Gå til innhold

Har du fått "kontroll" på din eilo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har både eilo og astma, jeg skal nå lære å puste "riktig". Jeg er litt spent på dette, drømmen er jo at jeg en dag klarer å løpe litt :) 

Har du klart å bli bedre? Hva gjorde du? 

Anonymkode: 19292...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri hørt om faktisk. Og jeg jobber en plass med myyyyye sykdom av alle slag. 

Anonymkode: 43c9c...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sannsynligvis Eilo ( er under utredning). 
jeg tror det hjelper å starte forsiktig med løpingen. Lykke til :) 

Anonymkode: b5319...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Aldri hørt om faktisk. Og jeg jobber en plass med myyyyye sykdom av alle slag. 

Anonymkode: 43c9c...b19

Ts her Hva tenker du på med dette innlegget? Det hjalp ikke stort :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har sannsynligvis Eilo ( er under utredning). 
jeg tror det hjelper å starte forsiktig med løpingen. Lykke til :) 

Anonymkode: b5319...7f0

Ts her Det fikk jeg beskjed om å ikke gjøre, først måtte jeg lære å puste på en riktig måte. Så derfor litt spent på om andre har fått utbytte av dette. 
Lykke til med utredningen, jeg har hatt kamera gjennom nesen og ned i halsen. Ikke mest behagelige undersøkelsen. Det tok heldigvis ikke så lang tid :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts her Det fikk jeg beskjed om å ikke gjøre, først måtte jeg lære å puste på en riktig måte. Så derfor litt spent på om andre har fått utbytte av dette. 
Lykke til med utredningen, jeg har hatt kamera gjennom nesen og ned i halsen. Ikke mest behagelige undersøkelsen. Det tok heldigvis ikke så lang tid :) 

Er det ulike grader av Eilo? Jeg har lurt på om jeg har det. Har vært feilaktig diagnostisert med anstrengelsesutløst astma og brukt astmamedisiner i flere år. Hvis jeg anstrenger meg hardt får jeg smerte i halsen og pipende pust. Det kan ikke være så ille hos meg som hos deg da jeg faktisk kan jogge da, men har problemer med fjellturer blant annet.

Anonymkode: 4cca3...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er det ulike grader av Eilo? Jeg har lurt på om jeg har det. Har vært feilaktig diagnostisert med anstrengelsesutløst astma og brukt astmamedisiner i flere år. Hvis jeg anstrenger meg hardt får jeg smerte i halsen og pipende pust. Det kan ikke være så ille hos meg som hos deg da jeg faktisk kan jogge da, men har problemer med fjellturer blant annet.

Anonymkode: 4cca3...182

Ts her.
Jeg vet generelt lite om sykdommen, den er sånn sett "ny". Alltid tenkt det er normalt at man svimer av om man pusher seg hardt. 
Jeg kan ikke løpe, det går 3 minutter så piper det, men sliter i alle situasjoner der belastningen øker, jeg får ikke pustet riktig. Til slutt hyperventilerer jeg og da starter som oftest et astmaanfall som blir trigget av dette. (Jeg har begge deler) 

Jeg har nå blitt tatt masse prøver av, løpt på mølle, kamera ned i halsen for å se hva som skjer. Så vil anbefale deg å sjekke det ut fôr astmamedisin virker ikke på dette her. Det er jo ikke noe man får "gjort" noe med, men de mente jeg kunne bli bedre av å lære riktig pusteteknikk. 
Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...