AnonymBruker Skrevet 4. februar 2025 #61 Skrevet 4. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 11.18): Dette er ikke for mye. Anonymkode: 43298...6d1 Jo 12 øl i uka er mye Anonymkode: 6011b...751 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2025 #62 Skrevet 4. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 10.13): Min mann og jeg har vært sammen i 11 år, har to fine unger sammen som er nå begge i skolealder. Gjennom hele vårt samliv har det vært problemer og konflikt over mannens alkoholvaner. Han drikker mye gjennom uka, rundt 2 sickspack, disse drikkes havedsakling i helga, men han åpner gjerne en øl på torsdag og søndag også, og mer i helgene. Det har også vært problemer med at han har drukket seg alt for full og satt meg i flaue og ekle situasjoner, han har også ved et par tilfeller vært drita foran ungene våre. I edru tilstand synes han dette er håpløst selv og totalt uakseptabelt. Etter jula satte jeg foten ned, ellers fikser han dettte ellers orker jeg ikke mer. Jeg er ofte redd for at han skal drikke alt for mye. Han har nå vært edru i en mnd, og planen har vært at han skal redusere sitt ukentlige alkoholinntak betraktelig og drikke kun på helg. Han skal også drikke mindre slik at han ikke blir for full. I går hadde vi en hyggelig vennemiddag, det gikk veldig fint. I natt kom han hjem, helt sanseløs full, barna var ikke til stedet, men han var så full at han omtrent ikke viste hvor han var. Jeg er så skuffa! Greit at alle kan bli full en. Gang i blant, men rett etter at vi har hatt en stor krangel om dette? Og han lover bot og bedring? Vil legge til at han mener selv at han kan fikse dette og ikke trenger profesjonell hjelp. Er det noen som har noen råd? Jeg orker ikke ha det slik! Ellers har vi det stort sett fint. Anonymkode: de307...385 12 øl i løpet av en uke er ikke spesielt mye Anonymkode: a59a8...6c2 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2025 #63 Skrevet 4. februar 2025 Har skummet fort gjennom tråden, og jeg blir egentlig mest overrasket over at så mange mener at 12 øl i uka ikke er mye. Det er nesten 50 øl i måneden. 2000 i måneden på øl. Ts, mannen din har et alkoholproblem (og flere andre her i tråden) Dette løser han ikke selv. Han må til legen og legge kortene på bordet. Han trenger dedikert hjelp. Anonymkode: f169e...e17 5 3
Polluxa Skrevet 4. februar 2025 #64 Skrevet 4. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 11.12): Er det noen som har noen råd til meg? Ts Anonymkode: de307...385 Du bør si fra til legen hans ,, da vil det nok taes prøver , Peth som viser konsumet siste 4 ukene . Førerkortet kan da henge i en tynn tråd . Han trenger ett realt spark bak å begynne innse alvoret ! Ikke finn deg i dette ! Han har et alvorlig alkoholproblem og kan IKKe løs dette selv . Svada ! 1 2
Polluxa Skrevet 4. februar 2025 #65 Skrevet 4. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 16.57): Å lage problem av dette skaper et problem. Du burde ha vært klar fra dag én om at du ikke aksepterer at en partner drikker uten din velsignelse. Det du beskriver er faktisk ikke mye. Det er ikke lite, men det er jaggu ikke mye heller. Og ikke er det daglig. Når du gjør noe til et problem så vil de fleste mennesker trasse deg tilbake, og det eneste du oppnår er å få manipulere sannheten til at du har rett. Om det er noe jeg har lært etter 11 år som bartender så er det at mange menn drikker ukontrollert mye de få gangene kona slipper opp eller ikke kan holde jerngrepet. Mennene med normale koner drikker kontrollert eller tar edrukveld imellom. Og nei, jeg har sett og hørt for mye til å tro på at enkelte har jerngrep på mannen fordi han har et problem. Det er som regel kona som har et kontrollproblem. Anonymkode: 2815b...7b8 Du bartender ! Ikke uttale deg om noe du IKKE har peil på .... Det ER mye !! Og mye blir mer !!! Det er som ett isfjell , du ser bare toppen av det . 2 3
Polluxa Skrevet 4. februar 2025 #66 Skrevet 4. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 11.18): Dette er ikke for mye. Anonymkode: 43298...6d1 Sier du som er AA
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2025 #67 Skrevet 5. februar 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har skummet fort gjennom tråden, og jeg blir egentlig mest overrasket over at så mange mener at 12 øl i uka ikke er mye. Det er nesten 50 øl i måneden. 2000 i måneden på øl. Ts, mannen din har et alkoholproblem (og flere andre her i tråden) Dette løser han ikke selv. Han må til legen og legge kortene på bordet. Han trenger dedikert hjelp. Anonymkode: f169e...e17 For å ikke snakke om helse. 44 halvlitere er mer enn 8000 ekstra kalorier i måneden. Som legger seg på lever og mage. Anonymkode: de934...f2f 1 2
Maleficenta Skrevet 5. februar 2025 #68 Skrevet 5. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 10.13): Min mann og jeg har vært sammen i 11 år, har to fine unger sammen som er nå begge i skolealder. Gjennom hele vårt samliv har det vært problemer og konflikt over mannens alkoholvaner. Han drikker mye gjennom uka, rundt 2 sickspack, disse drikkes havedsakling i helga, men han åpner gjerne en øl på torsdag og søndag også, og mer i helgene. Det har også vært problemer med at han har drukket seg alt for full og satt meg i flaue og ekle situasjoner, han har også ved et par tilfeller vært drita foran ungene våre. I edru tilstand synes han dette er håpløst selv og totalt uakseptabelt. Etter jula satte jeg foten ned, ellers fikser han dettte ellers orker jeg ikke mer. Jeg er ofte redd for at han skal drikke alt for mye. Han har nå vært edru i en mnd, og planen har vært at han skal redusere sitt ukentlige alkoholinntak betraktelig og drikke kun på helg. Han skal også drikke mindre slik at han ikke blir for full. I går hadde vi en hyggelig vennemiddag, det gikk veldig fint. I natt kom han hjem, helt sanseløs full, barna var ikke til stedet, men han var så full at han omtrent ikke viste hvor han var. Jeg er så skuffa! Greit at alle kan bli full en. Gang i blant, men rett etter at vi har hatt en stor krangel om dette? Og han lover bot og bedring? Vil legge til at han mener selv at han kan fikse dette og ikke trenger profesjonell hjelp. Er det noen som har noen råd? Jeg orker ikke ha det slik! Ellers har vi det stort sett fint. Anonymkode: de307...385 Han kan ikke håndtere dette på egenhånd. Her må han få hjelp. Ser du skriver at han mener han ikke trenger det, men er jo typisk alkoholikere og ikke innse det fulle og hele alvoret ifht avhengigheten sin. Krev at han skaffet profesjonell hjelp om ikke er det slutt. Eneste som funker. Han har jo tydelig vist at han ikke greier dette på egen hånd 2
Maleficenta Skrevet 5. februar 2025 #69 Skrevet 5. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 11.18): Dette er ikke for mye. Anonymkode: 43298...6d1 Les hele hi kanskje?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2025 #70 Skrevet 5. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 12.23): Ja, alternativet er å sende barna til han annenhver uke alene. Derfor blir mange værende, for å beskytte barna Anonymkode: 70cb7...533 Er det egentlig det som er alternativet? Hvis TS har bevis for at han har det med å drikke seg fra sans og samling foran barna så er det ikke så sikkert at det blir 50/50 fordeling. For det første kan man håpe at denne mannen vil barna sine vel og skjønner at han ikke har så mye å tilby. Hvis han ikke har selvinnsikt så kan TS i verste fall ta det til retten, jeg er ikke så sikker på at dommeren ønsker at disse barna skal vokse opp slik. Jeg hadde i hvert fall ikke hatt samvittighet til det. Anonymkode: 0db56...c12 3
Maleficenta Skrevet 5. februar 2025 #71 Skrevet 5. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 21.37): Jeg har levd under kontrollerende mor. Jeg gjennkjenner meg i måten dere snakker på. Hun knakk pappa først og først da jeg nærmet meg 30 innså jeg at hun kontrollerte barna også. Alt velsignet gjennom "barnas beste". Det de fleste ikke skjønner er at det er en side for hver av partene. Anonymkode: 2815b...7b8 Jøss. Du bare går ut fra at de juger du? Her skriver de at disse mennene stadig lukter alkohol og blir fulle foran barna. Nei det er damenes feil gitt... 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2025 #72 Skrevet 5. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det egentlig det som er alternativet? Hvis TS har bevis for at han har det med å drikke seg fra sans og samling foran barna så er det ikke så sikkert at det blir 50/50 fordeling. For det første kan man håpe at denne mannen vil barna sine vel og skjønner at han ikke har så mye å tilby. Hvis han ikke har selvinnsikt så kan TS i verste fall ta det til retten, jeg er ikke så sikker på at dommeren ønsker at disse barna skal vokse opp slik. Jeg hadde i hvert fall ikke hatt samvittighet til det. Anonymkode: 0db56...c12 Det skal bevises, og allerede her i tråden er det nok av svar som sier at det er uproblematisk og at hun er kontrollerende. Nå dømmes det sjelden 50/50, men samvær vil han få uansett, så problemet vil være der. Anonymkode: ff346...93d 1
Maleficenta Skrevet 5. februar 2025 #73 Skrevet 5. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 13.09): Som kone er jeg litt enig faktisk. Til en avholds mann, men konseptet gjelder de fleste arenaer. Sier jeg at det er litt mye med to fotballkamper en søndag, skal jeg love deg det blir fotballkamp. Selv den kjedeligste kamp bli interessant. Så psykologien er jo den samme. Derfor eng. TS lager et problem ved feil håndtering. Jeg tenker jo at mannen her strekker seg langt ved et faktisk ønske om å innfri konas krav og ønsker. Men det blir som om han ba kona slanke seg, og avtalte null godis fra nå av til evigheten, og den ene gangen hun snek til seg en sjokolade uten hans velsignelse så ble det rabalder så det holdt. Ser ikke den store forskjellen, når det dreier seg om 2 sixpack. Han synes vet bare det er moro utenfor huset og virkelig kan slappe av med kompiser på pub'en... Alkohol = kos, kona frarøver han kos, behovet for å virkelig kose seg når han er ute av huset. Til TS: hva med heller å vise smpat og støtte etter at han ikke klarte målet han hadde første gangen. Han "sprakk" på en bytur. Alle som har slanket seg f.eks vet at selv om man skeier ut med en muffins, betyr ikke det at man skal gi opp for alltid... klart man sprekker innimellom, det må man tåle. Nye mål og endringer er ikke lette. Du kan i ta på vei i katastrofemodus fordi han ikke klarte det en gang. Tenk om han ellers reduserer...? Som han selv ønsker... Jeg tenker du er litt kravstor, og at det kanskje forverrer hele problemet... Anonymkode: 1096a...e6d Han drikker seg jo full foran barna jo...
Amossa Skrevet 5. februar 2025 #74 Skrevet 5. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det skal bevises, og allerede her i tråden er det nok av svar som sier at det er uproblematisk og at hun er kontrollerende. Nå dømmes det sjelden 50/50, men samvær vil han få uansett, så problemet vil være der. Anonymkode: ff346...93d Dette er helt feil. Når foreldre går fra hverandre skal man til mekling. Allerede da må fars alkoholproblem fortelles. Neste skritt er samtale om samværsavtale ved familievernkontoret. Også der må fars manglende alkoholkontroll fortelles om. Juridisk utgangspunktet for samvær er i dag 50/50. Det er likevel en forelders plikt å sørge for at barnet er trygt. Når TS tydeligvis ikke har grunn til å være trygg på far, bør hun foreslå en annen ordning. F.eks. samvær uten overnatting, samvær hjemme hos henne, at andre er tilstede (besteforeldre eller andre), felles turer o.l. Hovedsaken er å sørge for at barna er trygge og skånes. TS kan f.eks. foreslå at 50/50 skal være målet, men at far først må få hjelp. Kanskje er far selv bekymret og aksepterer en slik overgang. Hvis far ikke aksepterer, må mor holde fast ved at hun ikke vil overlate barna til ham under andre omstendigheter. Familiekontoret tar aldri parti, og de gir heller ikke råd. Men de noterer det som sies. Etter dette kan far evt. ta advokat og samtale med hen. Da vil far få til svar at dette er mors plikt - at hun ikke har lov til å overlate barna til noen hun ikke er trygg på. Ingenting må "bevises". Far kan påstå at det er samværsnekt, men han må ta saken til retten for å få endret på noe (det er nettopp dette som er så vanskelig når så mange foreldre bruker samværsnekt som personlig avstraffelse av en eks man er sint på). 2
Rhodiola Skrevet 6. mars 2025 #75 Skrevet 6. mars 2025 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, avsporing, spam og tilhørende svar. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2025 #76 Skrevet 6. mars 2025 Han drikker jo ikke mye i det hele tatt. Haha. Er bare i ny og ne han ikke klarer å begrense seg, og det kan jo skje den beste. Ro dere ned, KG. Anonymkode: 74242...0f6 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2025 #77 Skrevet 6. mars 2025 AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 10.13): Min mann og jeg har vært sammen i 11 år, har to fine unger sammen som er nå begge i skolealder. Gjennom hele vårt samliv har det vært problemer og konflikt over mannens alkoholvaner. Han drikker mye gjennom uka, rundt 2 sickspack, disse drikkes havedsakling i helga, men han åpner gjerne en øl på torsdag og søndag også, og mer i helgene. Det har også vært problemer med at han har drukket seg alt for full og satt meg i flaue og ekle situasjoner, han har også ved et par tilfeller vært drita foran ungene våre. I edru tilstand synes han dette er håpløst selv og totalt uakseptabelt. Etter jula satte jeg foten ned, ellers fikser han dettte ellers orker jeg ikke mer. Jeg er ofte redd for at han skal drikke alt for mye. Han har nå vært edru i en mnd, og planen har vært at han skal redusere sitt ukentlige alkoholinntak betraktelig og drikke kun på helg. Han skal også drikke mindre slik at han ikke blir for full. I går hadde vi en hyggelig vennemiddag, det gikk veldig fint. I natt kom han hjem, helt sanseløs full, barna var ikke til stedet, men han var så full at han omtrent ikke viste hvor han var. Jeg er så skuffa! Greit at alle kan bli full en. Gang i blant, men rett etter at vi har hatt en stor krangel om dette? Og han lover bot og bedring? Vil legge til at han mener selv at han kan fikse dette og ikke trenger profesjonell hjelp. Er det noen som har noen råd? Jeg orker ikke ha det slik! Ellers har vi det stort sett fint. Anonymkode: de307...385 Han må på avrusningsklinikk NÅ. Du klarer ikke dette alene..... Anonymkode: 36f8e...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2025 #78 Skrevet 6. mars 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han drikker jo ikke mye i det hele tatt. Haha. Er bare i ny og ne han ikke klarer å begrense seg, og det kan jo skje den beste. Ro dere ned, KG. Anonymkode: 74242...0f6 Han drikker 2 sixpacs h v e r helg! Jo han er periodedranker!!!!! Prater om du da?? Anonymkode: 36f8e...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2025 #79 Skrevet 6. mars 2025 AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 16.57): Å lage problem av dette skaper et problem. Du burde ha vært klar fra dag én om at du ikke aksepterer at en partner drikker uten din velsignelse. Det du beskriver er faktisk ikke mye. Det er ikke lite, men det er jaggu ikke mye heller. Og ikke er det daglig. Når du gjør noe til et problem så vil de fleste mennesker trasse deg tilbake, og det eneste du oppnår er å få manipulere sannheten til at du har rett. Om det er noe jeg har lært etter 11 år som bartender så er det at mange menn drikker ukontrollert mye de få gangene kona slipper opp eller ikke kan holde jerngrepet. Mennene med normale koner drikker kontrollert eller tar edrukveld imellom. Og nei, jeg har sett og hørt for mye til å tro på at enkelte har jerngrep på mannen fordi han har et problem. Det er som regel kona som har et kontrollproblem. Anonymkode: 2815b...7b8 2 sixpacs hver bidige helg ER LIK PERIODEALKIS!!!!!!!! Anonymkode: 36f8e...d9e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2025 #80 Skrevet 6. mars 2025 AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 23.32): 12 øl i løpet av en uke er ikke spesielt mye Anonymkode: a59a8...6c2 JO!! Anonymkode: 36f8e...d9e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå