Gå til innhold

Hva savnet du i bryllupet ditt?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Alle har et personlig bilde i hodet om det perfekte bryllupet.

Er/var det noe du følte du ville hatt, men aldri fikk tak i, f.eks at du følte dette skulle vært prikken over i'en. :hjerter_rundt:

Hva er det ultimate, perfekte bryllup? (Trenger ikke være logisk, men i drømmeverden)

Selv ser jeg for meg et bryllup ute i hagen, slik som i Amerikanske filmer. Rammet inn med blomster, en paviljong, nydelige blomster og en prest som venter. (Gjestene har selvfølgelig store hatter i alle farger.) :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Fruktkake
Skrevet

Er/var det noe du følte du ville hatt, men aldri fikk tak i, f.eks at du følte dette skulle vært prikken over i'en.  :hjerter_rundt:

Hva er det ultimate, perfekte bryllup? (Trenger ikke være logisk, men i drømmeverden)

Selv ser jeg for meg et bryllup ute i hagen, slik som i Amerikanske filmer. Rammet inn med blomster, en paviljong, nydelige blomster og en prest som venter. (Gjestene har selvfølgelig store hatter i alle farger.)  :ler:

Å hjelpes! Et slikt bryllup vil jeg hvertfall ikke ha! :overrasket:

Gjest Fredelig Gjest
Skrevet
Å hjelpes! Et slikt bryllup vil jeg hvertfall ikke ha!  :overrasket:

Det var vel ikke saa hyggelig sagt? :hår: Synes det var en interessant traad og gleder meg til konstruktive svar.

Gjest Piper
Skrevet

Jeg savnet ikke noe, men skulle jeg gjort det om igjen ville jeg valgt et mindre bryllup. Det ble for kort tid til å snakke med alle sammen, og det syns jeg ble litt kjipt. Men ellers ble dagen bedre enn forventet

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har jo ikke gifta oss ennå, men det ser ut til at det blir slik jeg drømmer.

3-dagers greie til fjells. Vennefest på fredag med enkel mat (bli kjent, slappe av kvelden før med gode venner). Lørdag er ikke vielsen før kl 14, så det er god tid til å fixe hår og slik. Har funnet kjolen som er perfekt for meg (Pronovias Jaiba) - blir til og med tiara og laaangt slør :)

Jentene våre (2 år gamle) skal være brudepiker og jeg fant nydelige kjoler til dem på ebay (som jeg håper jeg får...). Søstra mi skal gå mellom dem opp kirkegulvet.

Jeg skal følges av min (lille)bror siden jeg ikke har noen far. Så det blir koselig.

Lørdag blir jo da vielsen, så middag og fest etterpå. Alle overnatter på samme sted, så vi får sagt hadet til folk etter brunsj på søndag.

Så jeg tror vi får det fint.. Og håper at gjestene også får det... Ca 50 stk blir vi tenker jeg.

Skrevet
Vi har jo ikke gifta oss ennå, men det ser ut til at det blir slik jeg drømmer.

3-dagers greie til fjells. Vennefest på fredag med enkel mat (bli kjent, slappe av kvelden før med gode venner). Lørdag er ikke vielsen før kl 14, så det er god tid til å fixe hår og slik. Har funnet kjolen som er perfekt for meg (Pronovias Jaiba) - blir til og med tiara og laaangt slør  :) 

Jentene våre (2 år gamle) skal være brudepiker og jeg fant nydelige kjoler til dem på ebay (som jeg håper jeg får...). Søstra mi skal gå mellom dem opp kirkegulvet.

Jeg skal følges av min (lille)bror siden jeg ikke har noen far. Så det blir koselig.

Lørdag blir jo da vielsen, så middag og fest etterpå. Alle overnatter på samme sted, så vi får sagt hadet til folk etter brunsj på søndag.

Så jeg tror vi får det fint.. Og håper at gjestene også får det...  Ca 50 stk blir vi tenker jeg.

Gjesten var meg - som hadde glemt å logge inn :roll:

Gjest Fruktkake
Skrevet
Det var vel ikke saa hyggelig sagt?  :hår: Synes det var en interessant traad og gleder meg til konstruktive svar.

Hallo i luken. Det må da gå an å komme med reaksjoner på et offentlig debattforum? Men hvis trådstarter følte seg støtet så beklager jeg.

Skrevet

Er/var det noe du følte du ville hatt, men aldri fikk tak i, f.eks at du følte dette skulle vært prikken over i'en.  :hjerter_rundt:

Selv ser jeg for meg et bryllup ute i hagen, slik som i Amerikanske filmer. Rammet inn med blomster, en paviljong, nydelige blomster og en prest som venter. (Gjestene har selvfølgelig store hatter i alle farger.)  :ler:

Beklager å si det, men klarer liksom ikke å se for meg denne drømmen din uten at det "øs pøser ned". Og da blir det unektelig litt komisk.

Har egentlig aldri hatt den store drømmen om "det perfekte" bryllupet. Har drømt om spesiell kirke, og at festen er på et spesielt sted, som jeg har litt forhold til, og som har stedstilknytning til hvor jeg bor og har bodd nesten hele livet.

Ønsker meg selvfølgelig den perfekte kjolen og den perfekte mannen, og kan jeg velg er det strålende sol på min bryllupsdag. Men ellers så er det meste uten særlig betydning.

Kunne jeg forandret en ting, så måtte det være at jeg ønsker at min bestemor hadde kunnet vært med på denne festen, men til det er den desverre over et år for sent. Hun fikk ikke engang vite at jeg skulle gifte meg. Men jeg har nå planer om å involvere henne likevel. Ønsker at bestefaren min skal vite at jeg savner henne på den store dagen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg savnet Bestefaren min! Bryllupet var helt etter planen og drømmene våre, men Bestefaren min lå på det siste og var ikke i stand til å komme......Og jeg hadde alltid sett for meg at han skulle være i bryllupet mitt :tristbla:

Gjest gjest1
Skrevet

Vi får akkurat det bryllupet vi ynskjer oss, med alle vi er glade i, og passe halvformelle rammer...

Men, dersom vi skulle vore rå-egositiske, hadde i alle fall eg kunne tenkt meg å gifta meg på ei strand i Thailand, berrføtt, i ein søt liten 60-tallskjole.. Det skulle berre vore meg og mannen min, mannen min og eg, romantisk og herleg, sol og sommar, blått hav, kvite strender.. *drømme*

Jaja, det får vi gjere neste gong vi gifter oss! ;)

Skrevet

Jeg savnet bare besteforeldrene mine. bestefar var død og bestemor for syk til å komme :(

Skrevet

Vi hadde også det bryllupet vi ønsket oss, men i ettertid skulle jeg kanskje ønske vi bare reise vekk og gjorde alt stille og rolig. Det hadde vært deilig og romantisk. Men det er nok lett å si etter en flott bryllupsdag.

Hvis jeg skulle ha valgt drømmebryllupet, var det å gite meg på våren, ha vielsen ute på et romantisk sted og med en stoooor bukett med hvitveis.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

HEI;HEI, alle sammen. Det var ikke jeg som reagerte på kommentaren.

Si hva dere vil.

Men hensikten var egentlig ikke å kommentere eller kristisere andres "drømmer", men heller å kunne fortelle ukritisk her.

Det var min mening.

Gjest gjesta
Skrevet

Kommer til å savne mormoren min........ :tristbla:

Skrevet (endret)

Har alltid drømt om kjempe stort bryllup. Masse gjester i stor, fin og pyntet kirke. Selskap på lekre Refsnes Gods og masse lykkelige mennesker som nyter selskapet og festen.

Men nå blir det jo ikke slik da. Klager likevel ikke for jeg tror det vi skal ha blir flott på en helt annen måte bare ;)

Og jeg må innrømme jeg også reagerte på innlegget til Fruktkake. Ikke fordi man ikke kan få mene hva man vil men fordi jeg oppfattet denne tråden slik trådstarter mente. Del drømmer og fantasier....ikke trash hverandres ønsker liksom.....

Ja ja dette er ett diskusjonsforum men det er ikke alle tråder man behøver å diskutere fordet vel?! (Begynner dere å diskutere i innlegg hvor folk legger ut brudebildene sine og eller?? Det var et stygt bilde...du var ikke noen pen brud syns jeg......må jo få si hva jeg vil dette er et diskusjons forum...) *himler m øynene*

- Ser nå at dette var en "hva savnet du" og ikke "hva ønsker du" men siden jeg ikke har giftet meg enda ble det et slikt svar da..... -

Endret av *Emma*
Gjest gjesta
Skrevet
Del drømmer og fantasier....ikke trash hverandres ønsker liksom.....

Enig. Er for mye trashing her..

Skrevet
Enig. Er for mye trashing her..

Veldig enig!

Jeg har ikke giftet meg enda, men som flere av dere sier så komer også jeg til å savne farmoren min. Min sambos far er også død, jeg fikk aldri treffe ham, så vi skal gifte oss i den kirken der hans far er gravlagt og tenne lys for dem under vielsen.

Ellers har jeg også drømt om å gifte meg på en strand, men nå gleder jeg meg til å få dele den dagen med alle jeg er glad i og feire den på et sted som er spesielt for oss. Jeg gleeeeeeder meeeeeg!!!!!!

:hjerter_rundt::hjerter_rundt::hjerter_rundt:

Skrevet

Her har jeg tenkt og planlagt bryllup i snart 15 år, og endelig blir jeg forlovet, og så vet jeg ikke hva jeg egentlig vil lenger!

Men jeg tror jeg fortsatt har et drømmebryllup. Det skulle vært om vinteren ved en liten stavkirke, midt i skogen med masse snø. Jeg og min far ville ankommet i hest og slede, meg i en hvit kjole med stoooooort skjørt. Etter vielsen vill jeg og min splitter nye mann tatt hest og slede til fotografering i nydelig vinterlandskap og så til et koselig hotell (i litt turist-norge stil) hvor vi spiser vildtmat ved langbord mens det spraket i en stor åpen peis. Festen ville fortsatt med latter og dans, med fakkler til å lyse opp den mørke natten.

Men av praktiske grunner blir nok ikke dette noe av. Akkurat nå ser vi på Akershus Festning om våren, som ikke akkurat er stygt det heller. Men da blir det nok ikke hest og vogn, noe jeg alltid har drømt om. Og som så mange andre her kommer jeg til å savne Farmor og Farfar.

Min mor sier hun savnet to ting. Den ene var hest og vogn, som broren hennes tilbød å betale for, men hun ville ikke be ham om å betale for mer. Og den andre var en skikkelig fotograf.

Skrevet

Hei.

Jeg har giftet meg - og hadde en super dag!

Det jeg ville gjort anneledes i dag:

Når vi gikk ned kirkegulvet etter vielsen ville jeg tatt med min da 3 år gamle sønn, så han kunne gått sammen oss. Han ble holdt tilbake under hele vielsen (fikk ikke komme til mamma og pappa), men når den var over og vi skulle ut kunne han gått sammen oss (han ville det, og fikk ikke og ble lei seg :( - og jeg merket det ikke....)

Jeg syntes det var mye styr og ta felles bilde av alle gjestene og valgte det bort. Det styret angrer jeg litt på at jeg ikke orket - hadde vært gøy med ett gruppebilde av hele selskapet!

Litt mer dansbar musikk, som også den eldre garde kunne like ---

Ellers godt fornøyd med en strålende dag !!!

Gjest piarina (ikke innlogget)
Skrevet

I bryllupet mitt savnet jeg min nåværende samboer... :sjenert: Jeg giftet meg nemlig med feil mann. De kalde føttene forsvant aldri, og et år senere var bruddet et faktum. Jeg ble så opphengt i akkurat det å arrangere det perfekte bryllupet, at jeg aldri tok meg tid til å lytte til magefølelsen.

Bortsett fra den rette ektemannen savnet jeg vesken min. Den glemte forloveren min hjemme, så jeg lånte leppestift av div jenter i løpet av kvelden. Med vekslende hell.

Jeg syns også det var for mange gjester (ca 85). Det var umulig å snakke med alle, og føltes flaut å gå rett forbi 50 pers jeg ikke hadde pratet med, hver gang jeg skulle på do. Dessuten syns jeg ikke det fungerte så bra å ha kombinert vennefest og familieselskap. Jeg ville delt det i to fester tror jeg. Også ville jeg heller ikke giftet meg i kirken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...