Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte leilighet i går (hurra, vi er gjeldslaver!), og hadde i utgangspunktet tenkt til å "bare" pusse opp kjøkken og bad. Nå ser vi at vi har mulighet til å gjøre om leiligheten fra en toroms til en treroms, men er litt usikre på om vi faktisk skal ta det steget, og hvilket alternativ vi skal gå for.

Om vi går for alternativ 1 må kjøkkenet flyttes, og det koster jo tid, penger og energi. Til gjengjeld beholder vi størrelsen på stuen, og vi får to soverom mot rolig park.

Alternativ 2 gjør at vi får større bad, og vi slipper å flytte kjøkken. Vi får da to soverom ut mot bilvei.

Noen meninger?

Link til planltegninger: http://slavene.mine.nu/leilighet/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1-0 til meg over sambo! :sjarmor:

Skrevet

Jeg hadde nok utvidet badet ja. Det så lite ut..

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Vet ikke helt om jeg faktisk ville laget en treroms i det hele tatt. Hvis leiligheten ikke er så stor i utgangspunktet får du jo to relativt små soverom. Å flytte kjøkkenet er vel heller ikke så lett i forhold til vannrør etc? Og å bytte om på stue og soverom kan jo være en ulempe om naboleilighetene har sine stuer vegg i vegg, over eller under ditt soverom, spesielt plagsomt om det er lytt...

Endret av onyx
Skrevet

Hvis vi skal flytte kjøkkenet må rørene flyttes også ja, og det blir en jobb som koster endel penger. Vi er også usikre på om vi vil gjøre om i det hele tatt, men leiligheten ligger sentralt i Oslo, der folk gjerne tar til takke med små soverom, så lenge det er fler av de.

Skrevet
1-0 til meg over sambo!  :sjarmor:

Etter å ha studert tegningene i nøyaktig 2.3 sek (litt mer da......) på hver - så synes jeg at du nå leder 2-0 over sambo ;)

Tør da ikke noe annet enn å holde meg Newt :sjenert::ironi:

Gjest gjest1
Skrevet

Leiligheten ser kjempefin ut den, og vil bli enda finere om dere gjør den om til alternativ 2.

Men om dere liker alt. 1 best men kvir dere pga kostnaden ved kostnaden så kan dere vel ha soverom 2 der hvor dere nå har flyttet kjøkkenet? Eller vil dere helst ha det der for å slippe støyen fra gaten?

Det jeg synes er positivt med dette alt. i forhold til de andre er:

-større bad

-halvåpen kjøkkenløsning synes jeg er greit i leiligheter med denne størrelsen - mye bedre plassutnyttelse

-kjekt at den største balkonen er i stuen og ikke på soverommet

-ekstra soverom er alltid et pluss

Skrevet

Vi kan ikke ha soverommet der vi eventuelt skal flytte kjøkkenet til pga den enkle grunn at det ikke er vindu på det rommet.. Hvis det var det du mente? Ble litt satt ut av denne setningen:

Men om dere liker alt. 1 best men kvir dere pga kostnaden ved kostnaden...

:ler:

Gjest Dalwhinnie
Skrevet (endret)

4-0 til deg over sambo ;) Jeg er i utgangspunktet ikke så veldig glad i åpen stue-/kjøkken-løsning, men synes det fungerer greit når det kommer i en vinkel slik som i alternativ 2. Da kan en ha spisestue i overgangen mellom de to rommene, og slipper å se rett inn i kjøkkendelen fra sofaen. I alternativ 1 ble kjøkkenet nesten ikke et rom i det hele tatt, mer et tekjøkken, og da er åpen løsning bedre.

Dessuten så er større bad og så et pluss i denne løsningen, og som du sier, midt i Oslo er vi ikke så storforlangende når det gjelder størrelsen på soverommene. At soverommene kommer til å vende ut mot bilvei i stedet for bakgården er selvsagt et minus, men det går det helt greit å leve med.

Liker definitivt alternativ 2 best, og da har jeg ikke engang vurdert kostnadene.

Endret av Dalwhinnie
Skrevet

Jepp, jeg er heller ikke glad i åpen kjøkkenløsning, men jeg syns det går greit når kjøkkenet blir i en vinkel.

Større bad er også et stort pluss, det er ikke store plassen å boltre seg på slik det er i dag. Det er såvidt plass til et dusjkabinett, en vask og en do. Hadde vi laget badet større hadde vi hatt mulighet til å putte vaskemaskinen inn der istedenfor å ha den på kjøkkenet slik det er i dag, og det hadde vært mulig å snu seg på badet uten å holde pusten. Jeg tror det blir alternativ 2 jeg gitt! :sjarmor:

Gjest -eline-
Skrevet

5-0 til deg! :ler:

Mye bedre med større bad, balkong i stue og åpen kjøkkenløsning som gjør at du får gjennomlys inn til stue ...men jeg liker disse da, spesielt i L-form. Og ikke minst; dere slipper å flytte rør, noe som er både tidkrevende og ekstremt dyrt!

Det lille rommet er ikke så ille, du får jo akkurat plass til en seng på tvers og dermed vil det ikke se så trangt ut.

Skrevet
4-0 til deg over sambo ;) Jeg er i utgangspunktet ikke så veldig glad i åpen stue-/kjøkken-løsning, men synes det fungerer greit når det kommer i en vinkel slik som i alternativ 2. Da kan en ha spisestue i overgangen mellom de to rommene, og slipper å se rett inn i kjøkkendelen fra sofaen. I alternativ 1 ble kjøkkenet nesten ikke et rom i det hele tatt, mer et tekjøkken, og da er åpen løsning bedre.

Dessuten så er større bad og så et pluss i denne løsningen, og som du sier, midt i Oslo er vi ikke så storforlangende når det gjelder størrelsen på soverommene. At soverommene kommer til å vende ut mot bilvei i stedet for bakgården er selvsagt et minus, men det går det helt greit å leve med.

Liker definitivt alternativ 2 best, og da har jeg ikke engang vurdert kostnadene.

Enig her jeg...

Gjest Gjest
Skrevet

Fordelen ved din variant (som jeg mener er et viktig poeng) er at det lille soverommet kan rives hvis man synes det blir for små rom. Jeg stemmer for den løsningen. Og forrestn, gratis med leiligheten :-)

Gjest Gjest
Skrevet

Dessuten bør kjøkkenet absolutt ha vindu!

Gjest gjesta
Skrevet

Enig jeg også! (alt. 2) Du får meddele sambo at han dessverre er nedstemt. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...