Gå til innhold

Jon blir bonde

CrazyCatLady2500

Anbefalte innlegg

Ninaen skrev (7 timer siden):

Synes det blir ekstra bra fordi vi vet at de har kjøpt gård og starta prosjektet først, uavhengig av TV-serien. Det er på ekte, ikke et tv-prosjekt eller en gimmick. Tror komboen av Jon sin relativt cocky holdning, som likevel har en slags ydmyk undertone på et vis, og at han da stadig må innse alt han har tatt feil om, og at det framstår helt ekte og ikke oppkonstruert, gjør dette interessant og gøy å se på. Og man får se litt andre sider av Jon også, uten at det føles som at det er rigga for å «få fram Jon Almaas sine andre sider». Og folka på Brårud gjør jo hele serien i tillegg, uten at man karikerer og indirekte latterliggjør dem, tvert imot. Også overraska over hvor flink Jon faktisk er med folk. 

Veldig enig. Det er litt morsomt å få se Jon "feile" og hvordan han håndterer det når det er hverdag og ikke primært som "tv personlighet". Har jo for all del sett han i nok program til å vite at han ikke er fullstendig dust selv om han er litt kjekk og breial, men likevel artig å se han i en ny rolle, samt konen og de rundt. 

Også litt greit med sånne program som low key folkeopplysning. Hvor mye jobb det mange av oss tar for gitt. Eller når man klager over hvor dyr norsk mat er. Men vi trenger kanskje ikke ta den diskusjonen her, hehe. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette programmet liker jeg.  God og realistisk folkeopplysning om et yrke som mange kan lite om.  

Jon og kona virker som robuste og trivelige folk.  Forstår godt at dette er drømmen deres.  Fint å se at Jon har forstått at det er mye han må kunne, og at han både tar kurs og tar i mot råd.  De synes å ha blitt godt mottatt i lokalsamfunnet, og må si jeg får et flott inntrykk av dem alle.  
Har bare sett to episoder til nå, men gleder meg til mer.  Nydelig gård de har kjøpt! 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstod jeg riktig at programmet går på tvnorge også? Når kan vi se det på tvnorge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luxifine skrev (1 time siden):

Forstod jeg riktig at programmet går på tvnorge også? Når kan vi se det på tvnorge? 

Ja

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

luxifine skrev (5 timer siden):

Søndag klokken 21:30.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser på jeg å, trodde jeg ikke skulle si det men liker Jon&co og serien 🤩Det er faktisk veldig informativt for oss andre hvor mye jobb og krefter det går i å drive en gård. Dette visste jeg ikke så tommel opp. Gleder jeg til neste episode👍

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst kjerringa mot strømmen. Jeg så en halv episode, men syns det var så kjedelig at jeg ikke gadd å se mer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flamme skrev (På 3.2.2025 den 22.20):

Litt kjedelig at det er kopi av Clarksons farm.

Synes egentlig ikke det kan sammenlignes. Jada, det er en likhet i konsept: to kjendiser som skal bli gårdsbrukere. Utover det synes jeg ikke det er så veldig kopi/likhet. Og jeg har sett (og digger!) clarksons farm. Synes denne serien er fin og jeg.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også Jon og bondelivet, men det er jo virkelig veldig likt Clarksons farm. Litt raringer fra gårdene rundt, litt sauer og geiter og ups! maskiner som går i stykker. Mangler bare en gårdsbutikk og litt krangling med kommunen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig en fin og også informativ serie som også får løftet frem alle de usynlige hverdagsheltene som trår til med gode råd og hjelp når det trengs.

Fantastisk morsomme innslag med frisørdamen ( og naboen ) og hennes betraktninger om den ferske bonden.  

Overrasker meg ikke om innblikket i den varmen de møter fra naboer og sambygdinger gjør at andre også vil tenke at det må være et godt sted å bo..... det står i sterk kontrast til å leve livet i Oslo v. der relasjonen til nabo`n går ut på å krangle om høyden på tujahekken. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det er en herlig serie. Så fint og se den genuine kjærligheten mellom de to , selv etter mange års ekteskap. De er så fine sammen, at det er rørende og se. Fikk se en helt annen side av den «bajas en Jon» som jeg har hatt inntrykk av på tv 😅

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk episode i går, Mangol-festivalen utenfor Coop`en med Jon og naboen var et stort tv-øyeblikk.

Liker denne serien bedre og bedre, og er imponert over alle de fine folkene som bor der og som trår til med gode råd og hjelp når det trengs.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (8 timer siden):

Fantastisk episode i går, Mangol-festivalen utenfor Coop`en med Jon og naboen var et stort tv-øyeblikk.

Liker denne serien bedre og bedre, og er imponert over alle de fine folkene som bor der og som trår til med gode råd og hjelp når det trengs.

Enig! Får så godt inntrykk av lokalsamfunnet og at man virkelig ønsker å hjelpe.

Og digger hun som satte Jon på plass "Har du hatt fri en fjerdedel av året? Du kan ikke si det!" 😆

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (9 timer siden):

Ja, virkelig underholdende! Jon klarer kunststykket å ikke drite ut en eneste av lokalbefolkningen, selv i de tilfellene hvor det kunne vært lett. Virker som at han er god med mennesker, og at folk genuint vil hjelpe. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gulvplanke skrev (33 minutter siden):

Enig! Får så godt inntrykk av lokalsamfunnet og at man virkelig ønsker å hjelpe.

Og digger hun som satte Jon på plass "Har du hatt fri en fjerdedel av året? Du kan ikke si det!" 😆

Ja, hun var herlig! Det var en ekte reaksjon, og det var tydelig. 🤣

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, likte hennes oppriktige og ganske oppgitte reaksjonen på hans ferieplaner. 

Lurte et øyeblikk på om den ganske håpløse plasseringen av grønnsakshagen og ( størrelsen på denne )var et planlagt stunt for å kunne innholdsfylle episoden med utfordringer rundt vanning og uoverkommelig mye arbeid, men morsomt løst med hjelp av paret fra Italia og Jon`s konsert for å vise takknemlighet for hjelpen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

En som er gift med en som eier en gård her:

herlig serie! Fantastisk serie, endelig kan andre folk se hvordan vi har det!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig program. Litt gøy at kona trår fram i rampelyset. Hun virker forøvrig veldig trivelig, et rivjern til å jobbe, og så holder hun Jon godt "jorda". 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...