AnonymBruker Skrevet 7. februar #1 Del Skrevet 7. februar Hvis du skulle hatt ny bil ville du leaset den eller kjøpt den? Anonymkode: a075c...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 7. februar #2 Del Skrevet 7. februar Kommer an på regnestykket. Om jeg hadde fått et leasingtilbud på 4000/mnd og null i innskudd i 36mnd eller alternativt kjøpt en bil til 600k med billån til 9% rente hadde jeg nok valgt leasing. Men stort sett er leasing vesentlig dyrere enn å kjøpe, og så har man risikoen for merkostnader ved overlevering dersom man har kjørt for langt, fått skader i lakken, unormal slitasje osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 7. februar #3 Del Skrevet 7. februar Jeg hadde kjøpt. Leasing lønner seg sjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #4 Del Skrevet 7. februar Med elbil hadde jeg slått til på leasing for første gang i mitt liv. De har stort verditap den dagen du skal selge den igjen. Når du da leaser, vet du hva du har å forholde deg til, og ikke minst vet at du blir kvitt den. Anonymkode: 00fda...c0f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #5 Del Skrevet 7. februar Leasing er alltid dyrere enn kjøp, forhandleren har jo regnestykket og også definisjonsmakten over hvordan bilen skal se ut når du leverer den inn igjen. Rasjonelt fins det ingen grunn for leasing. Det er det klassiske "det er dyrt å være fattig" fordi folk med dårlig råd får da kjøre ny bil - og må betale mer enn ny bil koster for det. Anonymkode: dbd24...4c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #6 Del Skrevet 7. februar Kommer an på din økonomi. Hvis du kan låne via boligkonto og du ønsker å ha bilen mer enn 5 år kan det lønne seg å kjøpe. Hvis du vil levere den inn etter 3 år og feks ha en dyrere bil neste gang kan det lønne seg å lease. Du får leasing uten innskudd til 4000,- nå, men det er kanskje ikke drømmebilen. Anonymkode: b3cc2...7b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet 7. februar #7 Del Skrevet 7. februar Helt klart kjøpe. Anbefaler deg å kjøpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #8 Del Skrevet 7. februar Hadde aldri leaset en bil. Og hadde aldri kjøpt en helt flunka ny en heller. Det er jo tap så fort du kjører hjulene utenfor porten. Kjøpte 5 år gammel bil sist som hadde gått 30.000km. Den økte i pris. Så kunne solgt med fortjeneste. Men ville beholde den Anonymkode: cfd69...f8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #9 Del Skrevet 7. februar Jeg kjøper istedenfor. Men så har jeg penger til å kjøpe den uten lån da Anonymkode: fe6ca...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #10 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leasing er alltid dyrere enn kjøp, forhandleren har jo regnestykket og også definisjonsmakten over hvordan bilen skal se ut når du leverer den inn igjen. Rasjonelt fins det ingen grunn for leasing. Det er det klassiske "det er dyrt å være fattig" fordi folk med dårlig råd får da kjøre ny bil - og må betale mer enn ny bil koster for det. Anonymkode: dbd24...4c0 Helt korrekt ! Bare det at det er to som skal tjene på det, leasingselskapet + forandleren er nok for meg til å skjønne at dtte er dårlig butikk. Men for all del .... er du ei dame som er 0 bilinteressert, og vil ha en ny og sikker bil + at du slipper alt styret med salg senere osv. .... Så er det ideellt. Men du må betale for det. Anonymkode: 81b1a...f09 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå