Gå til innhold

Lease ny bil vs kjøpe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis du skulle hatt ny bil ville du leaset den eller kjøpt den?

Anonymkode: a075c...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på regnestykket. Om jeg hadde fått et leasingtilbud på 4000/mnd og null i innskudd i 36mnd eller alternativt kjøpt en bil til 600k med billån til 9% rente hadde jeg nok valgt leasing. 

Men stort sett er leasing vesentlig dyrere enn å kjøpe, og så har man risikoen for merkostnader ved overlevering dersom man har kjørt for langt, fått skader i lakken, unormal slitasje osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med elbil hadde jeg slått til på leasing for første gang i mitt liv.

De har stort verditap den dagen du skal selge den igjen. Når du da leaser, vet du hva du har å forholde deg til, og ikke minst vet at du blir kvitt den. 

Anonymkode: 00fda...c0f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leasing er alltid dyrere enn kjøp, forhandleren har jo regnestykket og også definisjonsmakten over hvordan bilen skal se ut når du leverer den inn igjen. Rasjonelt fins det ingen grunn for leasing.

Det er det klassiske "det er dyrt å være fattig" fordi folk med dårlig råd får da kjøre ny bil - og må betale mer enn ny bil koster for det.

Anonymkode: dbd24...4c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer an på din økonomi.
Hvis du kan låne via boligkonto og du ønsker å ha bilen mer enn 5 år kan det lønne seg å kjøpe.
Hvis du vil levere den inn etter 3 år og feks ha en dyrere bil neste gang kan det lønne seg å lease. Du får leasing uten innskudd til 4000,- nå, men det er kanskje ikke drømmebilen.

Anonymkode: b3cc2...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde aldri leaset en bil. Og hadde aldri  kjøpt en helt flunka ny en heller. Det er jo tap så fort du kjører hjulene utenfor porten.

Kjøpte 5 år gammel bil sist som hadde gått  30.000km. Den økte  i pris. Så kunne solgt med fortjeneste. Men ville beholde den

Anonymkode: cfd69...f8b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøper istedenfor. Men så har jeg penger til å kjøpe den uten lån da

Anonymkode: fe6ca...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Leasing er alltid dyrere enn kjøp, forhandleren har jo regnestykket og også definisjonsmakten over hvordan bilen skal se ut når du leverer den inn igjen. Rasjonelt fins det ingen grunn for leasing.

Det er det klassiske "det er dyrt å være fattig" fordi folk med dårlig råd får da kjøre ny bil - og må betale mer enn ny bil koster for det.

Anonymkode: dbd24...4c0

Helt korrekt !    Bare det at det er to som skal tjene på det, leasingselskapet + forandleren er nok for meg til å skjønne at dtte er dårlig butikk.  

Men for all del .... er du ei dame som er 0 bilinteressert, og vil ha en ny og sikker bil + at du slipper alt styret med salg senere osv. ....  Så er det ideellt.  Men du må betale for det.

Anonymkode: 81b1a...f09

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...