AnonymBruker Skrevet 4. februar 2025 #121 Skrevet 4. februar 2025 Mitt inntrykk (hvis man ignorerer klasseaspektet og bare tenker økonomi): Øvre middelklasse: Sparer ikke barnetrygd Middelklasse: Sparer barnetrygd Arbeiderklasse: Sparer ikke barnetrygd De må dårlig råd har ikke råd til å spare, og de med veldig god råd trenger ikke spare fordi inntekt/formue/fremtidig arv uansett er så betydelig at barnetrygden blir irrelevant. Anonymkode: de581...513
Fru Uperfekt Skrevet 4. februar 2025 #122 Skrevet 4. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 23.47): Jeg lurer på om dere sparer barnetrygden til barna? Vi gjør hvert fall det. Sparer dere hele eller deler av den? Hva har dere tenkt å gjøre med pengene? Anonymkode: 0a384...548 Nei men vi sparer inn i ett firma/fond hvor vi forvalter pengene selv. Pengene er alt i bruk i form av at de eldste har fått rimelige lån for å kjøpe bopel uten å måtte oppfylle ek krav, planen er at flere generasjoner skal nyte godt av pengene
Fru Uperfekt Skrevet 4. februar 2025 #123 Skrevet 4. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 6.42): Det var aldri ment at barnetrygd skulle gå til luksus, som bunad til 15-åringer, sertifikat og bolig til en voksen osv. Håper de finner en måte å gjøre barnetrygden behovsprøvd på. Mer til de som virkelig trenger det. Jeg sparte ikke barnetrygden. Den ble brukt de gangene man måtte gjøre storinnkjøp av klær og sko til barnet, til ski, sykler osv. Hadde nok klart meg uten den, om jeg visste at de som virkelig sliter hadde fått litt mer. Anonymkode: efbaa...cb7 Før vi fikk barnetrygd i Norge hadde man ett skattefradrag. Mener man bør øke bunnfradraget i forhold til hvor mange barn en får.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2025 #124 Skrevet 4. februar 2025 Sparer 1000 kr i måneden Anonymkode: f551e...5b3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2025 #125 Skrevet 4. februar 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Og du forstår ikke at livet kan forandre seg på vegen? For mitt tilfelle så gikk jeg fra parforhold til å måtte rømme fra en voldelig mann og miste inntekt . Skulle jeg solgt barna da eller? Du slår under beltestedet på mange med en slik uttalelse. Anonymkode: 87b00...aa2 Du får veldig mye hjelp i Norge når du er alenemor. Eller mener du at du skulle fått barnetrygden min også? Redusert barnehage og sfo får du også, mens jeg betaler fullt. Jeg betaler mer i skatt enn den barnetrygden og mye av det du får fra Nav kommer fra oss som jobber. Du får veldig mye og gir ingenting tilbake til samfunnet. Anonymkode: 362ab...6ac
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2025 #126 Skrevet 4. februar 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får veldig mye hjelp i Norge når du er alenemor. Eller mener du at du skulle fått barnetrygden min også? Redusert barnehage og sfo får du også, mens jeg betaler fullt. Jeg betaler mer i skatt enn den barnetrygden og mye av det du får fra Nav kommer fra oss som jobber. Du får veldig mye og gir ingenting tilbake til samfunnet. Anonymkode: 362ab...6ac Hvorfor uttaler du deg om ting om meg du ikke vet noe om? Jeg hadde en jobb som gav litt men trengte barnetrygd og barnebidrag for å få det til å gå rundt. Fikk ingen flere ytelser fra Nav Enda spiste jeg mye mindre enn mine barn for at de ikke skulle sulte.Jeg hadde barn som var forbi barnehagen. Syns du enda at jeg var en snylter? Anonymkode: 87b00...aa2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2025 #127 Skrevet 4. februar 2025 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hvorfor uttaler du deg om ting om meg du ikke vet noe om? Jeg hadde en jobb som gav litt men trengte barnetrygd og barnebidrag for å få det til å gå rundt. Fikk ingen flere ytelser fra Nav Enda spiste jeg mye mindre enn mine barn for at de ikke skulle sulte.Jeg hadde barn som var forbi barnehagen. Syns du enda at jeg var en snylter? Anonymkode: 87b00...aa2 Du kan slutte å være negativ til de som klarer seg og får barnetrygd. Det er en rett alle med barn har krav på. Du får økonomisk støtte fra Nav slik at du klarer deg. Anonymkode: 362ab...6ac
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2025 #128 Skrevet 4. februar 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du får veldig mye hjelp i Norge når du er alenemor. Eller mener du at du skulle fått barnetrygden min også? Redusert barnehage og sfo får du også, mens jeg betaler fullt. Jeg betaler mer i skatt enn den barnetrygden og mye av det du får fra Nav kommer fra oss som jobber. Du får veldig mye og gir ingenting tilbake til samfunnet. Anonymkode: 362ab...6ac Jeg er faktisk litt enig.. Anonymkode: ba552...bb0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2025 #129 Skrevet 4. februar 2025 Vi har overhode ikke råd til å spare barnetrygd . Den kommer svært godt med hver eneste måned! ikke på luksus men på rene nødvendigheter, ordentlige kvalitetssko, klær etc til barna er nok det som gjør mest inntrykk i utgifter her vi har samlet inntekt på 1,5 mill (før skatt) men likevel… det er dyrt å bo i Norge ! Anonymkode: ba552...bb0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2025 #130 Skrevet 4. februar 2025 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vi har overhode ikke råd til å spare barnetrygd . Den kommer svært godt med hver eneste måned! ikke på luksus men på rene nødvendigheter, ordentlige kvalitetssko, klær etc til barna er nok det som gjør mest inntrykk i utgifter her vi har samlet inntekt på 1,5 mill (før skatt) men likevel… det er dyrt å bo i Norge ! Anonymkode: ba552...bb0 Wow, skal si folk har veldig forskjellig økonomi. Sparer dere ikke overhodet? vi har samme inntekt som dere og sparer 35k i mnd… Anonymkode: c4fa0...3c0 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2025 #131 Skrevet 4. februar 2025 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Vi har overhode ikke råd til å spare barnetrygd . Den kommer svært godt med hver eneste måned! ikke på luksus men på rene nødvendigheter, ordentlige kvalitetssko, klær etc til barna er nok det som gjør mest inntrykk i utgifter her vi har samlet inntekt på 1,5 mill (før skatt) men likevel… det er dyrt å bo i Norge ! Anonymkode: ba552...bb0 Vi har også 1.5 i inntekt. 2 barn. Trygda går rett i fond. Ja det er dyrt i Norges men man jo ikke bo unødig dyrt da. Anonymkode: 1c7b3...34a 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2025 #132 Skrevet 4. februar 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi har også 1.5 i inntekt. 2 barn. Trygda går rett i fond. Ja det er dyrt i Norges men man jo ikke bo unødig dyrt da. Anonymkode: 1c7b3...34a Det gjør ikke jeg i hvert fall, betaler 10.000 på lånet for leilighet til meg og sønnen. Likevel har jeg ikke sjans til å spare noen barnetrygd, den går til de faste utgiftene. Anonymkode: 76b4f...222
Blått Skrevet 4. februar 2025 #133 Skrevet 4. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 18.44): Kvalmt å tenke på for oss som brukte barnetrygden for at tilværelsen skulle gå rundt. Anonymkode: 87b00...aa2 Det føles ikke kvalmt for meg. Vi har alle ulike forutsetninger her i livet og noen kan få til å spare mer enn andre. Det er strålende at noen får det til, med å spare så mye 😊 men jeg også er utrolig takknemlig for barnetrygden for det har vært et flott tilskudd for oss ❤️ Jeg lærer sønnen min å være glad for det han har, og unne andre å ha det godt.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2025 #134 Skrevet 4. februar 2025 Blått skrev (13 minutter siden): Det føles ikke kvalmt for meg. Vi har alle ulike forutsetninger her i livet og noen kan få til å spare mer enn andre. Det er strålende at noen får det til, med å spare så mye 😊 men jeg også er utrolig takknemlig for barnetrygden for det har vært et flott tilskudd for oss ❤️ Jeg lærer sønnen min å være glad for det han har, og unne andre å ha det godt. Ja, jeg må bruke den for å få det til å gå rundt økonomisk, men det plager meg ikke at andre med bedre økonomi enn meg også får barnetrygd. Jeg har god utdanning, men har vært uheldig med at forholdet til meg og barnefar gikk skeis. Vi bor ikke dyrt, kjøper alle klær på salg/brukt, jeg spiser bare knekkebrød når sønnen er til pappaen osv., men likevel er det trangt. Sånn er livet 🤷♀️ Anonymkode: 76b4f...222
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2025 #135 Skrevet 4. februar 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Wow, skal si folk har veldig forskjellig økonomi. Sparer dere ikke overhodet? vi har samme inntekt som dere og sparer 35k i mnd… Anonymkode: c4fa0...3c0 Enig! Vi tjener 1,3 mill, makset boliglånet for et halvår siden, og sparer likevel 20.000 i måneden. Forstår det om man har 8 barn, men da har man jo liksom bedt om stram økonomi 😅 Anonymkode: 2517e...ed8
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2025 #136 Skrevet 4. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har overhode ikke råd til å spare barnetrygd . Den kommer svært godt med hver eneste måned! ikke på luksus men på rene nødvendigheter, ordentlige kvalitetssko, klær etc til barna er nok det som gjør mest inntrykk i utgifter her vi har samlet inntekt på 1,5 mill (før skatt) men likevel… det er dyrt å bo i Norge ! Anonymkode: ba552...bb0 Vi har 1.3 mill i inntekt og vi sparer barnetrygd alle måneder utenom de større som bursdag og jul. Setter det inn på egen konto, så regner vi med det kan bli noe slags egenkapital konto eller noe til barnet skal kjøpe hus. Nå må jeg si at vi enda har småbarn, men ser for meg at det hadde vært vanskelig å spare med eldre barn. Vi valgte også å kjøpe hus som ikke var altfor dyrt for oss og satte oss i enorm gjeld. Anonymkode: d8094...07f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2025 #137 Skrevet 4. februar 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du kan slutte å være negativ til de som klarer seg og får barnetrygd. Det er en rett alle med barn har krav på. Du får økonomisk støtte fra Nav slik at du klarer deg. Anonymkode: 362ab...6ac Om jeg er positiv eller negativ bestemmer jeg selv. Dette handler ikke om meg,det handler om hva som er riktig eller ikke generelt. Hvorfor skulle jeg kaste min egen personlighet inn i dette.. Mine barn er voksne men fremdeles kjemper fremdeles de lavtlønnede og fattige sin sak. Anonymkode: 87b00...aa2
Blått Skrevet 4. februar 2025 #138 Skrevet 4. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg må bruke den for å få det til å gå rundt økonomisk, men det plager meg ikke at andre med bedre økonomi enn meg også får barnetrygd. Jeg har god utdanning, men har vært uheldig med at forholdet til meg og barnefar gikk skeis. Vi bor ikke dyrt, kjøper alle klær på salg/brukt, jeg spiser bare knekkebrød når sønnen er til pappaen osv., men likevel er det trangt. Sånn er livet 🤷♀️ Anonymkode: 76b4f...222 ❤️🫂 stor klem til deg! Jeg har grått mine salte tårer over hvor vondt økonomi kan være. Det er utrolig vanskelig å være i en sånn situasjon. Jeg håper virkelig at du kommer til et punkt der du kan unne deg noe godt.. noe skikkelig godt og ikke knekkebrød.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2025 #139 Skrevet 4. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 18.44): Kvalmt å tenke på for oss som brukte barnetrygden for at tilværelsen skulle gå rundt. Anonymkode: 87b00...aa2 Sånne holdninger blir JEG kvalm av. Dette er gjerne folk som faktisk har jobbet hardt i skoletiden, studietiden, og deretter i jobbsøkingen som har klart å komme seg til et sted i livet hvor de kan nyte all den harde jobben de har gjort gjennom livet. De har sikkert levd med lite luksus og kos i de periodene i livet hvor de har spart masse. Og de gir faktisk masse tilbake pga. skatteordningen i Norge. Så om du av hva enn grunn har mindre å rutte med er synd ja, og grunnen kan være både din egen feil men selvfølgelig kan det også være pga. sykdom og uføre og det er synd. Men å bli kvalm fordi andre får de samme godene som du gjøre, er ren misunnelse! Ta deg sammen. Anonymkode: fd262...d6b 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2025 #140 Skrevet 4. februar 2025 Ja. Sparer barnetrygden og tusen kroner ekstra til hvert av barna pr mnd. Har mesteparten av det jeg sparer til barna i fond. Anonymkode: 2301b...8ab
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå