Al34n0nym1 Skrevet 15. februar #21 Del Skrevet 15. februar NordicViking skrev (4 minutter siden): Det blir Kyle Alessandro som vil representere Norge i Basel med sangen 'Lighter'. (Link) ... Vil neppe komme i nærheten av topp 3. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 15. februar Forfatter #22 Del Skrevet 15. februar (endret) Bidraget fra Estland er klart. Det er Tommy Cash med sangen 'Espresso Macchiato'. (Link) Jeg trodde først at jeg hadde funnet feil video, men dette er faktisk vinneren. Tommy Cash er en artig skrue. Sangen er egentlig ganske kul. ... Endret 8. mars av NordicViking Lagt til ny link. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 15. februar #23 Del Skrevet 15. februar NordicViking skrev (På 14.2.2025 den 22.21): Det skal bli interessant å følge diskusjonen rundt det finske bidraget i år. Sangen handler om å være trygg på sin egen seksualitet, og da bør man kanskje trå forsiktig. Ei latex-kledd dame som flyr over scenen på et sprutende mikrofonstativ - samtidig som hun synger "Ich komme! Ich komme!" - kommer sikkert til å skape reaksjoner. Er det 'innafor', eller er det i strid med de nye retningslinjene? Og er Finland villige til å gjøre endringer i sang og sceneshow? Jeg synes det er en kul sang, selv om den ikke er i samme klasse som 'Cha Cha Cha' med Käärijä. https://eurovisionworld.com/eurovision/2025/finland Den handler vel om å være trygg på sin seksualitet ja, det er en fin måte å pakke inn S/M fokuset på. Ser nå at det Polske bidraget har samme fokus, hva er dette, har de planlagt det? Og det norske bidraget er mørkt og dystert også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 15. februar #24 Del Skrevet 15. februar Vil ikkje sjå i år. Blitt så ekstremt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poshspice Skrevet 15. februar #25 Del Skrevet 15. februar NordicViking skrev (På 14.2.2025 den 22.44): Det polske bidraget er klart. Det er Justyna Steczkowska med sangen 'Gaja'. (Link) ... Samme Justyna som var med i -95??? Fy flate, dama! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 15. februar Forfatter #26 Del Skrevet 15. februar Poshspice skrev (1 minutt siden): Samme Justyna som var med i -95??? Fy flate, dama! Ja, samme dame. https://eurovisionworld.com/eurovision/1995/poland Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poshspice Skrevet 15. februar #27 Del Skrevet 15. februar NordicViking skrev (1 minutt siden): Ja, samme dame. https://eurovisionworld.com/eurovision/1995/poland Min favoritt 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hadet Skrevet 15. februar #28 Del Skrevet 15. februar NordicViking skrev (På 14.2.2025 den 22.21): Det skal bli interessant å følge diskusjonen rundt det finske bidraget i år. Sangen handler om å være trygg på sin egen seksualitet, og da bør man kanskje trå forsiktig. Ei latex-kledd dame som flyr over scenen på et sprutende mikrofonstativ - samtidig som hun synger "Ich komme! Ich komme!" - kommer sikkert til å skape reaksjoner. Er det 'innafor', eller er det i strid med de nye retningslinjene? Og er Finland villige til å gjøre endringer i sang og sceneshow? Jeg synes det er en kul sang, selv om den ikke er i samme klasse som 'Cha Cha Cha' med Käärijä. https://eurovisionworld.com/eurovision/2025/finland Synes ikke de finske bidraget er drøyt overhodet. Hadde faktisk sett for meg at hun kom til å dra den mye lenger på scenen. Er veldig negativ til disse nye konservative reglene dersom noe så mildt som dette ikke får passere. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet 16. februar #29 Del Skrevet 16. februar Nå har ikke jeg hørt bidragene fra andre land enda, bare Norge, og jeg tror Kyle Alessandro vil gjøre det bra i Eurovision😊 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 16. februar #30 Del Skrevet 16. februar NordicViking skrev (12 timer siden): Det blir Kyle Alessandro som vil representere Norge i Basel med sangen 'Lighter'. (Link) ... Ganske fornøyd, dette var min andreplass i MGP. Hadde egentlig håpet på Nataleen, men kan godt være fornøyd med Norge og heie på denne i mai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 16. februar #31 Del Skrevet 16. februar Maia70 skrev (12 timer siden): Den handler vel om å være trygg på sin seksualitet ja, det er en fin måte å pakke inn S/M fokuset på. Ser nå at det Polske bidraget har samme fokus, hva er dette, har de planlagt det? Og det norske bidraget er mørkt og dystert også. Det blir vel temmelig mørkt og dystert når det handler om en mor som kunne ha dødd av kreft, men overlevde. Han synger jo om det som moren pleier å si til ham om å aldri miste gløden/gnisten/lyset i seg selv. Hans egen "indre lighter". Ikke alt som er mørkt og dystert handler om S/M eller sataniske ritualer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 16. februar Forfatter #32 Del Skrevet 16. februar Bidraget fra Litauen er klart. Det er Katarsis med sangen 'Tavo akys'. (Link) ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 16. februar Forfatter #33 Del Skrevet 16. februar Sanremo-festivalen i Italia er over, og vinneren er Olly med sangen 'Balorda nostalgia'. Han vil få tilbud om å representere Italia i Eurovision 2025, og avgjørelsen blir tatt i løpet av søndagen. (Link) ... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 16. februar Forfatter #34 Del Skrevet 16. februar hadet skrev (11 timer siden): Synes ikke de finske bidraget er drøyt overhodet. Hadde faktisk sett for meg at hun kom til å dra den mye lenger på scenen. Er veldig negativ til disse nye konservative reglene dersom noe så mildt som dette ikke får passere. Jeg er enig med deg. Det er interessant å se hvordan oddssetterne rundt om i Europa reagerer på det finske bidraget. Og de liker det! Finland er nå oppe på 2. plass på oddslista, bak Sverige på 1. plass - til tross for at Sverige ennå ikke har et bidrag klart. Norge er for øvrig på 26. plass - opp en plass fra i går. https://eurovisionworld.com/odds/eurovision 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 16. februar #35 Del Skrevet 16. februar Altså, det kommer til å ljome "No(r)way, no(r)way, cause I'm my own , I'm my own lighter" i Basel 🇧🇻🥰 Kyle Alessandro kommer til å sjarmere på alle de 4 språkene han snakker Han er jo så søt at man får hull i tenna 🥰 Gøy med et tilnærmet utsolgt spektrum og Markus stod nok høyt i kurs hos tiåringene med popcornstuntet sitt Jeg ble rørt da Bobbysocks sang Joyful var på ingen måte noen favoritt, men jeg ble altså grepet av voldsom nostalgi ❤️ Og jeg elsket hyllesten av Rolf Løvland. Jeg trodde kanskje kulturministeren hadde en pris av noe slag i ermet, så høytid som det ble En vakker hyllest og da Kim dro i gang på "Duett".... altså jeg synes han synger hèlt outstanding!!❤️ Det kunne stoppet der for min del, men forstår at Sissel fikk avslutte Gleder meg veldig til "Adresse Basel" programmene ❤️ Må være et eventyr å være med i panelet. Jeg elsker eurovision men er dessverre altfor dårlig på "nerdefaktoren" som innebærer god hukommelse, detaljer og kunnskap.... ❤️🇧🇻❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 16. februar #36 Del Skrevet 16. februar NordicViking skrev (3 timer siden): Jeg er enig med deg. Det er interessant å se hvordan oddssetterne rundt om i Europa reagerer på det finske bidraget. Og de liker det! Finland er nå oppe på 2. plass på oddslista, bak Sverige på 1. plass - til tross for at Sverige ennå ikke har et bidrag klart. Norge er for øvrig på 26. plass - opp en plass fra i går. https://eurovisionworld.com/odds/eurovision Hva er greia med at Sverige er på førsteplass uten å ha valgt vinnerlåt? Det er jo egentlig helt vilt. Jeg har ikke hørt alle låtene, men av de låtene jeg har hørt, har jeg ikke hørt noen som var så gode at jeg tenker vinnerlåt umiddelbart. Er det en spesiell låt de tenker på? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akvarium85 Skrevet 16. februar #37 Del Skrevet 16. februar NordicViking skrev (8 timer siden): Sanremo-festivalen i Italia er over, og vinneren er Olly med sangen 'Balorda nostalgia'. Han vil få tilbud om å representere Italia i Eurovision 2025, og avgjørelsen blir tatt i løpet av søndagen. (Link) ... Denne var jo faktisk bra! Og han kan virkelig synge! 😍 Er mye ræl i år, jeg synes Lighter er helt ok, men har ikke orket å høre en eneste av de andre sangene i denne tråden ferdig. 😬😵💫 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 16. februar Forfatter #38 Del Skrevet 16. februar Bidraget fra Armenia er klart. Det er Parg med sangen 'Survivor'. (Link) ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 16. februar Forfatter #39 Del Skrevet 16. februar NRK søker nå etter personer som ønsker å være med i folkejuryen i programmet 'Adresse Basel'. https://bidra.nrk.no/basel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 16. februar Forfatter #40 Del Skrevet 16. februar Ardwinna skrev (8 timer siden): Hva er greia med at Sverige er på førsteplass uten å ha valgt vinnerlåt? Det er jo egentlig helt vilt. Jeg har ikke hørt alle låtene, men av de låtene jeg har hørt, har jeg ikke hørt noen som var så gode at jeg tenker vinnerlåt umiddelbart. Er det en spesiell låt de tenker på? Jeg vet ikke om det er en spesiell låt de tenker på, eller om det er det enkle faktum at ingen land har fått mer poeng fra "fagjuryene" opp gjennom årene enn nettopp Sverige (det dokumenterte jeg i dette forumet for noen år siden). Uansett hva Sverige sender, så øser "fagjuryene" ut poeng til dem. Og "fagjuryenes" stemmer teller 50%. Dermed får Sverige alltid et lite forsprang på de andre landene som deltar, før alle bidrag er klare. Jeg har lyttet til de svenske låtene som foreløpig er klare, og det er - etter min mening - ikke mye der som skiller seg ut på noen som helst måte. https://eurovisionworld.com/national/sweden/melodifestivalen-2025#final 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå