Gå til innhold

Enkle vodka- og ginbaserte drinkar

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det selges i poser som må blandes ut med vann, men du kan også kjøpe det som kalles "Tom Collins-mix" elleer noe sånt, det er omtrent set samme.

Jeg bruker sourmix som blaandevann til nesten alt, for jeg hater søte drinker, men det brukes blant annet i Long Island.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Det selges i poser som må blandes ut med vann, men du kan også kjøpe det som kalles "Tom Collins-mix" elleer noe sånt, det er omtrent set samme.

Jeg bruker denne Tom collins mixen som selges på flaske i dagligvarebutikken. Synes den er veldig god.

Tom Collins og Gin Tonic er blant mine favoritt-drinker. Men har skjønt at mange ikke liker gin pga einer smaken. Mange mener det er "gutte-drinker", forstå det de som kan :forvirret:;)

Skrevet

Moscow mule er min vodkafavoritt. Vodka med ingefærøl og en dæsj presset lime. Pynt med limeskive.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Den til fruktfat er vel en cosmopolitan hvis jeg ikke er helt å jordet.

Og er den beste drinken jeg vet, og fargen ohlala

er det det? det visste jeg ikke! men jeg har "lært" å blande den med vodka. fikk den første gang på elm street.

kan du ikke bare kalle den fruktfat da? hehehe...

Gjest gjest1
Skrevet
er det det? det visste jeg ikke! men jeg har "lært" å blande den med vodka. fikk den første gang på elm street.

kan du ikke bare kalle den fruktfat da? hehehe...

Det hadde eg kunna.. ;)

Vi lurer litt på om vi skal finne på eigne originale namn då, må tenke litt på det.. Hihi..

Gjest Fruktfat
Skrevet

hehe, hadde vært morsomt... men da måtte det kanskje litt mer frukt oppi da.

Gjest gjest1
Skrevet
hehe, hadde vært morsomt... men da måtte det kanskje litt mer frukt oppi da.

Hehe, ja, ellers hadde vel folk følt seg lurt, kan hende...

:ler:

Skrevet

Chilli willy

til èn drink

4 cl vodka

1 ts hakket frisk chilli

knuste isbiter

1. Rist vodka og isbiter med finhakket chilli til det danner seg dugg på shakeren.

2. Sil væsken over i et lite, avkjølt tumblerklass.

Gjest Gjest
Skrevet

tror den med vodka, cranberryjuice og lime rett og slett heter vodka cranberry egentlig...

eller så kan du jo kalle den cranberry zest, eller red helmet? gode forslag eller? hehehe

Gjest Gjest
Skrevet
tror den med vodka, cranberryjuice og lime rett og slett heter vodka cranberry egentlig...

eller så kan du jo kalle den cranberry zest, eller red helmet? gode forslag eller? hehehe

og det var fruktfat :-D

Gjest gjest1
Skrevet
Chilli willy

til èn drink

4 cl vodka

1 ts hakket frisk chilli

knuste isbiter

1. Rist vodka og isbiter med finhakket chilli til det danner seg dugg på shakeren.

2. Sil væsken over i et lite, avkjølt tumblerklass.

Takk for gode tips!!!

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...