Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2006 #1 Skrevet 7. mars 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=147886 De tjener store penger på oss. Jeg gjør mine tanker rundt dette. Hva tenker dere?
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #2 Skrevet 7. mars 2006 Selvfølgelig tjener de store penger på oss. Vi er forbrukere som benytter oss av en gratis tjeneste som det tydeligvis er et stort marked for. Hva er galt med det?
Gjest Emera Skrevet 7. mars 2006 #3 Skrevet 7. mars 2006 Nå var et vel ingen som sa at det var noe direkte galt med det... Det er tydeligvis reklamemulighetene som gjør kvinneforaer på nettet så attraktive. Og det må vel bare bety at vi som kvinner blir betraktet som åpne for reklamepåvirkning? Alle er jo åpne for reklame, men kvinner har muligens et bredere interessefelt enn menn (se bare menyen til venstre her hos oss, det ligger noen reklamekroner der...).
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #4 Skrevet 7. mars 2006 Det betyr vel ikke at kvinner er mer mottakelige for reklame enn menn dette? Hvis dere besøker manneforum verden over vil det kanskje oppdages at det er like mye reklame der? Kanskje ikke for plastisk kirurgi, men for motor, sport eller andre dumheter?
Gjest Emera Skrevet 7. mars 2006 #5 Skrevet 7. mars 2006 (endret) Jeg sa ikke at kvinner er mer mottakelige enn menn, jeg sa at vi kanskje har et bredere interessefelt, og det tror jeg faktisk vi har. Endret 7. mars 2006 av Emera
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #6 Skrevet 7. mars 2006 Hvis det viser seg at kvinner har et bredere interessefelt enn menn så er jo det veldig positivt for reklamebransen, bedrifter og KG.
Gjest camillo Skrevet 7. mars 2006 #7 Skrevet 7. mars 2006 Jeg sa ikke at kvinner er mer mottakelige enn menn, jeg sa at vi kanskje har et bredere interessefelt, og det tror jeg faktisk vi har. ← Tror du?? På hvilken måte, da?
Gjest GreenSky Skrevet 7. mars 2006 #8 Skrevet 7. mars 2006 Hvor mye påvirket blir vi av reklamen på KG, da? For min del legger jeg knapt nok merke til at den er der. Akkurat som rotet i leiligheten.
Hu i Svingen Skrevet 7. mars 2006 #9 Skrevet 7. mars 2006 Hvor mye påvirket blir vi av reklamen på KG, da? For min del legger jeg knapt nok merke til at den er der. Akkurat som rotet i leiligheten. ← Jeg legger heller ikke merke til den. Men rotet i leiligheten derimot...
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #10 Skrevet 7. mars 2006 De tjener store penger på oss. Jeg gjør mine tanker rundt dette. ← Ble du virkelig forbauset over dette? Som KG-veteran må du da ha merket at det er reklamer over, under og på sidene her inne? Nå er ikke KG helt på størrelse med iVillage heller, men at de tjener penger på oss tar jeg som en selvfølge.
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2006 #11 Skrevet 7. mars 2006 Jeg legger heller ikke merke til den. Men rotet i leiligheten derimot... ← Jeg legger heller ikke merke til rotet. For så vidt ikke reklamen heller, men kanskje den lurer seg inn i underbevisstheten likevel? Ble du virkelig forbauset over dette? Som KG-veteran må du da ha merket at det er reklamer over, under og på sidene her inne? Nå er ikke KG helt på størrelse med iVillage heller, men at de tjener penger på oss tar jeg som en selvfølge. ← Veteran? Nå hørtes jeg veldig gammel ut. Er du veteran selv?
Gjest Emera Skrevet 7. mars 2006 #12 Skrevet 7. mars 2006 Tror du?? På hvilken måte, da? ← På hvilken måte vi har et bredere interessefelt? Som jeg sa, se på menyen til venstre her på KG. Den er omfattende. Jeg tror menn som gruppe (ikke individer) blir sett på som "enklere" enn kvinner (også som gruppe, ikke individer). Det kan virke diskriminerende og fordomsfullt, men jeg tror like fullt det er sånn. Jeg presisierer igjen; som gruppe, ikke individer! GrønnSky; jeg legger heller ikke merke til reklamen her (bør kanskje ikke skrive det med for store bokstaver...), men det er mange annonsører her hvis vi kikker etter, og de hadde ikke giddet å spre budskapet sitt her hvis det var nytteløst.
Gjest camillo Skrevet 7. mars 2006 #13 Skrevet 7. mars 2006 På hvilken måte vi har et bredere interessefelt? Som jeg sa, se på menyen til venstre her på KG. Den er omfattende. Jeg tror menn som gruppe (ikke individer) blir sett på som "enklere" enn kvinner (også som gruppe, ikke individer). Det kan virke diskriminerende og fordomsfullt, men jeg tror like fullt det er sånn. Jeg presisierer igjen; som gruppe, ikke individer! Det er jeg ikke enig med deg i, men det er nå så. Jeg ser mest bryllup/graviditet, klær/sminke og helse i den menyen. Ikke så mye mer variert enn motor, bil og båt, vel. (Hvis det er det man regner som "manneinteresser".)
Gjest Emera Skrevet 7. mars 2006 #14 Skrevet 7. mars 2006 Det er jeg ikke enig med deg i, men det er nå så. Jeg ser mest bryllup/graviditet, klær/sminke og helse i den menyen. Ikke så mye mer variert enn motor, bil og båt, vel. (Hvis det er det man regner som "manneinteresser".) ← Hehe, vel, se: Kvinner: Bryllup Graviditet Klær Sminke Helse Menn: (Motor, som vel finnes i både bil og båt) Bil Båt En del mer variert allerede der, eller hva?
SniperCat! Skrevet 7. mars 2006 #15 Skrevet 7. mars 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=147886 De tjener store penger på oss. Jeg gjør mine tanker rundt dette. Hva tenker dere? ← Herregud.. du er en skjør blomst..det skal du ha.
Hu i Svingen Skrevet 7. mars 2006 #16 Skrevet 7. mars 2006 Ja, for verken kvinner eller menn kan ha andre interesser enn disse. KG altså...
Hilde Skrevet 7. mars 2006 #17 Skrevet 7. mars 2006 Ivillage.com er en fabelaktig side, med enormt mange brukere. Hadde de ikke tjent enorme pengesummer på den siden hadde eierne vært hønsehuer!
Gjest camillo Skrevet 7. mars 2006 #18 Skrevet 7. mars 2006 Hehe, vel, se: Kvinner: Bryllup Graviditet Klær Sminke Helse Menn: (Motor, som vel finnes i både bil og båt) Bil Båt En del mer variert allerede der, eller hva? ← Hehe... For det første så er bryllup/graviditet, klær/sminke og helse 3 kategorier i mitt hode. For det andre er jeg helt overbevist om at både kvinner og menn flest har mer varierte interesser enn de kategoriene du lister opp. Hva med hobbyer? Her på KG kan det virke som om alle damer bare er interesserte i Se & Hør (er jeg slem nå?) og bryllup, men jeg tror/håper ikke det er virkeligheten av den grunn.
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2006 #19 Skrevet 7. mars 2006 Herregud.. du er en skjør blomst..det skal du ha. ← Fordi jeg gjør meg noen tanker rundt det? Hvordan begrunner du det?
Gjest Emera Skrevet 7. mars 2006 #20 Skrevet 7. mars 2006 (endret) Hehe... ...For det andre er jeg helt overbevist om at både kvinner og menn flest har mer varierte interesser enn de kategoriene du lister opp. Hva med hobbyer? Her på KG kan det virke som om alle damer bare er interesserte i Se & Hør (er jeg slem nå?) og bryllup, men jeg tror/håper ikke det er virkeligheten av den grunn. ← Det er jo akkurat hva poenget mitt er. Det var ikke min personlige mening jeg beskrev. Virkeligheten er mer nyansert enn det vi ser her. Reklamebransjen generaliserer, ikke sant? Endret 7. mars 2006 av Emera
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå