Gå til innhold

Reise til Dubai neste mnd, men er ramadan

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om hvordan det er å reise i Dubai mens det er ramadan? Tenkte å reise neste mnd men hørt så mye forskjellig!  Noen ambefaler, andre mener man bør unngå. 
Hva mener dere? 

(Selv faster jeg ikke og er turist) 

Anonymkode: 5951c...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe stas å være der under Ramadan. Spisesteder er stengt på dagtid, kun et fåtall er åpne for turister. Ikke kan du drikke vann eller noe som helst når du er utendørs, kan heller ikke nyte vann, brus eller kaffe ved hotellbassenget. Eneste som er litt spesiellt er måten de feirer når solen har gått ned. På dagtid er du låst til å kun nyte mat, drikke ved hotellets restaurant da disse er dekket til eller på rommet ditt.

Anonymkode: bfe31...fad

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

På dagtid er du låst til å kun nyte mat, drikke ved hotellets restaurant da disse er dekket til eller på rommet ditt.

Ja, men slik er jo livet for en turist (som vil drikke alkohol) i Dubai uansett uten at det er noe stort problem. Har vært mye i Dubai, også under Ramadan, og er mest på hotellet uansett, soler meg og nyter basseng, og god mat! 😎

Anonymkode: 680b3...036

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men slik er jo livet for en turist (som vil drikke alkohol) i Dubai uansett uten at det er noe stort problem. Har vært mye i Dubai, også under Ramadan, og er mest på hotellet uansett, soler meg og nyter basseng, og god mat! 😎

Hvorfor, hvorfor reise mye til Dubai?

Høres ut som du kan få det du vil ha på grisefest på granca

Anonymkode: 04418...de8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dubai er utrolig harry. Til og med mer harry enn Strömstad og da er det faen meg ille! 

Anonymkode: ae158...96d

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle til et muslimsk land. Og fant ut at det var ramadan når jeg tenkte meg dit. Jeg kjenner noen som bor der så jeg spurte om det var noe vits å komme. Nei. Fikk jeg til svar. Svert lite du kan gjøre. Det meste er stengt fikk jeg til svar. Så dem oppfordret meg til å få med meg siste dagen slik at jeg får oppleve hvordan det er også få bli med på matfesten etterpå.

men hvis du drar til Dubai bare for å ligge på bassenget så kan du jo lik så godt dra en billigere plass. Er det ikke derfor man reiser. For å oppleve landet?

Anonymkode: 09036...372

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke tygg tyggis ute under ramadan. Jeg gjorde det og fikk tilsnakk. For tygger du ser det ut som du spiser mat og da blir det vanskeligere for muslimene som faster. 

Anonymkode: 0ef19...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ikke tygg tyggis ute under ramadan. Jeg gjorde det og fikk tilsnakk. For tygger du ser det ut som du spiser mat og da blir det vanskeligere for muslimene som faster. 

Anonymkode: 0ef19...1a7

Hva om man fryser og hakker tenner da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (5 minutter siden):

Fryser faktisk...

Anonymkode: 252e2...ff3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt at som muslim er visst nok Dubai helt fantastisk under Ramadan. Alt stopper opp. Folk stopper midt på bilveien for å be, og det er et fantastisk natteliv og alt er tilpasset at de faster. Utrolig fellesskapsfølelse, litt som norsk 17.mai. Jeg følger flere muslimske vloggere og det har vært oppe som tema tidligere år. Jeg forstår ikke at det er så vanskelig å faste når en faktisk bare snur døgnet, og sover når det er lyst, og gjør alt en normalt gjør på dagen, men bare på natten, men meg om det. Er nok tøffere her i Norge, men da også et litt annerledes feriemål å reise til Dubai under Ramadan. Blir litt som når det kommer Cruiseturister til Norge en av påskedagene, og finner alt stengt, eller motsatt, kommer på 17.mai og midt i den jungelen av folk, men likevel ikke dagen for klassisk shopping. Det er en opplevelse, men kommer an på hva du vil ha ut av reisen.
Jeg hadde personlig ikke dratt til Dubai uansett, men om jeg skulle det likevel så hadde jeg vært ekstra nøye med å følge alle tenkelige regler, og enda mer under Ramadan. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (31 minutter siden):

For oss nordmenn så skal nok det litt til 🥶🥵 Mye å tenke igjennom før en tur til Dubai, men akkurat det hadde jeg ikke brukt så mye tid på 🤣 Du fikk meg til å flire da 😁😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 16.33):

Nuvel, fint at du liker å være på hotellet, men du kan IKKE nyte noe ved bassengkanten mellom soloppgang og solnedgang. Hadde en tysker som ble irritert når han ikke kunne ta seg en røyk en gang😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nuvel, fint at du liker å være på hotellet, men du kan IKKE nyte noe ved bassengkanten mellom soloppgang og solnedgang. Hadde en tysker som ble irritert når han ikke kunne ta seg en røyk en gang😂

Stemmer ikke! Slutt å spre ukorrekte opplysninger! 

Anonymkode: d0569...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...