AnonymBruker Skrevet 10. februar 2025 #41 Skrevet 10. februar 2025 Daisy-love skrev (22 timer siden): Det hadde jo vært fint om en kunne levere det til de som solgte det. Altså at matbutikker hadde innlevering av det også, om en kunne gjort det brannsikkert på noen måte. Kanskje litt mye å forvente at skobutikken skal ha gjenvinning, men Normal må jo ta i mot pant, selv om de lenge prøvde å nekte. Ikke alle bor nært gjenvinningsstasjon, og ikke alle har tilgang til det heller så lett. Her jeg bor, og samme med mine foreldre som bor helt annet sted, må en ha enten app eller nummer, og det er det ikke alle som leier som så lett får tak i. I de kommunene jeg kjenner til er tilgangen til gjenvinnings-app og lignende basert på folkeregistrert adresse. Har ingenting med om man eier eller leier boligen man bor i. Anonymkode: 6e928...177
Million Skrevet 10. februar 2025 #42 Skrevet 10. februar 2025 Daisy-love skrev (22 timer siden): Det hadde jo vært fint om en kunne levere det til de som solgte det. Altså at matbutikker hadde innlevering av det også, om en kunne gjort det brannsikkert på noen måte. Kanskje litt mye å forvente at skobutikken skal ha gjenvinning, men Normal må jo ta i mot pant, selv om de lenge prøvde å nekte. Ikke alle bor nært gjenvinningsstasjon, og ikke alle har tilgang til det heller så lett. Her jeg bor, og samme med mine foreldre som bor helt annet sted, må en ha enten app eller nummer, og det er det ikke alle som leier som så lett får tak i. Mener du at Normal butikkene faktisk tar i mot tomme spraybokser? Seriøst? Det hadde vært perfekt, for det er der sønnen min kjøper alle deo-sprayene sine. Har en hel eske full av tomme sånne deosprayer stående... har verken bil eller førerkort, så å komme seg på søppelfyllinga er omtrent håpløst. Hadde hjulpet masse om Normal kunne ta i retur de tomme sprayboksene på deoen de selger!
Daisy-love Skrevet 10. februar 2025 #43 Skrevet 10. februar 2025 Million skrev (1 time siden): Mener du at Normal butikkene faktisk tar i mot tomme spraybokser? Seriøst? Det hadde vært perfekt, for det er der sønnen min kjøper alle deo-sprayene sine. Har en hel eske full av tomme sånne deosprayer stående... har verken bil eller førerkort, så å komme seg på søppelfyllinga er omtrent håpløst. Hadde hjulpet masse om Normal kunne ta i retur de tomme sprayboksene på deoen de selger! Nei dessverre, beklager at jeg var utydelig. De må ta i mot pant, som i tomflasker, altså brusflasker osv. Lenge ville de jo ikke det, men nå må de visst. Enig i den at det hadde vært et perfekt sted å levere sånne ting, for de har mye på spray.
Daisy-love Skrevet 10. februar 2025 #44 Skrevet 10. februar 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): I de kommunene jeg kjenner til er tilgangen til gjenvinnings-app og lignende basert på folkeregistrert adresse. Har ingenting med om man eier eller leier boligen man bor i. Anonymkode: 6e928...177 Her og hos mine foreldre er det etter hvem som har abonnent, altså typisk utleier for de som leier. Du kan som utleier fritt dele dette med de som leier hos en, men vet om flere hvor utleier ikke gjør det, og da kan ikke leietaker levere på søpla. Jeg bor et sted det er gratis å levere så lenge du har abonnent (bor i riktig kommune), mens mine foreldre der må du i tillegg til å kunne vise abonnent også betale for det en leverer inn. Er veldig mange ulike løsninger rundt om i landet, så det varierer veldig.
Alkaios Skrevet 9. mars 2025 #45 Skrevet 9. mars 2025 AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 0.26): Jeg kaster det i bosset. Anonymkode: 85d07...153 Det er både feil og farlig. Alle spraybokser kan inneholde gassrester, som kan eksplodere når renovasjonsbilen henter avfallet ditt. Det skal behandles som farlig avfall, på linje med maling og lakk. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #46 Skrevet 9. mars 2025 Daisy-love skrev (På 9.2.2025 den 19.44): Hvilken impregnering til sko og klær bruker du da? Her går det noen bokser i året, og hadde vært fint å vite om en som virker, men som ikke er med gass. Om du ønsker å dele 😊 Springyard Eco Proofer og OrganoTex har begge impregneringssprayer til sko og klær som er i plast og er bedre for miljøet. Anonymkode: ef686...816 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #47 Skrevet 9. mars 2025 Unngår spraybokser, er ikke så vanskelig. Anonymkode: ef686...816
Daisy-love Skrevet 9. mars 2025 #48 Skrevet 9. mars 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Springyard Eco Proofer og OrganoTex har begge impregneringssprayer til sko og klær som er i plast og er bedre for miljøet. Anonymkode: ef686...816 Tusen takk for konkrete tips til merker, det settes pris på 🥰
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2025 #49 Skrevet 11. mars 2025 Bruker ikke slikt, bedre for både helsen og miljøet å unngå den type produkter. Et bedre deodorantalternativ er "krystall"-deo, og hårspray trenger man ikke uansett. Anonymkode: 32b56...2bc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå