AnonymBruker Skrevet 3. februar #1 Del Skrevet 3. februar Hei. Er det noen som vet at når man er ENK og kjøper varer fra en leverandør i utlandet, må org. nummer til bedriften min stå på invoice/ordreseddel? Anonymkode: af681...31a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #2 Del Skrevet 3. februar Det er ikke noe forskjell på deg som privatperson å importere, og deg med ENK. Eventuelle utgifter i forbindelse med det går inn i regnskapet hvis du har ENK, noe du som privatperson selvfølgelig ikke gjør. Eventuell MVA kan du bare trekke fra hvis du selv er merverdiavgiftregistrert, og det gjøres også i regnskapet. Tjener du under 50 000 i året og ikke har et MVA-firma, må utgiftene du har fordeles på kundene dine i stedet, altså prisen. Hva tenkte du på? Anonymkode: 38e54...6a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #3 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke noe forskjell på deg som privatperson å importere, og deg med ENK. Eventuelle utgifter i forbindelse med det går inn i regnskapet hvis du har ENK, noe du som privatperson selvfølgelig ikke gjør. Eventuell MVA kan du bare trekke fra hvis du selv er merverdiavgiftregistrert, og det gjøres også i regnskapet. Tjener du under 50 000 i året og ikke har et MVA-firma, må utgiftene du har fordeles på kundene dine i stedet, altså prisen. Hva tenkte du på? Anonymkode: 38e54...6a6 Takk for svar. Jo har kjøpt varer men på invoice står ikke bedriftsnavn eller org nr men mitt private navn. Anonymkode: af681...31a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #4 Del Skrevet 3. februar Det er ikke noe viktig. Faktura følger regnskapet ditt, og hvis det er femti tusen kleshengere til et skredderfirma så vil det aldri bli et problem. Kanskje verre med femti tusen kleshengere til et gravemaskinfirma - da kan det hende du må sannsynliggjøre det hvis det skulle bli kontroll 😆 Jeg har hatt ENK i snart 20 år, og har alltid hatt som grunntanke at hvis jeg gjør mitt beste og ikke går inn for å lure noen så vil det gå bra den gangen det skulle bli kontroll. Lykke til, flere burde gjøre som deg og starte eget 👍🏼 Anonymkode: 38e54...6a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #5 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke noe viktig. Faktura følger regnskapet ditt, og hvis det er femti tusen kleshengere til et skredderfirma så vil det aldri bli et problem. Kanskje verre med femti tusen kleshengere til et gravemaskinfirma - da kan det hende du må sannsynliggjøre det hvis det skulle bli kontroll 😆 Jeg har hatt ENK i snart 20 år, og har alltid hatt som grunntanke at hvis jeg gjør mitt beste og ikke går inn for å lure noen så vil det gå bra den gangen det skulle bli kontroll. Lykke til, flere burde gjøre som deg og starte eget 👍🏼 Anonymkode: 38e54...6a6 Hehe ja ikke sant 😀 Takk skal du ha 🌷 Anonymkode: af681...31a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå