Gå til innhold

Hva hjelper mot soppinfeksjon i underlivet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Gjelder det fungoral også? Har sopp med reseptbelagt soppmiddel jeg bruker for hud ikke underliv er ikke lenger mulig å få tak i i Norge, å da er det ikke annet valg enn å bruke det tilfeldige de har på apotek uten resept.

Anonymkode: 691cf...b94

På lik linje med bakterier kan sopp bli resistent. Det er faren med å bruke ukritisk både antibiotika og antimykotika. 
Og det er nettopp dette som har skjedd med den soppen som herjer i huden til folk i India m.fle. Land, som også er kommet til Norge. Folk klør seg fordervet, og det er uhyre vanskelig å bli kvitt soppen. 
Verken antibiotika eller sopp midler skal brukes over tid og i mengder, selv om det er håndkjøp på apotek, uten at det er påvist sopp, særlig ikke når vanlig dose i vanlig mengde over anbefalt tid ikke hjelper. 
Mange tror at ting de kjøper på apoteket uten resept er ufarlige håndkjøpsmidler. Men se til gårsdagens innslag på TV-nyhetene om bruk av nesespray, og hun som fikk varige skader i nesen av Otrivin. 

Anonymkode: 10fad...950

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

På lik linje med bakterier kan sopp bli resistent. Det er faren med å bruke ukritisk både antibiotika og antimykotika. 
Og det er nettopp dette som har skjedd med den soppen som herjer i huden til folk i India m.fle. Land, som også er kommet til Norge. Folk klør seg fordervet, og det er uhyre vanskelig å bli kvitt soppen. 
Verken antibiotika eller sopp midler skal brukes over tid og i mengder, selv om det er håndkjøp på apotek, uten at det er påvist sopp, særlig ikke når vanlig dose i vanlig mengde over anbefalt tid ikke hjelper. 
Mange tror at ting de kjøper på apoteket uten resept er ufarlige håndkjøpsmidler. Men se til gårsdagens innslag på TV-nyhetene om bruk av nesespray, og hun som fikk varige skader i nesen av Otrivin. 

Det er sopp, har vært hos legen. Ganske sikker på at jeg ikke har brukt antibiotika før, og var vegetar i mange år så har kanskje sluppet litt unna antibiotika i mat. Hørte det var en greie en stund. 

Forstår ikke hvordan man skal bli kvitt sopp, må jeg ha det for resten av livetog aldri være nær en mann igjen? Spre seg så jeg bli en stor sopp infeksjon? Hvorfor er det ingen medisiner mot det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er sopp, har vært hos legen. Ganske sikker på at jeg ikke har brukt antibiotika før, og var vegetar i mange år så har kanskje sluppet litt unna antibiotika i mat. Hørte det var en greie en stund. 

Forstår ikke hvordan man skal bli kvitt sopp, må jeg ha det for resten av livetog aldri være nær en mann igjen? Spre seg så jeg bli en stor sopp infeksjon? Hvorfor er det ingen medisiner mot det?

Gjær, sukker, hvete/gluten, melkeprodukter, er eksempler på matvarer som bør kuttes ut hvis man sliter med kronisk sopp.

Anonymkode: 26936...741

AnonymBruker
Skrevet

Canesten

Anonymkode: a2467...fc1

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg slet også myyyye med soppinfeksjon i underlivet tidligere. Prøvde alt mulig av kremer og piller, men det eneste som har effekt er å kutte ned på sukker, søtsaker, vin/øl, gjær og passe på å få nok søvn.

Merker fort tendenser hvis jeg skjeier ut med mye usunn mat, lite søvn og alkohol. 

Anbefaler å prøve det dersom man sliter med soppinfeksjon ;)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.2.2025 den 1.40):

Slik blir kommentarene når man ikke leser og heller ikke forstår det man leser. 

Sopp får du fordi du har ubalanse i underlivet. Enten fordi du vasker deg for mye, får selvsmitte fordi du ikke vasker undertøyet ditt med høy nok temperatur, bruker klær som ikke puster, osv. 

Hvorfor du blander inn nærhet til menn er en gåte. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært veldig plaget med sopp siden i våres. Prøvd Canesten i flere omganger, både stikkpiller og krem. Prøvde også Pevaryl med stikkpille og krem, syntes at den virket bedre. Men ble fortsatt ikke kvitt det. Fikk en sånn engangspille på resept av legen og det hjalp mye. Men enda har jeg vært litt plaget fortsatt. Nå orker jeg ikke mer reseptfrie kremer/stikkpiller så satser på at det bare går helt over nå. Hvis ikke må jeg få en kur med piller hos legen, men håper det bare går over av seg selv. 

Anonymkode: c38d2...bee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...