AnonymBruker Skrevet 3. februar #1 Del Skrevet 3. februar Hva var symp? Anonymkode: 4a2a7...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #2 Del Skrevet 3. februar Hadde rett etter jul. Jeg hadde tett nese og litt hoste, god form. Mannen hadde vond hals, feber, ingen smak eller luktesans. Tett og generelt dårlig. Sønnen vår hostet og hadde feber. Anonymkode: eecd9...b73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #3 Del Skrevet 3. februar Er du vaksinert er det jo ingenting å bekymre seg over. Anonymkode: 9cd06...dde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #4 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du vaksinert er det jo ingenting å bekymre seg over. Anonymkode: 9cd06...dde Mange vaksinerte som kan bli dårligere enn uvaksinerte også, vet om fler. Så det er ikke helt korrekt😅 Anonymkode: eb118...6da 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #5 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mange vaksinerte som kan bli dårligere enn uvaksinerte også, vet om fler. Så det er ikke helt korrekt😅 Anonymkode: eb118...6da Rart,den er jo trygg og effektiv. Anonymkode: 9cd06...dde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #6 Del Skrevet 3. februar Hvordan skal man vite det? Er jo ingen som sjekker hvilket virus de har Anonymkode: 315c8...585 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #7 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan skal man vite det? Er jo ingen som sjekker hvilket virus de har Anonymkode: 315c8...585 Man får fortsatt tak i tester. Vi hadde liggende hjemme. Anonymkode: eecd9...b73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #8 Del Skrevet 3. februar Vi hadde en runde i høst. Helt jævlig. Var dårlige i 14 dager. Første uka hadde vi sterk hodepine, feber, kvalme og elendig allmenntilstand. Snuen kom i slutten av første uka. Vi var ikke vaksinert. Anonymkode: 6fcc4...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #9 Del Skrevet 3. februar Jeg tok tre runder med vaksiner i den tiden covid kom. Likevel fikk jeg corona to ganger. Jeg ble veldig syk med høy feber i flere uker. I etterkant tenker jeg at jeg kunne stått over vaksinering, da den ikke hjalp meg. Anonymkode: 47312...259 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #10 Del Skrevet 3. februar Høy feber som ikke ville ned, smerter i alle ledd, hodepine, fæl og intens hoste, rare lyder fra brystet (hørbart fra andre siden av sofaen), hes/ingen stemme. Varte i 2-3 uker. Det er fire uker siden nå, og føler meg fremdeles ikke helt frisk, enda alle symptomer er borte. Er vaksinert to ganger. Påvist korona to ganger, den ene fem måneder etter siste vaksine... Ulike symptomer nå enn første gang. Anonymkode: 63100...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #11 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høy feber som ikke ville ned, smerter i alle ledd, hodepine, fæl og intens hoste, rare lyder fra brystet (hørbart fra andre siden av sofaen), hes/ingen stemme. Varte i 2-3 uker. Det er fire uker siden nå, og føler meg fremdeles ikke helt frisk, enda alle symptomer er borte. Er vaksinert to ganger. Påvist korona to ganger, den ene fem måneder etter siste vaksine... Ulike symptomer nå enn første gang. Anonymkode: 63100...a80 Vaksinen varer bare i 3 måneder. Anonymkode: 6fcc4...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaLisa Skrevet 3. februar #12 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vaksinen varer bare i 3 måneder. Anonymkode: 6fcc4...dbb Det kan da umulig stemme? Hvis det er tilfelle må man jo vaksinere seg flere ganger hvert år? Det vanlige er jo vaksine en gang i løpet av høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimifin72 Skrevet 3. februar #13 Del Skrevet 3. februar Tror jeg har det nå. Er vaksinert. Symptomene er tett i nesa, ingen smak-og luktesans, hoste, vondt i brystet, elendig allmenntilstand. Har bestemt meg å bli hjemme til jeg blir frisk. Ser ikke poenget i å dra på jobb og smitte folk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #14 Del Skrevet 3. februar NinaLisa skrev (14 minutter siden): Det kan da umulig stemme? Hvis det er tilfelle må man jo vaksinere seg flere ganger hvert år? Det vanlige er jo vaksine en gang i løpet av høsten. Det den du siterer sier er selvfølgelig tull. Ikke at det er feil at man kan bli koronasmittet få måneder etter koronavaksine, men det er helt meningsløst å si at vaksinen "varer" så så lenge som om dette er svart-hvitt. At man er beskyttet eller ikke beskyttet. Beskyttelse avtar over tid, naturlig nok. Du er aller best beskyttet noen få uker etter vaksine, når antistoffproduksjonen har nådd toppen, og så reduseres graden av beskyttelse gradvis. I tillegg muterer jo koronavirus, slik andre virus gjør det, og nye varianter kan være bedre til å unnvike det man måtte ha av motstandskraft enn tidligere varianter var. Sånn er det med mange vaksiner. Noen får kroppen til å produsere så mange eller gode antistoffer, som beskytter mot virus som uansett ikke forandrer seg særlig, at man bare trenger en vaksine i løpet av livet. Gulfeber er et typisk eksempel. Andre vaksiner må tas igjen så-så ofte, enten fordi kroppen gradvis blir dårligere til å beskytte seg eller fordi viruset de skal beskytte mot muterer og blir bedre til å omgå kroppens forsvar. De vaksinene vi anbefales å ta hvert 10. år (difteri-stivkrampe-kikhoste-polio) beskytter også merkbart dårligere etter 9 år enn det de gjorde etter 1 år. Bare godt nok til at man fortsatt mener det er fullt forsvarlig å vente til det har gått 10 år. Og godt nok til at myndighetene ikke tar det så godt at mange ikke gidder å fornye dem etter 10 år heller. Så joda, det går fint an å få korona få måneder etter vaksine. I snitt vil de som fikk en koronavaksine for fem måneder siden få det sjeldnere, og ikke minst mildere, enn de som hverken har vaksinert seg eller hatt korona på lenge. Men mulig er det. Det er likevel noe annet enn at vaksinen "varer" så så mange måneder. Beskyttelsen mot korona, enten den skyldes vaksine eller gjennomgått sykdom, avtar gradvis. Anonymkode: 6e81f...141 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #15 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og godt nok til at myndighetene ikke tar det så godt tungt at mange ikke gidder å fornye dem etter 10 år heller. Anonymkode: 6e81f...141 Skulle selvfølgelig stå "tungt" her. Anonymkode: 6e81f...141 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #16 Del Skrevet 3. februar Får man covid mer enn 4 måneder etter siste vaksine blir du notert som uvaksinert av sykehuset/legen. Anonymkode: ed1d6...6ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:47 #17 Del Skrevet mandag kl 08:47 Hadde korona før jul, testet oss. Litt feber første uka begge to, den ene mye hoste, den andre ingen hoste men veldig tett i nesen. Frisk etter 14 dager, den ene var ganske slapp i en måned ca. Anonymkode: e0e31...92e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:57 #18 Del Skrevet mandag kl 10:57 Fikk en svak strek da jeg testet meg i går. Har hatt sår hals, lav feber, hodepine, muskelverk, dårlig matlyst og lunger som er «altfor små» en ukes tid. Anonymkode: e7437...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:29 #19 Del Skrevet mandag kl 11:29 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tok tre runder med vaksiner i den tiden covid kom. Likevel fikk jeg corona to ganger. Jeg ble veldig syk med høy feber i flere uker. I etterkant tenker jeg at jeg kunne stått over vaksinering, da den ikke hjalp meg. Anonymkode: 47312...259 Vaksinen forhindrer ikke sykdom, den forhindrer alvorlig sykdom. Anonymkode: eb078...fb7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet mandag kl 11:36 #20 Del Skrevet mandag kl 11:36 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan skal man vite det? Er jo ingen som sjekker hvilket virus de har Anonymkode: 315c8...585 Da kjøper du en selvtest på apoteket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå