AnonymBruker Skrevet 2. februar #1 Del Skrevet 2. februar Jeg er sikkert ikke oppdatert, men har ei venninne som har hund med mage/tarm-infeksjon og feber. Hun har fått diverse hos veterinær, men jeg reagerte da hun sa at hunden også skulle få paracet. Før i verden (sikkert 10 år siden) hørte jeg alltid at paracet aldri skal brukes til hund, og selv om jeg fortsatt har hunder, så har jeg (bank i bordet) ikke hatt behov for noe sånt. Brukes paracet til hund nå? Hun har jo vært hos veterinær, så det burde jo være i orden (og jeg har ikke sagt noe til henne!), men instiktet mitt sa at de ikke skal ha det? Anonymkode: fc3e5...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 2. februar #2 Del Skrevet 2. februar Har flere ganger gitt Paracet til hunden, etter beskjed fra veterinær. Er svært nøye på mengde selvsagt, og gir ikke uten å ha snakket med veterinær først. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 2. februar #3 Del Skrevet 2. februar Ja det gjør man. Er mye brukt ved tilstander hvor man trenger smertelindring, men ikke trenger betennelsesdempende. Når hunden har mage-tarm infeksjon er nsaids kontraindisert, og Paracet er dermed et godt valg. Men katter skal under ingen omstendighet ha Paracetamol. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #4 Del Skrevet 2. februar 17.11 skrev (6 minutter siden): Har flere ganger gitt Paracet til hunden, etter beskjed fra veterinær. Er svært nøye på mengde selvsagt, og gir ikke uten å ha snakket med veterinær først. Ulven skrev (5 minutter siden): Ja det gjør man. Er mye brukt ved tilstander hvor man trenger smertelindring, men ikke trenger betennelsesdempende. Når hunden har mage-tarm infeksjon er nsaids kontraindisert, og Paracet er dermed et godt valg. Men katter skal under ingen omstendighet ha Paracetamol. Takk! Da lærte jeg noe i dag også! (og nei, har selvfølgelig ikke tenkt å begynne å dytte paracet i bikkjene uten grunn og uten råd fra veterinær av den grunn!) Anonymkode: fc3e5...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linazer Skrevet 2. februar #5 Del Skrevet 2. februar Det er ibumetin, virkestoffet i blant annet ibux som aldri skal gis til hund. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 2. februar #6 Del Skrevet 2. februar Jeg fikk også nylig Paracet til min hund. Men, andre har sagt, er nøye med å følge anbefalt dosering og ville aldri gitt Paracet med dose beregnet på mennesker til hund uten å ha hørt med veterinær først. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #7 Del Skrevet 2. februar Ja jeg brukte netopp paracet til hunden min med anbefaling og dosering gitt av veterinær. Anonymkode: 9298e...78e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 2. februar #8 Del Skrevet 2. februar Jeg ble også litt overrasket, men jeg har selv fått utskrevet tramadol i kombinasjon med paracetamol til behandling av smerter hos hund. Paracet, i doser tilpasset vekten på hunden, har tydeligvis kommet i bruk til behandling av smertetilstander hos hund de siste årene selv om jeg også lærte i sin tid at de aldri skulle ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnitAndCoffee Skrevet 3. februar #9 Del Skrevet 3. februar Har fått beskjed om å bruke paracet til hunden èn gang, og det var i et nødstilfelle. Veterinæren var svært nøye med dosering etter vekt, for marginen for overdose er svært lav. Det var også viktig å notere klokkeslett og ikke gi mere før det hadde gått minst 8 timer. Jeg gir derfor aldri slik medisin uten å ha rådført meg med veterinæren. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:12 #10 Del Skrevet tirsdag kl 05:12 Gitt det til min hund som ekstra smertestillende på Metacam, etter dosering fra veterinær. Ga han litt mindre dose enn hun anbefalte, da jeg syns det er litt skummelt. Har også fått beskjed fra dyrlegevakt om å gi ekstra av det, da han hadde smerter. Mam skal gi det med forsiktighet, men det er blitt mer vanlig å gi til hund jeg har stor hund og han skulle ha 250 mg, så det er ikke store dosene man gir Anonymkode: 3cba1...b81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raquelle Skrevet tirsdag kl 06:38 #11 Del Skrevet tirsdag kl 06:38 (endret) Hunder kan få paracet, men ikke ibux. Jeg gir min paracet på kvelden om jeg ser at han har vondt. Han får Onisor hver morgen, men ikke alltid det er nok, og han må få mer smertestillende på kvelden. Dette er etter råd fra veterinær selvfølgelig. Endret tirsdag kl 06:39 av Raquelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå