AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:48 #1 Del Skrevet torsdag kl 14:48 Hei Jeg liker å sy med symaskin, men synes det er få butikker som selger stoffer i metervare og vil helst ikke bestille på nett da jeg vil se/kjenne på stoffet før jeg kjøper. Har til nå handlet på Self made, men skulle gjerne hatt større utvalg -hvor kjøper dere stoff i metervare? Anonymkode: ce6c6...9dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:09 #2 Del Skrevet torsdag kl 16:09 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei Jeg liker å sy med symaskin, men synes det er få butikker som selger stoffer i metervare og vil helst ikke bestille på nett da jeg vil se/kjenne på stoffet før jeg kjøper. Har til nå handlet på Self made, men skulle gjerne hatt større utvalg -hvor kjøper dere stoff i metervare? Anonymkode: ce6c6...9dc Hvilke stoffer er du ute etter? Janusfabrikken har hatt metervare. Tonjes har metervare. Dette er jo litt vanskelig når ingen vet hvor du bor og hva du kan ha i nærheten. Anonymkode: fd89c...488 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:44 #3 Del Skrevet torsdag kl 22:44 Trondheim har klar ferdig sy og abbys tekstiler tromsø har stofflykke bergen har Tonjes og janusfabrikken kristiansand har stoffdronning lillestrøm har sysenter oslo har diverse sybutikker Anonymkode: 56c81...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:00 #4 Del Skrevet fredag kl 09:00 Det er ikke så mange fysiske stoffbutikker i landet. Du må nesten si hvor du bor. Jeg bor i Bergen, og her er det en Selfmade (som er litt rævva), og Tonjes (som er et stykke utenfor, og kun har åpent på hverdager i normal arbeidstid... ) Jeg handler på nett. Mange butikker er behjelpelige med stoffprøver, og når du har sydd en stund, så vet du gjerne hvilke stoffer du liker å sy med. Anonymkode: b2772...6a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:09 #5 Del Skrevet fredag kl 09:09 Det kommer helt an på hvor du bor. Eneste kjede er selfmade. Kommer også an på hva slags stoff du ønsker. Mange av nettbutikkene er små lokale, men de har ikke egen fysisk butikk. Vakre stoff og sting og minnasydd er mine favoritter. Stofflykke er også en favoritt. Kjøper alt ensfarget hos de siden de har samme fargekode på alt. Du kan risikere i andre butikker at lys blå ribb og lys blå jersey er to helt ulike blåfarger, og det er ikke pent. Anonymkode: 6fd55...9cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:11 #6 Del Skrevet fredag kl 09:11 Det er og mulig å kjøpe duker, gardiner og sengetøy til å sy klær av. Linduker hos Kid er fine til å sy sommertopper, kjoler m.m. av. Men ts har visst «glemt» tråden sin? Anonymkode: fd89c...488 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:15 #7 Del Skrevet fredag kl 09:15 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er og mulig å kjøpe duker, gardiner og sengetøy til å sy klær av. Linduker hos Kid er fine til å sy sommertopper, kjoler m.m. av. Men ts har visst «glemt» tråden sin? Anonymkode: fd89c...488 ..eller så har ts et liv..? Det er bare 18 timer siden ts startet tråden Anonymkode: b2772...6a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesnillelilla Skrevet fredag kl 09:20 #8 Del Skrevet fredag kl 09:20 (endret) Kommer helt an på hvor du bor. Bor du i Oslo/Osloområdet så er det en del muligheter. Om du bor andre steder og er i Oslo av andre grunner vil jeg anbefale å ta en tur på Grønland. Der er det flere butikker med spennende stoffer i metervare 🙂 Eller som noen andre nevnte - sengetøy duker og gardiner. I tillegg til Kid osv kan du gå på "skattejakt" i bruktbutikker. Varierer hva prisen er, min foretrukne bruktbutikk selger gardiner til 10 kroner lengden og store filer til 50. Endret fredag kl 09:24 av lillesnillelilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå