AnonymBruker Skrevet 6. februar #61 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Du vet at mange i den alderen allerede har flyttet på hybel? Du overbeskytter datteren din og hun kommer aldri til å bli selvstendig. Anonymkode: bdffb...2b4 Nei hun overbeskytter ikke Anonymkode: 677a5...2cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #62 Del Skrevet 6. februar Tenåringer trenger fortsatt foreldre. Vi har akkurat sett en tenåring som har avgått ved døden i Bergen. Hun gikk siste året på vgs og bodde med " samboeren" Begge er døde og jeg tenker de nok var for unge til å ta ansvar selv. Anonymkode: a93f0...311 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #63 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du vet at mange i den alderen allerede har flyttet på hybel? Du overbeskytter datteren din og hun kommer aldri til å bli selvstendig. Anonymkode: bdffb...2b4 For noe tull. Man er ikke overbeskyttende når man ikke kaster ut datteren som 16-åring. Selvstendige barn får man ved å være der for de og rettlede dem når de trenger det, ikke ved å kaste de til ulvene og si klar deg selv. Anonymkode: 5b9b2...1f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #64 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg ville aldri ha gjort dette! Det er for tidlig å bli igjen hjemme som 16 åring og vgs er en sårbar fase i livet. Anonymkode: 6f049...052 Og enda er det enkelte fylker som da sier at en kan flytte på hybel når de er 15/16 år. Hvis de er så sårbare burde vel videregående skoler ikke bli lagt ned og la de beholde skolen de kunne gå på i nær miljøet og ikke måtte reise 3 til 7 mil. Anonymkode: dc025...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #65 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Og enda er det enkelte fylker som da sier at en kan flytte på hybel når de er 15/16 år. Hvis de er så sårbare burde vel videregående skoler ikke bli lagt ned og la de beholde skolen de kunne gå på i nær miljøet og ikke måtte reise 3 til 7 mil. Anonymkode: dc025...492 Det er ikke sammenlignbart overhodet! I den ene situasjonen må poden flytte på hybel fordi det ikke finnes vgs i nærområdet. Familien, hjemmet, tryggheten finnes fremdeles - som regel bare noen mil unna. Foreldrene stiller opp når det trengs osv. Her er det snakk om at det er mor som skal flytte langt unna barnet - det er noe HELT annet, og mye, mye verre. Man dumper ikke barnet sitt for å flytte til syden. Anonymkode: bf260...e31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #66 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): . Man dumper ikke barnet sitt for å flytte til syden. Anonymkode: bf260...e31 For en utrolig slem og ufølsom kommentar 🤬 Man forenkler ikke en alvorlig sykdomsproblematikk ned til at mor vil til syden! Jeg er til dels enig i at man ikke bør etterlater en 16-åring, men jeg har 100% forståelse for at de prøver å finne en løsning som fungerer for alle. Jeg kommenterte tidligere at jeg nok heller ville overtalt 16-åringen til å bli med, så kan hen ev. flytte hjem igjen om et par år, kanskje ta siste året hjemme og være russ med vennene (for noen unge er det veldig viktig). Ingen av mine barn ville ønsket at jeg hadde det vondt over lang tid for at de skulle slippe å flytte om jeg forklarte dem akkurat hvordan det fungerer. Det er jo heller ikke snakk om en grusom straff, de får bo i et annet land med deilig klima, og skolen har så vidt jeg har hørt et godt rykte. Det er alltid litt skummelt å flytte, men folk gjør det hele tiden, og svært sjelden blir ett av barna igjen (selv om jeg har hørt om flere varianter av det gjennom årene). Anonymkode: c2289...472 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå