Gå til innhold

Eurovision 2025 Basel

NordicViking

Anbefalte innlegg

NordicViking skrev (2 timer siden):

Jeg vet ikke om det er en spesiell låt de tenker på, eller om det er det enkle faktum at ingen land har fått mer poeng fra "fagjuryene" opp gjennom årene enn nettopp Sverige (det dokumenterte jeg i dette forumet for noen år siden). Uansett hva Sverige sender, så øser "fagjuryene" ut poeng til dem. Og "fagjuryenes" stemmer teller 50%. Dermed får Sverige alltid et lite forsprang på de andre landene som deltar, før alle bidrag er klare. 

Jeg har lyttet til de svenske låtene som foreløpig er klare, og det er - etter min mening - ikke mye der som skiller seg ut på noen som helst måte.

https://eurovisionworld.com/national/sweden/melodifestivalen-2025#final

Segerstedt - «Show me what love is» er ikke så verst. Men tror Måns Z. vinner i Sverige og han har vel greie sjanser kanskje. Men hvorfor ikke legge ut Måns sin låt nå.. som de gjorde her i landet. Er det pga. delfinalene? Hvordan var det i fjor her, var ikke låtene tilgjengelige før delfinalene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NordicViking skrev (13 timer siden):

Jeg vet ikke om det er en spesiell låt de tenker på, eller om det er det enkle faktum at ingen land har fått mer poeng fra "fagjuryene" opp gjennom årene enn nettopp Sverige (det dokumenterte jeg i dette forumet for noen år siden). Uansett hva Sverige sender, så øser "fagjuryene" ut poeng til dem. Og "fagjuryenes" stemmer teller 50%. Dermed får Sverige alltid et lite forsprang på de andre landene som deltar, før alle bidrag er klare. 

Jeg har lyttet til de svenske låtene som foreløpig er klare, og det er - etter min mening - ikke mye der som skiller seg ut på noen som helst måte.

Tenkte kanskje det var noe sånt ja. Synd at fagjuryene stemmer på gammel vane.

Endret av Ardwinna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (På 16.2.2025 den 11.51):

Sanremo-festivalen i Italia er over, og vinneren er Olly med sangen 'Balorda nostalgia'. Han vil få tilbud om å representere Italia i Eurovision 2025, og avgjørelsen blir tatt i løpet av søndagen.  (Link)

...

Olly har bestemt seg for å ikke dra til Basel. Italia vil derfor tilby Lucio Corsi å representere Italia i Eurovision i år. En avgjørelse vil bli tatt i løpet av kort tid.  (Link)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (På 16.2.2025 den 15.14):

Hva er greia med at Sverige er på førsteplass uten å ha valgt vinnerlåt? Det er jo egentlig helt vilt. Jeg har ikke hørt alle låtene, men av de låtene jeg har hørt, har jeg ikke hørt noen som var så gode at jeg tenker vinnerlåt umiddelbart. Er det en spesiell låt de tenker på?

Det er Måns Zelmerlöw med sangen 'Revolution' som er favoritt til å vinne den svenske finalen. Han deltar i kveldens semifinale, og sangen er nettopp gjort tilgjengelig. Jeg klarer ikke å høre noe vinnerlåt her, men jeg er sikker på at "fagjuryene" vil kaste poeng etter denne låten dersom det blir Sveriges bidrag. Får håpe at folket stemmer annerledes, og at Sverige ikke vinner igjen.  (LINK)

Endret av NordicViking
Feilstavet ord.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisamaia skrev (På 17.2.2025 den 2.39):

Segerstedt - «Show me what love is» er ikke så verst. Men tror Måns Z. vinner i Sverige og han har vel greie sjanser kanskje. Men hvorfor ikke legge ut Måns sin låt nå.. som de gjorde her i landet. Er det pga. delfinalene? Hvordan var det i fjor her, var ikke låtene tilgjengelige før delfinalene også?

Det er på grunn av delfinalene. Den er nettopp blitt gjort tilgjengelig.  (LINK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (21 minutter siden):

Det er Måns Zelmerlöw med sangen 'Revolution' som er favoritt til å vinne den svenske finalen. Han deltar i kveldens semifinale, og sangen er nettopp gjort tilgjengelig. Jeg klarer ikke å høre noe vinnerlåt her, men jeg er sikker på at "folkejuryene" vil kaste poeng etter denne låten dersom det blir Sveriges bidrag. Får håpe at folket stemmer annerledes, og at Sverige ikke vinner igjen.  (LINK)

Helt grei, men egentlig veldig kjedelig låt. Egentlig litt masete... Regner med Sverige får masse poeng fra juryene som vanlig, og sikkert også mange poeng fra folket, fordi Sverige alltid er populære uansett hva de sender. Neste år burde Sverige prøve å sende noe skikkelig sært eller teit, og se om juryene og folket stemmer etter hva de faktisk synes, eller bare etter gammel vane og forventning om at Sverige alltid er bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser på mello nå og til nå har det bare vært dritt. Han programlederen minner nesten om en svensk variant av Staysman :fnise: 

Endret av jukkapalme
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (På 22.2.2025 den 20.29):

Ser på mello nå og til nå har det bare vært dritt. Han programlederen minner nesten om en svensk variant av Staysman :fnise: 

Ja, det var mye rart der. Men Kaj med 'Bara Bada Bastu' kom seg til finalen, og den er jo litt artig. 😄  (LINK)

Endret av NordicViking
Ny link.
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (1 minutt siden):

Ja, det var mye rart der. Men Kaj med 'Bara Bada Bastu' kom seg til finalen, og den er jo litt artig. 😄  (LINK)

Haha, ja den var morsom :fnise:  Tenk om de sender den til Basel :ler: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (2 minutter siden):

Hahaha, der ja! Der har man det perfekte bidraget for å representere Sverige i Basel! :D  Hadde vært dritgøy om Sverige hadde sendt denne! Ikke min type musikk, men morsom og fengende. Og mye mer interessant enn de mer typiske bidragene fra Sverige.
Sverige, jeg utfordrer dere til å sende denne til Basel!!! :applaus:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (3 minutter siden):

Haha, ja den var morsom :fnise:  Tenk om de sender den til Basel :ler: 

Da kommer jeg til å gi noen stemmer til Sverige for første gang på mange år! Dette var jo rent forfriskende!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (2 minutter siden):

Da kommer jeg til å gi noen stemmer til Sverige for første gang på mange år! Dette var jo rent forfriskende!

Samme her! Eurovision skal jo være litt galskap og det har denne låta i bøtter og spann! :ler: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (3 timer siden):

Det er på grunn av delfinalene. Den er nettopp blitt gjort tilgjengelig.  (LINK)

Okei, men slapp de sangene før delfinalene i Norge i fjor? Eller husker jeg feil? 😊

Måns sin sang var jo bra, den. 😊 Og tenk at finalen er 17. mai. Da blir kanskje ikke den dagen så verst allikevel. 😂 

Hvor får dere forresten sett Melodifestivalen? Må man ikke jukse det til for å få sett svensk nett-tv her? Funker det? Eller kanskje dere har kanalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaisamaia skrev (3 minutter siden):

Hvor får dere forresten sett Melodifestivalen? Må man ikke jukse det til for å få sett svensk nett-tv her? Funker det? Eller kanskje dere har kanalen. 

Jeg så den på svensk tv1 lineært. Vet ikke om man må jukse det til for å se svensk nett-tv her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bidraget fra Island er klart. Det er Væb med sangen 'Róa'.  (Link)

...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kaisamaia skrev (18 timer siden):

Du ser gratis hos SVT Play. Sjekk linken under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olly vant Sanremo-festivalen, men takket nei til å representere Italia i Eurovision. Lucio Corsi kom på 2. plass i Sanremo-festivalen, og fikk dermed tilbud om å representere Italia. Han takket ja til dette tilbudet, og vil dra til Basel med sangen 'Volevo essere un duro'.   (Link)

...

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (På 22.2.2025 den 21.41):

Samme her! Eurovision skal jo være litt galskap og det har denne låta i bøtter og spann! :ler: 

Låten til Måns er ikke dårlig. Det er godt produsert pop-håndtverk av typen svenskene er ekstremt gode på. På slutten får man litt gåsehud, men sett under ett må jeg si at du og du så kjedelig den er. Man har hørt den før maaaange ganger.

Jeg håper så inderlig at Sverige er litt sprø i år. Musikk handler i stor grad om glede og jeg gleder meg til å høre KAJ i mello-finalen. Den er så fengende og smyger seg inn i øret og slipper ikke taket. Jeg går rundt og nynner Bara bada Bastu dagen lang. Den er en landeplage av dimensjoner som fester seg etter en gjennomlytting. Jeg husker ikke så mye av Måns sin sang. Jeg syns ikke KAJ sitt bidrag er bare et sprøtt gimmick-innslag. Den har musikalske kvaliteter langt utover det. 

Prikken over i-en er teksten på en finsk-svensk gammal arktisk dialekt. Den er nydelig. 

"bästa baoti för kropp och sjel, fyra veggor med träpanel." 

Tenk å få vist det språklige felles opphavet til de skandinaviske språkene med å ha en svensk tekstlinje som nesten like gjerne kunne vært sognamaol. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke låta til Måns i det hele tatt. Ikke en strofe. Han er jo flink, men sååå kjedelig. Lei av at svenskene nesten alltid safer og sender sånn kjedelig flinkis-pop.

Håper de sender Kaj jeg og. Den er skikkelig morsom og fengende, selv om det er lagt fra min type musikk. Man blir glad av den. Hehe, går rundt og traller på refrenget jeg også :romeo:  Ja, stilig at de synger på den gamle finsk-svenske dialekten. Mye kulere enn at alle skal synge på engelsk.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...