Gå til innhold

Til dere som trener på SATS


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvor ofte trener dere, og hvordan trener dere?

Jeg har vært SATS-medlem i flere år, men klarer ikke helt å finne et treningsmønster som passer meg. I begynnelsen trente jeg endel spinning, men da syntes jeg lårene mine ble for kraftige. Jeg er 1.60 høy og har en timeglassfigur med smalt liv og brede hofter, så jeg ønsker heller å legge opp treningen slik at jeg holder meg slank og stram i kroppen uten at jeg blir mer muskuløs. Jeg har bevisst holdt meg unna treningsapparatene på SATS fordi jeg er redd for å få mer muskler (og dermed bli større). I stedet har jeg i det siste utelukkende gått på saltimer, særlig HøyPuls og Aerobic1. Jeg har imidlertid også lyst til å prøve meg på treningsapparatene, slik at jeg ikke trenger å være bundet av treningstidene for saltimene.

Noen forslag til hva slags trening jeg bør satse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KATTAstrofe

Jeg trener på SATS, prøver å få til 4 ganger i uka.

Fikk du store lår av spinning? kanskje du hadde på for mye motstand da? Jeg prøver stort sett å holde et høyt tempo gjennom hele timen med moderat motstand, og har ikke fått store lår av det.

Ellers så liker jeg svært godt høy puls-timene og step puls. Aerobic blir for mye koordinasjon for meg, da blir jeg for fokusert på trinnene og greier ikke å bli sliten.

Når jeg trener med vekter i salen tar jeg mange repetisjoner med moderate vekter, istedet for få repetisjoner med tunge vekter. Men det er sjeldent jeg trener i salen, blir mest prating med andre da og lite trening :)

Jeg trener for det meste kondisjon, og sper på med en og annen styrketime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forå få muskler må man trene hardt... Man må slite og svette og slite enda mer... Og for kvinner (som har mindre av musleloppbyggende testoseron) tar det enda mer slit ...

Så ikke vær redd for å trimme litt!

Kroppen har godt av variasjon, og det har inspirasjonen også

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv StramOpp eller enda bedre, Styrke. Dette er to treningsformer hvor en riktignok jobber med vekter, men en har forholdsvis lett belastning med mange repetisjoner. Dette gir ikke store bulemuskler, men en sterkere kropp!

Jeg er også veldig glad i KickPuls, det eneste SAL-timen hvor en kan få trent kondisjon uten å måtte koordinere så veldig mye (er litt gutt på akkurat det området!).

Det viktigste er at du kombinerer flere treningsformer slik at kroppen får både litt kondisjon og styrke. Fokus på kun en treningsform kan lett gi skader!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Finnes da flere timer uten spesielt mye koordinasjon, f.eks høy puls og step puls. For ikke å snakke om Hardhausen, det er jo en skikkelig "guttetime". Genrelt er alle blå timer uten mye koordinasjon, samme gjelder hvite timer som flyt og balanse.

Grønne timer derimot, de hopper jeg elegant over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg trener ikke på SATS, men på et annet treningssenter som er ganske likt. Tar meg den friheten å svare likevel :lol:

jeg trener ganske mye på egen hånd i tillegg til saltimer og spinning. Da pleier jeg å ta en god halvtime på en kondisjonsmaskin (stepp, trappegang, sykkel eller løper), så tar jeg en halvtime med styrke aparater etterpå. Som KATTAstrofa sier tar jeg bruker jeg ikke så høy belastning men tar mange repetisjoner.

Har snakket med flere instruktører opp gjennom åra og de poengterer hele tiden viktigheten av å trene litt styrke ved siden av kondisjonstrening. Kroppen trenger muskler for å dempe belastningen på ledd, sener og beinbygningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes da flere timer uten spesielt mye koordinasjon, f.eks høy puls og step puls.
Mulig noen synes det ikke er mye koordinasjon i disse timene, men det er alt for mye for meg! Har ikke mulighet til å henge med i det hele tatt.............
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes da flere timer uten spesielt mye koordinasjon, f.eks høy puls og step puls.
Mulig noen synes det ikke er mye koordinasjon i disse timene, men det er alt for mye for meg! Har ikke mulighet til å henge med i det hele tatt.............
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes da flere timer uten spesielt mye koordinasjon, f.eks høy puls og step puls.
Mulig noen synes det ikke er mye koordinasjon i disse timene, men det er alt for mye for meg! Har ikke mulighet til å henge med i det hele tatt.............
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes da flere timer uten spesielt mye koordinasjon, f.eks høy puls og step puls.
Mulig noen synes det ikke er mye koordinasjon i disse timene, men det er alt for mye for meg! Har ikke mulighet til å henge med i det hele tatt.............
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med lav belastning og mange repetisjoner får du ikke digre muskler.

Men hvorfor ber du ikke om hjelp til å legge opp et treningsprogram da? :o Det er jo gratis og de legger det opp etter hvilke mål du har med treningen.

Ellers har jeg hørt at du får lange slanke muskler av yoga, i tillegg til at du blir smidigere og mykere. Det siste kan ihvertfall jeg skrive under på!

Hilsen en hobby yoga utøver :) som også trener på SATS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...