AnonymBruker Skrevet 9. februar #1 Del Skrevet 9. februar Sønnen min på 2 år plukket opp en pille fra gulvet på biblioteket. Han tok den heldigvis ikke i munnen og vi kastet den i søpla, men jeg kan godt tenke meg å finne ut av hva det kan ha vært. Beskrivelse: - rund og formet som tablett, kanskje 7-8 mm på overflaten og 5 mm på sidene. I form og størrelse minnet den litt om en fluortablett. - hvit på den ene siden og lyseblå på den andre siden - glatte overflater - ingen logo, merkat, tekst eller tall - ingen delestrek eller delekors Noen forslag til hva det kan ha vært? Anonymkode: 64756...c47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #2 Del Skrevet 9. februar Dette kan du søke opp om du føler behov for å didentifisere medisiner. https://www.felleskatalogen.no/medisin/identifikasjonssok Anonymkode: 8860a...5fc 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #3 Del Skrevet 9. februar Kanskje du kan lete den frem her? https://www.felleskatalogen.no/medisin/identifikasjonssok Anonymkode: 18af5...252 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #4 Del Skrevet 9. februar https://www.felleskatalogen.no/medisin/identifikasjonssok Anonymkode: 3e3af...f24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uytiokjh Skrevet 9. februar #5 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette kan du søke opp om du føler behov for å didentifisere medisiner. https://www.felleskatalogen.no/medisin/identifikasjonssok Anonymkode: 8860a...5fc Takk for tips, men har allerede sjekket uten hell. Mistenker at det ikke var snakk om reseptpliktig medisin, for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #6 Del Skrevet 9. februar Hva har det å si….? Det viktige her er jo at du oppdaget det før han puttet i munnen. Anonymkode: d7a07...b1f 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uytiokjh Skrevet 9. februar #7 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva har det å si….? Det viktige her er jo at du oppdaget det før han puttet i munnen. Anonymkode: d7a07...b1f Det er ikke et bibliotek vi ønsker å benytte igjen hvis det også brukes som sted for inntak av rusmidler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 9. februar #8 Del Skrevet 9. februar Uytiokjh skrev (1 minutt siden): Det er ikke et bibliotek vi ønsker å benytte igjen hvis det også brukes som sted for inntak av rusmidler. Det er jo ikke sikkert de benyttet rusmidlene der, om det nå var et rusmiddel i den pilla. Den kan ha falt ut av en lomme, mest sannsynlig, kanskje en ryggsekk når vedkommende skulle ta opp noe annet fra en full ryggsekk så datt pillen ut. Jeg tror det var noe harmløst som fluortablett eller noe slikt. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #9 Del Skrevet 9. februar Jeg tipper det dreier seg om ulovlige rusmidler eller medisiner kjøpt i utlandet. Jeg ville gjettet på vival, rivotril eller lignende. Neste gang bør du ta vare på tabletten eller ta bilde av den hvis du ønsker å identifisere den. Anonymkode: 9dbe4...173 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 9. februar #10 Del Skrevet 9. februar Du skulle ha tatt den til apoteket. Og informert bibliotekarene. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #11 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Sønnen min på 2 år plukket opp en pille fra gulvet på biblioteket. Han tok den heldigvis ikke i munnen og vi kastet den i søpla, men jeg kan godt tenke meg å finne ut av hva det kan ha vært. Beskrivelse: - rund og formet som tablett, kanskje 7-8 mm på overflaten og 5 mm på sidene. I form og størrelse minnet den litt om en fluortablett. - hvit på den ene siden og lyseblå på den andre siden - glatte overflater - ingen logo, merkat, tekst eller tall - ingen delestrek eller delekors Noen forslag til hva det kan ha vært? Anonymkode: 64756...c47 Kosttilskudd. Anonymkode: 54c69...f10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #12 Del Skrevet 9. februar Uytiokjh skrev (6 minutter siden): Det er ikke et bibliotek vi ønsker å benytte igjen hvis det også brukes som sted for inntak av rusmidler. Kan jo være en rusmisbruker som har mistet det, eller en gammel krok som har mistet…. Eller en ung jypling. Rusmisbrukere har sjelden økonomi till å «strø» om seg med rusmidlene sine, tro du meg… de voktes GODT. Anonymkode: d7a07...b1f 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9. februar #13 Del Skrevet 9. februar Uytiokjh skrev (7 minutter siden): Det er ikke et bibliotek vi ønsker å benytte igjen hvis det også brukes som sted for inntak av rusmidler. Men da regner jeg med at du selvfølgelig fortalte bibliotekarene om hva dere hadde funnet og om din bekymring rundt dette? Mye mer konstruktivt og hjelpsomt på alle måter enn å få folk på nett til å spekulere i blinde. 9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uytiokjh Skrevet 9. februar #14 Del Skrevet 9. februar Daria skrev (2 minutter siden): Men da regner jeg med at du selvfølgelig fortalte bibliotekarene om hva dere hadde funnet og om din bekymring rundt dette? Mye mer konstruktivt og hjelpsomt på alle måter enn å få folk på nett til å spekulere i blinde. Dette skjedde en tidlig morgen utenfor bemannet åpningstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #15 Del Skrevet 9. februar Uytiokjh skrev (13 minutter siden): Det er ikke et bibliotek vi ønsker å benytte igjen hvis det også brukes som sted for inntak av rusmidler. Merkelig å automatisk anta det. Jeg har allergitabletter og smertestillende med meg. Det tas sjeldent. De ligger i pakningen, godt nede i veska. For å huske akkurat hva det er. Men også for å ikke få spørsmål i sikkerhetskontroll og slik. Det jeg imidlertid har i lomma, og som jeg nok raskt kan miste, er slike små piller for friskere pust. Kjøper med i utlandet da utvalget i Norge er dårlig. Uten at jeg kan noe om rusmidler, eller har tatt det selv, så vil jeg anta at det er noe som koster en del, og som man derfor ikke tilfeldigvis mister. Anonymkode: 75dc3...fab 8 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 9. februar #16 Del Skrevet 9. februar Jeg har aldri sett sterke medisiner, eller annet en halstabletter, som er todelt ("hvit på den ene siden og lyseblå på den andre siden"). Om man vil lage illegale rusmiddel er dette en kompliserende prosess, så det tror jeg de vil droppe. Vil anta det er en eller annen type "frisk pust" drops. Og ellers kommer det i kategorien "ting vi ikke kan gjøre noe med, og aldri vil finne ut". Om det var sterke medisiner, så kan det vært fra en knarker eller en kreftpasient, hvem kan vite... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mannor Skrevet 9. februar #17 Del Skrevet 9. februar Kan være hva som helst 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #18 Del Skrevet 9. februar Uytiokjh skrev (13 minutter siden): Dette skjedde en tidlig morgen utenfor bemannet åpningstid. Er det åpent for publikum da? Hvis biblioteket føles uttrygt nå, anbefaler jeg å gå dit i bemannet åpningstid (aldri hørt om ubemannet åpningstid på bibliotek før, men i disse sparetider kan vel alt skje…?) Anonymkode: d7a07...b1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #19 Del Skrevet 9. februar De som bærer med seg narkotika passer nok på at de ikke mister noe av det. Du virker hysterisk. Anonymkode: 79b80...554 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9. februar #20 Del Skrevet 9. februar Uytiokjh skrev (16 minutter siden): Dette skjedde en tidlig morgen utenfor bemannet åpningstid. Skriv en lapp send en mail, gå innom senere - det finnes mange måter å informere om, og de vil helt sikkert sette pris på å få beskjed om at det har skjedd noe som gjør at du har følt deg utrygg. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det åpent for publikum da? Hvis biblioteket føles uttrygt nå, anbefaler jeg å gå dit i bemannet åpningstid (aldri hørt om ubemannet åpningstid på bibliotek før, men i disse sparetider kan vel alt skje…?) Anonymkode: d7a07...b1f Meråpnent bibliotek er vanlig mange steder - som registrert låner kan man låse seg inn ved hjelp av lånekortet (eller i Oslo - en app). 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå