AnonymBruker Skrevet 8. februar 2025 #1 Skrevet 8. februar 2025 Har en ruptur i en muskel (vist på ultralyd), som fysio sier vil ta 2 mnd med opptrening før den er 100% bra igjen. Har vært sykmeldt 2 uker og har én igjen. Har en fysisk belastende jobb. Smertene kommer ved ganske lette bevegelser fremdeles. Noen som har erfaring med strekkskader og om hvor lenge man bør være borte fra jobb? Er redd for ny skade, men vil jo tilbake på jobb så fort jeg kan. Anonymkode: 0c3d1...6c7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2025 #2 Skrevet 8. februar 2025 Er det mulig med tilrettelegging på jobben din? Jeg ville diskutert med fysio hva som er lurt å gjøre. Anonymkode: 9c4dc...361
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2025 #3 Skrevet 8. februar 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det mulig med tilrettelegging på jobben din? Jeg ville diskutert med fysio hva som er lurt å gjøre. Anonymkode: 9c4dc...361 Det kan ikke tilrettelegges nei, det mente legen min også når jeg sa hvor jeg jobbet. Fysio foreslo 50% sykmelding i to uker til, dvs. når denne sykmeldingen utgår (om 1 uke). Men tror ikke fysio vet helt hva jobben min innebærer, det er en del tunge løft. Går ikke til ham lengre fordi jeg har fått et hjemmeprogram jeg skal følge. Anonymkode: 0c3d1...6c7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2025 #4 Skrevet 8. februar 2025 Dette bør vel en lege vite? Anonymkode: 2821c...965
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2025 #5 Skrevet 8. februar 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette bør vel en lege vite? Anonymkode: 2821c...965 Jeg spør her fordi jeg lurer på om jeg bør bestille legetime for å få ny sykmelding eller om det er unødvendig. Noen mener man bare skal gå på jobb med strekkskade. Jeg er litt redd for å "ødelegge meg". Anonymkode: 0c3d1...6c7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2025 #6 Skrevet 8. februar 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg spør her fordi jeg lurer på om jeg bør bestille legetime for å få ny sykmelding eller om det er unødvendig. Noen mener man bare skal gå på jobb med strekkskade. Jeg er litt redd for å "ødelegge meg". Anonymkode: 0c3d1...6c7 Jeg tenker det er nødvendig med en legetime da den personen vet hvilken type strekkskade du har og om det forsvarlig å være på jobb. Anonymkode: 2821c...965 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå