AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:15 #1 Del Skrevet mandag kl 17:15 Jeg jobber som renholder I kommunen. Har jobbet på samme team i 15 år. Vi er 4 stk som har faste plasser vi jobber på. Vi har 4 bygg, så vi har ansvar for 1 bygg hver. Det har fungert i alle år. Men i fjor sluttet en kollega og det ble ansatt en mann med litt erfaring. Problemet er at det kommer klager på han. Han gjør ikke jobben sin. Vi skal jobbe 6 timer der, men andre sier at han jobber max 3 timer og sitter å prate i telefonen mye av tiden. Men det kommer klager på dårlig renhold. Så leder har funnet ut at pga det skal vi bytte på byggene hver 2 uke. Men jeg er ikke interessert i å ta renholdet etter han. Så han skal sluntre unna, så skal vi andre vaske skikkelig etter han. Jeg mener at hvis han ikke klarer jobben så må han slutte. Vi andre vil ha faste bygg. Blir godt kjent med de andre som jobber der og vi føler ansvar for bygget vi har ansvar for. Bør leder høre på oss 3 som vil ha faste bygg eller på han som ikke gjør jobben sin? Anonymkode: 4467c...cb9 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:28 #2 Del Skrevet mandag kl 17:28 Konfliktsky og dårlig ledelse dere har! Det ledelsen bør gjøre er å gi mannen en skriftlig advarsel, og om det ikke blir bedring, så kan han sies opp. Dere tre andre bør stå sammen i dette, si at dere gjør jobben deres, dere gjør den god, og kundene er fornøyde med den jobben dere gjør. Hvis ledelsen trumfer gjennom sitt forslag, da vil alle kunder i alle fire bygg bli misfornøyde. Og dere tre andre vil da hver gang dere vasker uken etter denne mannen måtte gjøre langt mer jobb fordi han ikke har gjort sin jobb. Da må ledelsen øke lønnen deres, da dere de ukene i realiteten vil jobbe 150 % for å ta igjen det han ikke gjør de ukene. Spør i så fall hva arbeidsgiver har tenkt å tilby dere i ekstra lønn for disse ukene dere må jobbe etter han. Hadde dette blitt trumfet gjennom hadde jeg søkt annen jobb. Jeg kjenner til et lignende tilfelle innen rengjøring. Der ville den som gjorde en god jobb si opp i samme tilfelle, fordi leder av vaskebyrå ville sette inn annen person der hun jobbet (som hadde gjort en dårlig jobb der før). Det endte med at kunden truet firmaet med å si opp hele avtalen, som også omfattet flere andre bygg i distriktet, og heller ansette ønsket person i fast stilling der og skaffe annet byrå for andre bygg. Så om de tre andre byggene er veldig fornøyde med dere, og ledelsen der blir gjort oppmerksom på hva som skjer, så kan det være kunden kan bli en støtte for dere tre ansatte også. For slik lederen deres nå legger det frem så planlegger leder å tilby disse faste kundene langt dårligere tilbud en uke i måneden, men at de må betale fullt for det. Anonymkode: 6637d...0d3 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:32 #3 Del Skrevet mandag kl 17:32 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Konfliktsky og dårlig ledelse dere har! Det ledelsen bør gjøre er å gi mannen en skriftlig advarsel, og om det ikke blir bedring, så kan han sies opp. Dere tre andre bør stå sammen i dette, si at dere gjør jobben deres, dere gjør den god, og kundene er fornøyde med den jobben dere gjør. Hvis ledelsen trumfer gjennom sitt forslag, da vil alle kunder i alle fire bygg bli misfornøyde. Og dere tre andre vil da hver gang dere vasker uken etter denne mannen måtte gjøre langt mer jobb fordi han ikke har gjort sin jobb. Da må ledelsen øke lønnen deres, da dere de ukene i realiteten vil jobbe 150 % for å ta igjen det han ikke gjør de ukene. Spør i så fall hva arbeidsgiver har tenkt å tilby dere i ekstra lønn for disse ukene dere må jobbe etter han. Hadde dette blitt trumfet gjennom hadde jeg søkt annen jobb. Jeg kjenner til et lignende tilfelle innen rengjøring. Der ville den som gjorde en god jobb si opp i samme tilfelle, fordi leder av vaskebyrå ville sette inn annen person der hun jobbet (som hadde gjort en dårlig jobb der før). Det endte med at kunden truet firmaet med å si opp hele avtalen, som også omfattet flere andre bygg i distriktet, og heller ansette ønsket person i fast stilling der og skaffe annet byrå for andre bygg. Så om de tre andre byggene er veldig fornøyde med dere, og ledelsen der blir gjort oppmerksom på hva som skjer, så kan det være kunden kan bli en støtte for dere tre ansatte også. For slik lederen deres nå legger det frem så planlegger leder å tilby disse faste kundene langt dårligere tilbud en uke i måneden, men at de må betale fullt for det. Anonymkode: 6637d...0d3 Takk for svar. Jeg vet iallefall at det blir klager på flere av byggene hvis dette gjennomføres. For vi andre kommer ikke til å vaske det han har slurvet unna. Men det gjør vondt. Jeg er stolt over jobben jeg gjør og trives veldig godt. Anonymkode: 4467c...cb9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:38 #4 Del Skrevet mandag kl 17:38 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar. Jeg vet iallefall at det blir klager på flere av byggene hvis dette gjennomføres. For vi andre kommer ikke til å vaske det han har slurvet unna. Men det gjør vondt. Jeg er stolt over jobben jeg gjør og trives veldig godt. Anonymkode: 4467c...cb9 Du har all grunn til å være stolt av jobben og at du utfører den så bra at kundene er så fornøyde Renholderes viktighet blir ofte undervurdert - og dere har tydeligvis en leder som mener rengjøring ikke er så viktig. Da er leder virkelig i feil bransje. Det er bra om de andre byggene klager, for det vil støtte dere tre andres sak! Anonymkode: 6637d...0d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:39 #5 Del Skrevet mandag kl 17:39 Ledelsen er redd for å miste oppdraget, og skal ha dere andre til å ta støyten. Det fine med renholdsarbeid er at har man gode rutiner og er grundig så går det av seg selv. Og skal man ta igjen dritt etter kollegaer blir det bare dårlig stemning. Dere må argumentere imot denne løsningen. Slik ledelsen angriper dette så fritar de denne karen fra svaret han har. Anonymkode: f91f4...4d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:39 #6 Del Skrevet mandag kl 17:39 Dette er ikke måten å løse problemet på nei, enig med deg TS. Man må gjøre egen jobb, ikke la folk slippe unna og få andre til å rydde opp. Anonymkode: b7946...e5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:42 #7 Del Skrevet mandag kl 17:42 Arbeidsplassen min sluttet med rullering fordi folk har forskjellig standard og man får stå for jobben man gjør. Det beste hadde vært om arbeidsgiver satte inn lengre opplæring på den fyren. Teamleder må følge opp vedkommende hele tiden, eventuelt betale han for 3 timer, i stedet for 6 timer. Anonymkode: 0936a...d1c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:41 #8 Del Skrevet mandag kl 18:41 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Arbeidsplassen min sluttet med rullering fordi folk har forskjellig standard og man får stå for jobben man gjør. Det beste hadde vært om arbeidsgiver satte inn lengre opplæring på den fyren. Teamleder må følge opp vedkommende hele tiden, eventuelt betale han for 3 timer, i stedet for 6 timer. Anonymkode: 0936a...d1c Helt enig. Leder må lære han bedre opp og stille krav. Ikke dytte ansvaret over på oss andre Anonymkode: 4467c...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:11 #9 Del Skrevet mandag kl 21:11 Er dette noe fagforbundet kan hjelpe med? Anonymkode: 4467c...cb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:00 #10 Del Skrevet tirsdag kl 15:00 Jeg snakket med leder i dag og sa at jeg ikke vil være med på dette. Sa at det er urettferdig at det må gå utover 3 andre pga at 1 person ikke gjør jobben sin. Hun prøvde å snakke seg ut av det og at det var vanskelig når de kommer mange klager på han. Anonymkode: 4467c...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:53 #11 Del Skrevet tirsdag kl 16:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg snakket med leder i dag og sa at jeg ikke vil være med på dette. Sa at det er urettferdig at det må gå utover 3 andre pga at 1 person ikke gjør jobben sin. Hun prøvde å snakke seg ut av det og at det var vanskelig når de kommer mange klager på han. Anonymkode: 4467c...cb9 Det er jo ikke vanskelig. Hun må ta tak i problemet, gi ham advarsler og si ham opp hvis det ikke er bedring. Det er en lederoppgave. Her hadde jeg stått på mitt, involver fagforening hvis mulig. Jeg har selv en kollega som faktisk ikke gjør jobben sin, hen kommer heller ikke på jobb, og behandler kollegene svært dårlig. Er i konflikt med ca alle. Blir ikke oppsagt pga elendig ledelse. Du er ikke alene, TS. Jeg gjør også masse ekstraarbeid pga denne personen. Anonymkode: f79a4...64b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:58 #12 Del Skrevet tirsdag kl 16:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg snakket med leder i dag og sa at jeg ikke vil være med på dette. Sa at det er urettferdig at det må gå utover 3 andre pga at 1 person ikke gjør jobben sin. Hun prøvde å snakke seg ut av det og at det var vanskelig når de kommer mange klager på han. Anonymkode: 4467c...cb9 Selvsagt er det vanskelig når en ikke gjør jobben sin. Derfor er det anledning for arbeidsgivere å gi folk sparken etter visse prosedyrer. Dette er opp til arbeidsgiver å håndtere, ikke at andre skal jobbe for å dekke over denne personens udugelighet (og da også ledelsens udugelighet). Anonymkode: 9cc30...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:06 #13 Del Skrevet tirsdag kl 17:06 Fikk også høre i dag at lederen har av og til gått etter han og rettet opp feil for å unngå klaging. Men det må hun bare gjøre, men jeg gjør ikke det Anonymkode: 4467c...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå