Hilda Skrevet 7. mars 2006 #1 Skrevet 7. mars 2006 Kanskje et litt dumt spørsmål... Men jeg skal lage carbonara saus av maaange eggeplommer. Det blir jo da igjen en del eggehviter, er det brukelig til noe??
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2006 #2 Skrevet 7. mars 2006 De kan brukes til mye, kommer kun på marengs akkurat nå. De tåler også å fryses og beholder egenskapene sine etter tining.
Gjest piaf Skrevet 7. mars 2006 #3 Skrevet 7. mars 2006 (endret) Mandel- eller nøttebunner, hjemmelaget marsipan, marengs... Eggehviter an også fryses ned til du trenger dem til noe. Edit: Der parallellsvarte vi, pulverheksa! Endret 7. mars 2006 av piaf
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2006 #4 Skrevet 7. mars 2006 Fant en tråd med et par oppskrifter http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...178385&hl=egge*
Arkana Skrevet 7. mars 2006 #5 Skrevet 7. mars 2006 Jeg anbefaler absolutt pavlova som dessert. Lett og frisk og kan lages god tid i forveien. Oppskrift hvis du trykker på pulverheksas link.
Gjest Fantus Skrevet 7. mars 2006 #6 Skrevet 7. mars 2006 Dette er min favorittmåte å bruke opp eggehvitter på. Litt tungvinte å lage, men smaker deilig! Skjærereir: 3 eggehvitter 250 gram melis 1/2 ts kardermomme 250 gram mandler, finskåret på langs Pisk eggehvittene stive. Rør forsiktig inn melis, kardermomme og mandler i eggehvittene. Settes i små klatter på bakepapir og stekes ved 185 oC i 10-15 minutter Avkjøles på bakepapiret. Det er viktig å prøve å skjære mandlene mest mulig på langs og ikke hakke helt villt rundt. Hvis man hakker får kakene en litt pussig konsistens... Evt kan man kjøpe ferdigsnittede mandler på Meny eller Ica. Det står "Blue Diamond" på pakka. Men de er ganske dyre...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå