Floja Felíz Skrevet 10. mars 2006 #21 Skrevet 10. mars 2006 Synes selv at det høres ut som et litt tungt måltid med nachos med kjøtt til forrett hvis du skal ha kjøtt og fløtegratinerte poteter til hovedrett, men det har du vel kanskje tenkt på allerede? ← Dette er jeg også enig i. Elsker nachos, men det blir fort litt voldsomt. Sist jeg lagde helstekt indrefilet så stekte jeg også grønnsaker i ovnen. Tok squash, aubergine, paprika i ulike farger, cherrytomat, hele hvitløksfedd, miniløk og brokkoli i en langpanne. Helte over litt olje og salt og pepper og lot de stå i ovnen ca 20 min. Dette ble kjempegodt og ett bra alternativ til andre kjedelige kokte grønnsaker. Ellers så syns jeg rødvinsaus er nydelig til biff. Jeg pleier å bruke toro sin posesasus som base også tilsetter jeg litt godsaker som stekesky fra kjøttet, erstatter litt av vannen med vin og litt creme fraish. Blir kjempegodt. Scampi høres nydelig ut som forrett. Tror jeg ville valgt noe lett til dessert, hva med fruktsalat f.eks.? ← Og akkurat slik liker jeg også å lage tilbehøret og rødvinssausen til indrefilet. Det er utrolig godt! Jeg tilsetter også limesaft og litt revet limeskall i grønnsakene. Namnam!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå