murray Skrevet 16. mai 2025 #441 Skrevet 16. mai 2025 Jeg er overrasket over at Australia ikke kom med videre. Elsker låta, men teksten er veldig vulgær. Mulig folk ikke orker mer sex, cunt og sperm på scena 3 1
Dusten Skrevet 16. mai 2025 #442 Skrevet 16. mai 2025 murray skrev (1 time siden): Jeg er overrasket over at Australia ikke kom med videre. Elsker låta, men teksten er veldig vulgær. Mulig folk ikke orker mer sex, cunt og sperm på scena Jeg er ikke overraska. Hele sangen blir usmakelig og pervers. Finland og Malta legger ikke skjul på innholdet, mens Australia pakker det inn i en "kom så skal du få slikkepinne fra lommen min" - estetikk som skriker pedofili. Ja kanskje litt drøy sammenligning men det er inntrykket jeg får. 5
Måneskinn Skrevet 16. mai 2025 #443 Skrevet 16. mai 2025 Hva tenker dere om startrekkefølgen? Norge åpner festen! - Jeg er ikke så keen på at Norge skal åpne - hadde ønsket at vi fikk start litt lenger uti.... Storfavoritten Østerrike er inneklemt som nr 9, ikke den beste muligheten det heller? Eller har det kanskje ikke så mye å si? Jeg er glad for at Frankrike har fått sent startnummer. DET er virkelig et flott nummer og jeg håper virkelig at det går Frankrike sin vei også! Og veldig glad for at Danmark gikk videre - det var jammen fortjent. Hun var helt fabelaktig på scene i går ❤️ 1
Gjest pop up bruker Skrevet 16. mai 2025 #444 Skrevet 16. mai 2025 (endret) Måneskinn skrev (1 time siden): Hva tenker dere om startrekkefølgen? Norge åpner festen! - Jeg er ikke så keen på at Norge skal åpne - hadde ønsket at vi fikk start litt lenger uti.... Storfavoritten Østerrike er inneklemt som nr 9, ikke den beste muligheten det heller? Eller har det kanskje ikke så mye å si? Jeg er glad for at Frankrike har fått sent startnummer. DET er virkelig et flott nummer og jeg håper virkelig at det går Frankrike sin vei også! Og veldig glad for at Danmark gikk videre - det var jammen fortjent. Hun var helt fabelaktig på scene i går ❤️ Tror ikke det er bra at vi åpner showet, for da blir vi også fort glemt. Tror svenskene (finnene) har fått en veldig god plassering som nummer 23, av 26. For at folk skal slippe å google: Norge (1), Luxembourg (2), Estland (3), Israel (4) l, Litauen (5), Spania (6), Ukraina (7), Storbritannia (8), Østerrike (9), Island (10), Latvia (11), Nederland (12), Finland (13), Italia (14), Polen (15), Tyskland (16), Hellas (17), Armenia (18), Sveits (19), Malta (20), Portugal (21), Danmark (22), Sverige (23), Frankrike (24), San Marino (25), Albania (26). Endret 16. mai 2025 av pop up bruker
Ludovica- Skrevet 16. mai 2025 #445 Skrevet 16. mai 2025 Dersom oddsen stemmer er jeg faktisk mer på lag med juryen i år.
Kati Skrevet 16. mai 2025 #446 Skrevet 16. mai 2025 Måneskinn skrev (12 timer siden): Hva tenker dere om startrekkefølgen? Norge åpner festen! - Jeg er ikke så keen på at Norge skal åpne - hadde ønsket at vi fikk start litt lenger uti.... Storfavoritten Østerrike er inneklemt som nr 9, ikke den beste muligheten det heller? Eller har det kanskje ikke så mye å si? Jeg er glad for at Frankrike har fått sent startnummer. DET er virkelig et flott nummer og jeg håper virkelig at det går Frankrike sin vei også! Og veldig glad for at Danmark gikk videre - det var jammen fortjent. Hun var helt fabelaktig på scene i går ❤️ Når man først ender opp med tidlig startnummer, tror jeg nr. 1 er bedre enn nr. 2-9. Veldig mange TV-seere er med fra start, også blir det dopause etterhvert 😅 Produksjonen behøver en sang som kan åpne showet «med et smell!», en ballade blir ikke satt opp som sang nr. 1. Startnr. 18-25 er selvsagt best, men når det blir som det blir tror jeg at startnr. 1 er bedre enn midt inni røkla. Det som er kjipt i år er at sang nr. 2 og 3 er sterke bidrag det også. Fun fact: Startnr. 2 har aldri vunnet Mgp! Det er visstnok verste startposisjon ever 😂 4
Ardwinna Skrevet 16. mai 2025 #447 Skrevet 16. mai 2025 Hvorfor får jeg opp reklame for Israels bidrag, der hun dama snakker norsk? Jeg pleier å få opp en del videoer/shorts om ESC, men har aldri før fått opp reklame for ett konkret bidrag med oppfordring til å stemme. Og hvorfor akkurat Israel? Har alle artistene laget denne typen reklame, rettet mot hvert enkelt land? 1
Zenhouse Skrevet 17. mai 2025 #448 Skrevet 17. mai 2025 Det er flere sanger jeg liker godt i år, Sverige, Italia, Østerrike, Nederland, Estland, Finland og Frankrike bl.a, men den som hjertet banker mest for er Hellas. Når jeg leser kommentarfelt ifra utlandet, flommer det over av stolte grekere som hyller «jenta si» og sier at det spiller ingen rolle hvilken plass hun får i finalen, siste plass om så, fordi hun likevel har gjort dem så stolte i år. Ikke bare er Klavdia utrolig stødig på scenen og en dyktig sanger, men sangen er poetisk og treffer grekerne rett i sjela. Den har flere lag, det er en mor som snakker til sitt barn, men handler i store lag om alle flyktninger som uansett hvor de er, har dette spesielle båndet til sitt moderland. Det handler om identitet mer enn noe annet. Klavdia selv har forfedre fra Pontus , som ettersom jeg forstår flyktet innad i Hellas. Så dette er så mye mer enn en sang som de bare håper skal vinne, de har sendt en sang som de føler viser hvem den greske sjel og ånd er. Tror det er sjeldent et land er så stolte av et bidrag som grekerne er i kveld. Så får det bare være at Dagbladets musikkanmelder gav låta en 2’er og kalte henne ei grå mus : «Grekerne er altfor dystre og seriøse i år, og har sendt - unnskyld uttrykket - ei grå mus med saksbehandlerlook. Låta har en slags etnorytme, men det er fryktelig søvndyssende. Pluss for å synge på eget språk, men dette holder ikke.» 3
Ludovica- Skrevet 17. mai 2025 #449 Skrevet 17. mai 2025 Zenhouse skrev (12 minutter siden): Det er flere sanger jeg liker godt i år, Sverige, Italia, Østerrike, Nederland, Estland, Finland og Frankrike bl.a, men den som hjertet banker mest for er Hellas. Når jeg leser kommentarfelt ifra utlandet, flommer det over av stolte grekere som hyller «jenta si» og sier at det spiller ingen rolle hvilken plass hun får i finalen, siste plass om så, fordi hun likevel har gjort dem så stolte i år. Ikke bare er Klavdia utrolig stødig på scenen og en dyktig sanger, men sangen er poetisk og treffer grekerne rett i sjela. Den har flere lag, det er en mor som snakker til sitt barn, men handler i store lag om alle flyktninger som uansett hvor de er, har dette spesielle båndet til sitt moderland. Det handler om identitet mer enn noe annet. Klavdia selv har forfedre fra Pontus , som ettersom jeg forstår flyktet innad i Hellas. Så dette er så mye mer enn en sang som de bare håper skal vinne, de har sendt en sang som de føler viser hvem den greske sjel og ånd er. Tror det er sjeldent et land er så stolte av et bidrag som grekerne er i kveld. Så får det bare være at Dagbladets musikkanmelder gav låta en 2’er og kalte henne ei grå mus : «Grekerne er altfor dystre og seriøse i år, og har sendt - unnskyld uttrykket - ei grå mus med saksbehandlerlook. Låta har en slags etnorytme, men det er fryktelig søvndyssende. Pluss for å synge på eget språk, men dette holder ikke.» Tror de i VG og Dagbladet forsøker å være edgy i anmeldelsene sine. Begge skriver sånne teite svulstige anmeldelser om alle bidrag. Ser mange være stole av Albania også selv om det ikke treffer meg helt. Så kanskje vi får litt overraskelser? Virker som Ukraina ikke er noen stor favoritt i år. Jeg tenker at en finale neste år på redusert budsjett med Petra, Måns og Abba/Carola medley ikke høres så gøy ut. 2
Valyria83 Skrevet 17. mai 2025 #450 Skrevet 17. mai 2025 Digger Albania 🇦🇱 sin låt. Kreativ, mystisk og tar deg med på en reise. Håper de kan overaske i kveld 🥳 1 1
Jobbermedbarn Skrevet 17. mai 2025 #451 Skrevet 17. mai 2025 Valyria83 skrev (4 timer siden): Digger Albania 🇦🇱 sin låt. Kreativ, mystisk og tar deg med på en reise. Håper de kan overaske i kveld 🥳 Enig. Alt annet enn Sverige tenker jeg nesten, de arrangerte i fjor, ønsker en annen vinner i år. 2
Hanne67 Skrevet 17. mai 2025 #453 Skrevet 17. mai 2025 Måneskinn skrev (På 16.5.2025 den 9.18): Hva tenker dere om startrekkefølgen? Norge åpner festen! - Jeg er ikke så keen på at Norge skal åpne - hadde ønsket at vi fikk start litt lenger uti.... Storfavoritten Østerrike er inneklemt som nr 9, ikke den beste muligheten det heller? Eller har det kanskje ikke så mye å si? Jeg er glad for at Frankrike har fått sent startnummer. DET er virkelig et flott nummer og jeg håper virkelig at det går Frankrike sin vei også! Og veldig glad for at Danmark gikk videre - det var jammen fortjent. Hun var helt fabelaktig på scene i går ❤️ Iår, som ifjor, kan folk begynne å stemme med en gang, og må ikke vente helt tilslutt. Dermed er det egentlig en fordel å være tidlig ute, for folk får lenger tid på å stemme på de første. 4
NordicViking Skrevet 17. mai 2025 Forfatter #454 Skrevet 17. mai 2025 (endret) Ardwinna skrev (20 timer siden): Hvorfor får jeg opp reklame for Israels bidrag, der hun dama snakker norsk? Jeg pleier å få opp en del videoer/shorts om ESC, men har aldri før fått opp reklame for ett konkret bidrag med oppfordring til å stemme. Og hvorfor akkurat Israel? Har alle artistene laget denne typen reklame, rettet mot hvert enkelt land? Grunnen til at du får reklame for Israels bidrag er at det mobiliseres over en lav sko for å få folk til å stemme på Israel. Jeg har fått samme type reklame, så jeg antar at de håper å påvirke så mange nordmenn som mulig for å få dem til å stemme på Israel. Om det er laget tilsvarende reklame rettet mot andre land vet jeg ikke, men det ville ikke overraske meg om det faktisk skjer. Israelske myndigheter står bak reklamekampanjer som skal få så mange som mulig til å stemme på Israel. https://eurovisionfun.com/en/2025/05/israel-advertisement-in-times-square-new-york-for-yuval-raphael/ Endret 17. mai 2025 av NordicViking 3
hadet Skrevet 17. mai 2025 #455 Skrevet 17. mai 2025 Hadde ingen planer om å stemme Israel i utgangspunktet, men får enda mindre lyst av den reklamen som stadig popper opp. 5 1
NordicViking Skrevet 17. mai 2025 Forfatter #456 Skrevet 17. mai 2025 Den siste oddsen gir Sverige best sjanse til å vinne kveldens finale. Bak dem følger Østerrike, Frankrike og Finland. Jeg vil tro at vinneren med stor sannsynlighet er blant disse fire. Så får vi se hvordan det ender. 🤓 https://eurovisionworld.com/odds/eurovision ...
venus* Skrevet 17. mai 2025 #457 Skrevet 17. mai 2025 (endret) Oh herlighet, HVA er det med super cheezy programledere 🙈 Jeg trekker det tilbake! Endelig programleder i bukse uten høye hæler. 👍👍 Endret 17. mai 2025 av venus* 2
Ludovica- Skrevet 17. mai 2025 #458 Skrevet 17. mai 2025 Hjemme igjen og klar for (å bli skuffa?). Egentlig er det greit for meg at hvem som helst vinner så lenge det ikke er Sverige eller Israel. 3
Gjest pop up bruker Skrevet 17. mai 2025 #460 Skrevet 17. mai 2025 Igjen skuffa over antekkene, men håper den tredje dama gjør susen for programlederne 😅
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå