Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2006 #1 Skrevet 7. mars 2006 Har du gode tips til enkle vodka- og gin-baserte drinkar? Når eg meiner enkle, meier eg drinkar det ikkje skal aaaltfor mykje stæsj oppi. Vi vil prøve å begrense oss litt når det gjeld antall ingrediensar, men sidan vi kjøper inn både vodka og gin, og skal ha massevis av mineralvatn ståande, hadde det vore kjekt å fått tips om enkle kombinasjonar. Dette er den foreløpige drinklista til bryllupet vårt: Strawberry daiqiuri - hvit rom - jordbær - jordbærlikør/jordbærsirup/sukker - lime - knust is. gin & tonic whiskey Irish coffee - brunt sukker - irsk whisky - sterk kaffi - krem scewdriver - vodka - appelsinjuice fjellbekk !?!?!??!?!?!?!? - vodka - akevitt - sprite baileys Dooleys konjakk + liknande enkle vodka- og gin-baserte drinkar (skal leite opp) + øl, vin, cider, rusbrus og mineralvatn
*M* Skrevet 7. mars 2006 #2 Skrevet 7. mars 2006 Gin-Russian (med Russian tonic water) Gin-Bitter (med Bitter tonic water) Vodka Batteri (med Batteri som blandevann) Den siste er vel kanskje litt harry, men jeg liker den. De to andre er lette og lage og ikke dyre dersom du tar MYE is i glasset.
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2006 #3 Skrevet 7. mars 2006 Gin-Russian (med Russian tonic water) Gin-Bitter (med Bitter tonic water) Vodka Batteri (med Batteri som blandevann) Den siste er vel kanskje litt harry, men jeg liker den. De to andre er lette og lage og ikke dyre dersom du tar MYE is i glasset. ← Suuuuperrt!!! *noterer*
Nilma Skrevet 7. mars 2006 #4 Skrevet 7. mars 2006 Gimlet er min favorittdrink, 50/50 med gin (jeg synes Bombay Sapphire er klart best) og Rose's Lime. Dessuten mye is, ellers blir den lett litt sterk. Veldig enkel, frisk og god drink.
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2006 #5 Skrevet 7. mars 2006 Gimlet er min favorittdrink, 50/50 med gin (jeg synes Bombay Sapphire er klart best) og Rose's Lime. Dessuten mye is, ellers blir den lett litt sterk. Veldig enkel, frisk og god drink. ← Takk takk!
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #6 Skrevet 7. mars 2006 isbiter i et glass, hell vodka over, noen dråper sitron og fyll opp med appelsinjuice, kjempegodt.
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2006 #8 Skrevet 7. mars 2006 isbiter i et glass, hell vodka over, noen dråper sitron og fyll opp med appelsinjuice, kjempegodt. ← vodka, tranebærjuice, lime og isbiter. ← Takk!!! Har desse drinkane noko namn?!?!
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2006 #9 Skrevet 7. mars 2006 Takk!!! Har desse drinkane noko namn?!?! ← Den til fruktfat er vel en cosmopolitan hvis jeg ikke er helt å jordet. Og er den beste drinken jeg vet, og fargen ohlala
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2006 #11 Skrevet 7. mars 2006 Den til fruktfat er vel en cosmopolitan hvis jeg ikke er helt å jordet. Og er den beste drinken jeg vet, og fargen ohlala ← Skal det ikkje vere cointreau i Cosmo-en?
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2006 #12 Skrevet 7. mars 2006 Skal det ikkje vere cointreau i Cosmo-en? ← Det har du selvsagt helt rett i.
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2006 #13 Skrevet 7. mars 2006 Det har du selvsagt helt rett i. ← Men er det godt uten, mon tro? Og kva kan drinken kallast då, eventuelt?
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #14 Skrevet 7. mars 2006 Takk!!! Har desse drinkane noko namn?!?! ← den med appelsinjuice kan du sikkert kalle Screwdriver med sitron (screwdriver er vodka appelsinjuice), jeg sier bare vodka appelsinjuice...
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2006 #15 Skrevet 7. mars 2006 den med appelsinjuice kan du sikkert kalle Screwdriver med sitron (screwdriver er vodka appelsinjuice), jeg sier bare vodka appelsinjuice... ← tnx!
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2006 #16 Skrevet 7. mars 2006 Hva med Tom Collins og Vodka Tonic? ← Kva er det i desse?
Gjest Tristessa Skrevet 7. mars 2006 #17 Skrevet 7. mars 2006 Tom Collins er noe godt med gin i (er ikke sikker, kan google) og Vodka Tonic er Vodka med Tonic i.
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2006 #18 Skrevet 7. mars 2006 Tom Collins er noe godt med gin i (er ikke sikker, kan google) og Vodka Tonic er Vodka med Tonic i. ← Fann Tom Collins-oppskrift på barebar.no: Tom Collins 3/10 gin 2/10 sitronsaft 1/10 sukkerlake 4/10 soda Build i et longdrinkglass. Garner med en halv sitronskive og cocktailbær. Men kor får eg tak i soda og sukkerlake?
Eliza Doalot Skrevet 7. mars 2006 #19 Skrevet 7. mars 2006 Fann Tom Collins-oppskrift på barebar.no: Tom Collins 3/10 gin 2/10 sitronsaft 1/10 sukkerlake 4/10 soda Build i et longdrinkglass. Garner med en halv sitronskive og cocktailbær. Men kor får eg tak i soda og sukkerlake? ← Soda er det samme som farris/selters el. Sukkerlake kan du lage selv, mener å huske at det er 50/50 vann og sukker. Det mest vanlige er å bruke sourmix i stede for sitronsaft, det brukes i mange andre drinker også, og fåes kjøpt i en del matvarebutikker. Da klarer du deg uten sukkerlake også.
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2006 #20 Skrevet 7. mars 2006 Soda er det samme som farris/selters el. Sukkerlake kan du lage selv, mener å huske at det er 50/50 vann og sukker. Det mest vanlige er å bruke sourmix i stede for sitronsaft, det brukes i mange andre drinker også, og fåes kjøpt i en del matvarebutikker. Da klarer du deg uten sukkerlake også. ← Takk for tips!! Trur ikkje eg har sett sourmix før, er det sånn vanleg drink-mix!?!? Kor får eg kjøpt det, eventuelt? Kva andre drinkar brukar ein denslags i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå