da Østerrike sang at den var best. I fjor mente jeg faktisk at Israel sin var best. Hørte den igjen og igjen på youtube. Så ingen politiske standpunkt her. Dømmer utifta låta. Jeg syns uansett Israel er en terrorstat som burde bli kastet ut av Eurovision slik som Russland. Men så lenge de er med dømmer jeg dem kun på musikken. I år var det mange jevne låter. Fagjuryen ga 12'ere til mange forskjellige nasjoner. Da syns jeg det er rart at en nasjon er så overlegen på folkejurystemmene. Tydelig mobilisering. Estland fikk også veldig mange folkestemmer og lite jurypoeng 2
Julebrunost Skrevet 17. mai #884 Skrevet 17. mai Virker som Sverige og Danmark alltid gir poeng til hverandre, mens Norge er litt utenfor, eller er det bare meg? 12 1 3
NordicViking Skrevet 17. mai Forfatter #885 Skrevet 17. mai Norge endte på 8. plass i semifinale 1, og det er to plasser bedre enn i fjor. https://eurovisionworld.com/eurovision/2025/semi-final-1 2 1
GlitrendeSjokolade Skrevet 17. mai #886 Skrevet 17. mai Flott at Østerrike vant. En av mine favoritter. Den og Sverige pluss noen til. Jeg er lettet for at Israel ikke vant. Sangen til Israel var fin den også, men ikke favoritt og det hadde blitt drama hvis de vant og skulle arrangere ESC i Israel til neste år. Hurra for at Østerrike vant😊 9 1
Svava Skrevet 17. mai #887 Skrevet 17. mai (endret) Nowayback skrev (25 minutter siden): Jeg syns Israel er topp 5, men ikke mer. Mente allerede da Østerrike sang at den var best. I fjor mente jeg faktisk at Israel sin var best. Hørte den igjen og igjen på youtube. Så ingen politiske standpunkt her. Dømmer utifta låta. Jeg syns uansett Israel er en terrorstat som burde bli kastet ut av Eurovision slik som Russland. Men så lenge de er med dømmer jeg dem kun på musikken. I år var det mange jevne låter. Fagjuryen ga 12'ere til mange forskjellige nasjoner. Da syns jeg det er rart at en nasjon er så overlegen på folkejurystemmene. Tydelig mobilisering. Jeg synes i alle fall Israels sang i år er mye finere enn den de hadde i fjor, og at de fortjente en topplassering. Hadde jurystemmene blitt gjeldende hadde Israel ikke engang kommet på øvre halvdel. Juryen er der for å stemme nøytralt, men de er bare mennesker de også og lar seg påvirke av politikk. Ene norske jurymedlemmet i fjor innrømmet jo spesifikt at han ikke gav poeng til Israel pga politikk. Men jeg nok også Israel trekker noen stemmer som en motreaksjon på krav om boikott og også måten deltageren har blitt behandlet. Usikker på hvordan det har vært nå i år, men i fjor var det uverdig hvor den israelske deltageren fikk flere drapstrusler og andre deltagere som holdt seg for ørene når hun snakket osv. Tenker Israel sånn sett kan sende en takk til de pro-palestinske demonstrantene siden de sannsynligvis har motsatt virkning. Endret 17. mai av Svava 12 1
Nevian Skrevet 18. mai #888 Skrevet 18. mai Svava skrev (11 minutter siden): Juryen er der for å stemme nøytralt, men de er bare mennesker de også og lar seg påvirke av politikk. Ene norske jurymedlemmet i fjor innrømmet jo spesifikt at han ikke gav poeng til Israel pga politikk. Juryen burde jo egentlig høre og bedømme låtene uten å vite hvilke land låtene tilhører. Noen vil alltid være enklere å identifisere på språk og stil, men det ville jo gjort det litt vanskeligere å la politikk påvirke stemmene. 7 1 5
Tough cookie Skrevet 18. mai #889 Skrevet 18. mai Lur Venn skrev (5 timer siden): Tror ikke han har kommet i stemmeskiftet ennå Han er vel ferdig med stemmeskiftet siden han er 19?
hadet Skrevet 18. mai #891 Skrevet 18. mai anonym 4545 skrev (13 minutter siden): Min favoritt UK nådde selvfølgelig ikke opp😢 Kom ikke på siste plass som forventet i det minste 4
Nowayback Skrevet 18. mai #892 Skrevet 18. mai Helt ufattelig at Danmark kun fikk 2 poeng av folket. Syns den var desidert best av de nordiske bidragene. 7 1 2
Ninaen Skrevet 18. mai #893 Skrevet 18. mai Lur Venn skrev (2 timer siden): Puppene til hun ene programlederen var høydepunktet i kveld De må jo ha vært limt fast til kjolen med Karlsons klister😂 2 1
hadet Skrevet 18. mai #894 Skrevet 18. mai Nowayback skrev (1 minutt siden): Helt ufattelig at Danmark kun fikk 2 poeng av folket. Syns den var desidert best av de nordiske bidragene. Syns det var det dårligste bidraget sammen med Armenia og UK. Hun gjord det ganske greit sånn sett. 3
Tough cookie Skrevet 18. mai #895 Skrevet 18. mai Ninaen skrev (40 minutter siden): De må jo ha vært limt fast til kjolen med Karlsons klister😂 Hun hadde nok silikon som står av seg selv 2 2
Ninaen Skrevet 18. mai #896 Skrevet 18. mai Tough cookie skrev (4 minutter siden): Hun hadde nok silikon som står av seg selv Definitivt det også ja😅Men var jo knapt en glipe selv om kjolen var «stiv».
Hanne67 Skrevet 18. mai #897 Skrevet 18. mai Tough cookie skrev (3 timer siden): Han er vel ferdig med stemmeskiftet siden han er 19? Han fra Østerrike er 24 år, så enda eldre. Unaturlig å synge med en så lys stemme for en mann, og må slite noe fryktelig på stemmebåndene! Rett og slett ubehagelig å høre på! 1 3
Tiger Jack Skrevet 18. mai #898 Skrevet 18. mai Hvorfor greier ikke Norge å sende bidrag som faktisk kan konkurrere? Det går jo flere år mellom hver gang vi har en reell toppkandidat. Sverige er alltid i toppen, med særdeles få unntak. Norge er som regel i bunnsjiktet, med svært få unntak. Hva er det vi ikke har forstått? Dette handler jo ikke om flaks, det handler om at Sverige m.fl. har knekt koden. 5 1 3
murray Skrevet 18. mai #899 Skrevet 18. mai Tiger Jack skrev (1 time siden): Hvorfor greier ikke Norge å sende bidrag som faktisk kan konkurrere? Det går jo flere år mellom hver gang vi har en reell toppkandidat. Sverige er alltid i toppen, med særdeles få unntak. Norge er som regel i bunnsjiktet, med svært få unntak. Hva er det vi ikke har forstått? Dette handler jo ikke om flaks, det handler om at Sverige m.fl. har knekt koden. De siste årene har jeg fulgt med på svenske melodifestivalen på svt og droppet melodi grand prix på nrk. Sverige har masse gode bidrag og er mye flinkere til å sile ut hvem som får opptre. NRK velger ut mye dårlig og utvannede artister for å lage et slags freakshow. Eurovision for meg er en fest og NRK treffer ikke meg lenger. 2 1 1
k4ren Skrevet 18. mai #900 Skrevet 18. mai Vant han pre-stemmeskiftet? Hvilken plass havnet alvene på da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå