Gå til innhold

Hva er grunnen til at noen folk ikke lukker dører og skap etter seg, selv om de får mange påminnelser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi jeg ikke bryr meg om ting som ikke er viktige. Får helt fnatt av obsternasi folk som skal ha meg til å gjøre ting, og når du spør om hvorfor så "er det bare sånn". Nei! Kom med et godt argument, så endrer jeg oppførsel! Det skjer dog omtrent aldri. Folk lager regler i egne hoder og forventer at andre følger dem, uten at de klarer å formidle noen gode argumenter for og imot.

Anonymkode: 39276...13a

Helt enig! Og det er typisk på KG. "Selvsagt gjør vi slik ",er refrenget hos alle de som tror det finns bare EN måte å leve på: slik DE gjør det. 

Anonymkode: 4aaed...b99

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ikke bagatell når man er på offentlige steder og har fremmede folk rundt seg man må ta hensyn tilgjengelig

ts

Anonymkode: ef068...cde

Nei, men alt det andre du nevner er bagateller.

Anonymkode: 6517d...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eg har ADHD og lukke som regel aldri dører. Til og ned kjøleskapet kan stå åpent, heldigvis piper det.

Alle har selvfølgelig ikkje adhd. Men eg er sikker på at folk ikkje er sånn "haha det skapet skal stå åpent for å gjera folk sprø, haha".

Anonymkode: 3d547...db1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan går det sånn ellers da, kan ikke være bare bare å ha så kontrollbehov🙄

Anonymkode: 6b08c...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Man er 100 % en egoist dersom man ikke evner å gjøre noe fullstendig grunnleggende som å lukke igjen en skuff eller en skapdør og dermed forskyver jobben over på noen andre.

Anonymkode: 54885...865

Det er ikke "fullstendig grunnleggende". Det er nettopp der kontrollbehovet kommer inn. On døren er åpen eller lukket er igrunnen revnende likegyldig.

Anonymkode: 84834...b8b

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så godt å se at vi er flere som ikke tar denne dørlukkingen så høytidelig. La oss fortsette med det.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke "fullstendig grunnleggende". Det er nettopp der kontrollbehovet kommer inn. On døren er åpen eller lukket er igrunnen revnende likegyldig.

Jo, det er fullstendig grunnleggende. Klarer man å åpne en dør klarer man også å lukke den. Hvor lat er du egentlig?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi jeg ikke bryr meg om ting som ikke er viktige. Får helt fnatt av obsternasi folk som skal ha meg til å gjøre ting, og når du spør om hvorfor så "er det bare sånn". Nei! Kom med et godt argument, så endrer jeg oppførsel! Det skjer dog omtrent aldri. Folk lager regler i egne hoder og forventer at andre følger dem, uten at de klarer å formidle noen gode argumenter for og imot.

Anonymkode: 39276...13a

Så når du kommer inn i en garderobe eller dusj der folk er nakne, så bryr du deg ikke om å lukke dører og lar alt stå på vidt gap?

Høres ut som om du er i trassalderen.

ts

Anonymkode: ef068...cde

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Joda, men det er en ren bagatell og ingenting å ta på vei for. Å tørne over slikt er bare vekkastet energi og drama på høyt nivå.

Pust.

Det er bagatellmessig om du ufrivillig blir vist fram naken når du står i dusjen, fordi noen ikke gidder eller evner å lukke en dør? Null problem for deg? Du strutter stolt fram med hele deg? Ok, det er greit, men du skjønner ikke at det ikke føles som en bagatell for andre å bli vist fram helt ufrivillig på den måten? 

Anonymkode: bca12...214

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må få gjøre som de vil i sitt eget hjem. Ikke heng deg opp i hvordan andre har det hos seg selv. Deler man huset med noen eller er i offentligheten (spesielt en garderobe! Det er ikke en bagatell, bruk hjernen folkens!) skal man vise hensyn til andre. Hadde en gjest hos meg f.eks latt ytterdøren min stått åpen slik at hunden stakk hadde IKKE det vært en bagatell. En avglemt skuff her og der må man tåle da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg ikke hadde giddet å lukke skapdører hadde jeg kjøpt kjøkken uten dører.

Anonymkode: fc4cc...869

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne som ikke lukker dører er som barn. Jeg mister respekten for dem.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min samboer er av og til så stresset mentalt sett at han ikke ser at han går fra det rett og slett, i hans hode er det et ikkeproblem at jeg kommer ut av soverommet og dørene er åpne gjennom hele huset, inn på badet hvermorgen og skuffer og dører på innredningen er åpne så jeg går inn i de om jeg ikke følger med, alt han har brukt til frokost står på benken rett over oppvaskmaskinen og noen ganger er den åpen men ikke noe er satt inn osv osv, det er et under at han husker lukke ytterdøra liksom for vaskeromsdøra er vidåpen og om jeg var uheldig ville jeg på vei fra soverommet hver morgen gårr for "åpen dør" helt ut :D men han skjønner det ikke for han vet ikke at han går fra det fordi han er så "stresset" med sine greier så jeg har lært meg å lukke der det må lukkes, la det stå til han kommer hjem og tar det igjen selv osv.. For jeg nekter å være den som tar ansvar for hans greier.. 

Anonymkode: a7efa...15a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Glad jeg ikke bor med deg. Eller du kan være glad du ikke bor med meg, for jeg hadde vært troende til å sette oppe skap og skuffer på trass om det betydde såååå mye for deg. Hvis livet ødelegges av en slik bagatell så elsker jeg å provosere litt. 

Anonymkode: 4aaed...b99

Slapp av. Det hadde aldri kommet så langt at jeg hadde bodd med en trassig "voksen" som oppfører seg som en treåring i trassalderen uansett, så det kan du ta helt med ro. 

Umodenhet er ikke noen attraktiv egenskap å finne i voksne folk.  

Anonymkode: 6e62d...124

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg glemmer ofte å lukke skap og skuffer hjemme. Rett og slett fordi ting blir mer tilgjengelige, hvis jeg lager mat f.eks. skal jeg gjerne ha noe fra det samme skapet flere ganger, så da blir døren stående åpen. Jeg er nok litt distre. Klarer ikke hente alt jeg skal ha i klesskapet på én gang, blir gående til og fra og da er det upraktisk og lukke og åpne hver gang, så det ender med at klesskapet alltid står åpent med mindre jeg har gjester 😅

Anonymkode: 770b6...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo, det er fullstendig grunnleggende. Klarer man å åpne en dør klarer man også å lukke den. Hvor lat er du egentlig?

Går ikke på latskap. Går på å gjøre som en vil.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er bagatellmessig om du ufrivillig blir vist fram naken når du står i dusjen, fordi noen ikke gidder eller evner å lukke en dør? Null problem for deg? Du strutter stolt fram med hele deg? Ok, det er greit, men du skjønner ikke at det ikke føles som en bagatell for andre å bli vist fram helt ufrivillig på den måten? 

Anonymkode: bca12...214

Ikke heng deg så mye opp i den dusjen. Er svært sjelden en har problem med at andre ikke lukker døren der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym11223344 skrev (1 time siden):

Voksne som ikke lukker dører er som barn. Jeg mister respekten for dem.

Gjør ingenting. Da er du ikke verdt å få respekt selv heller.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slapp av. Det hadde aldri kommet så langt at jeg hadde bodd med en trassig "voksen" som oppfører seg som en treåring i trassalderen uansett, så det kan du ta helt med ro. 

Umodenhet er ikke noen attraktiv egenskap å finne i voksne folk.  

Anonymkode: 6e62d...124

Her trenger visst flere å ta det med ro.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Eg har ADHD og lukke som regel aldri dører. Til og ned kjøleskapet kan stå åpent, heldigvis piper det.

Alle har selvfølgelig ikkje adhd. Men eg er sikker på at folk ikkje er sånn "haha det skapet skal stå åpent for å gjera folk sprø, haha".

Anonymkode: 3d547...db1

Jeg har adhd og jeg er nesten manisk med å lukke dører og slukke lys etter meg. Gå i deg selv: du kan bedre! Adhd= ikke unnskyldning til å ikke få det til, men det er en årsak til at du må jobbe hardere med deg selv enn andre for å kunne oppnå det samme som dem.

Anonymkode: a142f...3cb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...