Gå til innhold

Hvor ofte drikker du alkohol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drikke meg full, nesten aldri. Sist jeg var full er 2+ år siden.

Drikke et par enheter kan jeg tidvis gjøre hver helg. Nydelig å ta seg et glass eller to med vin/bobler i helgen 🥂 Men mest om sommeren ute på terrassen, om vinteren blir det mindre. Tror jeg har drukket to ganger hittil i år. En gang rødvin til biffmiddag hjemme og en utekveld i Oslo med vin til mat og et par drinker ute etterpå.

Snitter kanskje på 1-3 enheter 1-2 helger i måneden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det går som oftest flere år mellom hver gang. Da drikker jeg som oftest drinker eller rusbrus. Jeg husker ikke hvor mye. Jeg tåler vel lite når jeg drikker så sjeldent.

Anonymkode: fdd75...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En til to enheter 3-4 ganger i uka. Noen ganger mindre, men svært sjeldent mer.

Anonymkode: d0d5f...940

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sist jeg drakk var i august. Mulig det blir en øl her og der i sommer, men jeg tviler. Jeg har ikke noe behov for å drikke :)

Drakk og festa mye mer før. Orker ikke det lenger. Er 35 år nå, roa drikkingen for et par år siden. 

Anonymkode: f9831...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Maks to ganger i året. 

Anonymkode: e773f...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk en slurk vin som vi fikk på hotellrommet på bryllupsnatten for 10 år siden.. Ikke rørt alkohol siden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Noen øl, eller litt vin,  fredag og lørdag 

Anonymkode: d55ed...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hver helg, stort sett til middagslagingen. 2-3 glass fredag, 0-2 glass lørdag.

Anonymkode: ce0f7...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjennomsnittlig kanskje annenhver eller hver tredje helg. Liker å ta en boks cider til helgesnacksen. Eller et glass brandy til litt (hehe, vel, mye) mørk sjokolade. Har nylig oppdaget at jeg liker gin, så det hender det blir gin og tonic i stedet for cideren. Går aldri på fest og drikker meg aldri full. Liker ikke å føle meg beruset, så det begrenser seg selv.

Anonymkode: 657e3...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1-3 ganger i uken. Som regel 1-3 enheter. Stort sett i helgene, men hender jeg skeier ut med ett glass vin på lillelørdag😇

Anonymkode: 34eab...308

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ca annenhver måned. Da går det kanskje 1-2 flasker vin, eller tilsvarende. 

Anonymkode: 20902...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-3 ganger i måneden, drikker ca en flaske vin eller 2-3dl sprit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri. Jeg drikker ikke alkohol. Samme med mannen min.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drikker ikke. Er ikke totalavholden, men har ikke drukket noe siden 2019 på grunn av jeg bruker en del medisiner. Det kom opp hos fastlegen nå nylig, og jeg sa som sant var at jeg hadde spurt ham om veiledning før jeg eventuelt drakk, og det var han helt enig i. Han vet jeg har kunnet ta et glass i festlig lag, men ikke ofte, men visste ikke at jeg nå hadde kuttet helt etter han satte meg på noen medisiner i 2019. 
Alltid vært måteholden, både på grunn av (andre) medisiner og fordi jeg klarer meg fint uten. Savner det ikke, men skal ikke utelukke at jeg en dag tar meg et glass igjen. 

Anonymkode: cab20...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utover å smake på en saus eller sjekke balansen i en drink jeg lager, så drikker jeg aldri selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke drukket siden jeg var atten - er nå 36. Er ikke prinsipielt i mot det og folk får gjøre som de vil uten at jeg skal moralisere, men jeg personlig får bare ikke noe ut av det.

Anonymkode: 1982d...f8a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje to ganger i måneden. En rolig aften (sekspakning) og en der vi drar på litt (sekspakning + div sprit).

Samt av og til noen halvlitere med kollegaer etter jobb sånn helt spontant.

Anonymkode: 908b2...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

To ganger for året: Sommerfest og julebord. Ett glass hver gang, som vi får av jobben. Synes ikke det smaker særlig godt, og det er ikke noe jeg ville betalt for selv. Kunne godt tatt noe alkoholfritt i steden så klart. Men så er det nå sånn at når folk rundt meg kommenterer om god vin, så liker jeg å være med og føle meg litt voksen da. :) 

Anonymkode: 2b772...938

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...