Gå til innhold

Er bøker for dyre?  

47 stemmer

1. 1. Er bøker for dyre?

• Ja
      36
    • Nei
      11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere egentlig?

Jeg synes det først og fremst er fryktelig mye klaging over bokpriser, og etter min mening uten grunn. Når folk kjøper så mye bøker som de gjør, har de tydeligvis råd til dem.

Dersom du synes bøker er for dyre - hvor mye burde en ny, innbundet roman koste sånn cirka?

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg skulle ønske den kostet 150 kroner.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg skulle ønske den kostet 150 kroner.

Jeg er enig med LoisLane.

Gjest Fantus
Skrevet

Jeg syns det er helt ok pris på bøker, jeg. Særlig fordi man kan få kjøpt nesten hva som helst i pocketutgave til 99 kr.

Gjest Gjest
Skrevet

Syns bøker er alt for dyre -spesielt norske. Jeg kjøper ikke innbundne bøker, for store og for tunge, så de har jeg ikke noe forhold til prismessig. Men pocket bøker børkoste under 100-lappen som de også gjør. Ulempen er at mange norske bøker aldri kommer som pocket og blir da liggende der innbundet og til rundt 300 kroner.

Forøvrig kjøper jeg de fleste bøkene på Amazon - billige og greie. Venter på en pakke nå som jeg tror jeg får i morgen 12 bøker til 890 kr inkludert frakt :) Og det er bøker jeg har lyst på også, ikke bare masse gamle som blir solgt billig fordi det er eneste måten å bli kvitt de på som de gjør på Mammut-salget som starter nå...

Gjest lillelou
Skrevet

Jeg syns bøker er generelt for dyre,og det er sjelden jeg tar meg råd til å kjøpe en roman til 3-400 kr.150 hadde vært en okei pris-og selvsagt litt mer hvis det er snakk om en skikkelig murstein av ei bok. Ett lite paradoks; For etpar dager siden fant jeg en av Erlend Loes siste romaner i to utgaver. Den ene i "originalutgave",en limt,litt fancy pocketsak med innbrett, og så fant jeg samme boka i pocketutgave. Nesten 200 kr. i prisforskjell,men boka var den samme,og den fancy pocketutgaven holder neppe særlig mye lenger enn den vanlige....

Skrevet

Jeg synes også 150 er en passe pris!

Gjest Gjest
Skrevet
Ett lite paradoks; For etpar dager siden fant jeg en av  Erlend Loes siste romaner i to utgaver. Den ene i "originalutgave",en limt,litt fancy pocketsak med innbrett, og så fant jeg samme boka i pocketutgave. Nesten 200 kr. i prisforskjell,men boka var den samme,og den fancy pocketutgaven holder neppe særlig mye lenger enn den vanlige....

Det der har jeg sett også. Og toppen på det hele er at jeg så langt kun har funnet oppfølgeren i innbundet utgave. Så nr 1 i 2 pocket-utgaver og nr 2 kun innbundet...

Skrevet (endret)

Ja 150 er en grei pris på bøker. Jeg tar meg nesten aldri råd til å kjøpe bøker, jeg låner de enten på biblioteket, eller kjøper en og annen pocketutgave. Ikke at det er noe galt med det, men jeg skulle ønske jeg hadde råd til å kjøpe meg de bøkene jeg virkelig likte godt for å ha i bokhylla. Pocketene har en tendens til å bli litt stygge.

Endret av Milah
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

150 er en veldig fin pris synes jeg også - da hadde jeg kjøpt MYYYYYYE mer bøker enn jeg gjør nå! Evt. kunne pocketutgavene kommet samtidig med de innbundne. Det er veldig frustrerende å vite at det er en ny bok i handelen som jeg har kjempelyst til å lese NÅ, men den koster 350 kr (norske bøker gjør gjerne det), og det har jeg ikke råd til.

Gjest Aloha
Skrevet

Innbundne bøker er for dyre. Ser ikke poenget med å betale 3-400,- for en bok når jeg kan kjøpe den samme i pocketutgave til 99,- noen måneder senere....men pocketbøker bruker jeg med glede noen kroner på. :) For en liten hundrelapp er det mye underholdning i en bok!

Skrevet

Jeg synes innbundne bøker er litt for dyre, men det forhindrer meg forsåvidt ikke i å kjøpe dem. Jeg bestiller de fleste bøkene fra Amazon.co.uk, og der er det jo billigere enn å kjøpe i norske bokhandlere.

Skrevet

Enig med LoisLane, en pris på 150 kr er helt ok. Helst vil jeg gjerne ha innbundne bøker, men er gjerne altfor dyrt og blir til at jeg kjøper pocket. Så ja, synes bøker er for dyre, spesielt bøker til 300-400 kr!

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

jeg synes bøker er altfor dyrt i norge (blader også, for den saks skyld), og kjøper ofte i sverige. der fant jeg blant annet guinness rekordbok 2006 til 69,-, hvor mye koster den i norge??

og den nye harry potter: 119kr i sverige, 348kr i norge...

100-150kr er en passe pris, og 30-40 for pocket.

mulig folk da hadde lest boka istedet for å se filmen ;)

Endret av Fruktfat
Skrevet

Synes alt av litteratur er for dyrt i Norge.

Kjøper sjelden og aldrig bøker til meg selv da jeg tar meg råd til det.

Prioriterer heller å kjøpen en og annen ny bok til minsten i stedenfor.

Selv barnebøker blir ikke så ofte kjøpt som jeg skulle ønske.

Med billigere bøker blir det mer lesing av flere. Skulle tro det var det forfatterne og forlagene ønsket.

Selv for 150 kr er mange av bøkerne dyre. Noen bøker er jo ikke riktig så tykke og tunge som andre.

Gjest Fruktfat
Skrevet

shea; jeg var på notabene forrige uke tror jeg det var, de hadde tilbud på barnebøker. jeg kjøpte for nesten 700kr, og har ikke barn en gang, hehehe...

Skrevet

Jeg vet..... var innom Libris og Bok & Media i går

:grine:

Hjelper meg ikke nå da kontoen står i - og i pengeboka er nesten bottenskrapet.

Har bare cash til mat frem til den 20. Hel.... masse regninger i dennen måneden.

Måtte likevell unne minsten et par små pocet bøker til 10 kr stykket. Ville egenlig ikke inn der å se men klarte selvfølgelig ikke la være da jeg måtte forbi for å komme meg i banken.

Gjest Frigg
Skrevet (endret)

Skolebøker er definitivt for dyre!

Mange fakta/fagbøker jeg har lyst på men som ikke kjøper for de koster alt fra 500-1000 kr.

Og sånt har i allefall ikke jeg råd til.

Endret av Frigg
Gjest gjest1
Skrevet

Enig med de andre her som syns 150 kr for en innbundet bok er en fin pris. Må innrømme at jeg helt har sluttet å kjøpe bøker men bruker biblioteket ganske flittig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...