Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

er det billigst å bo i Østfold eller Akershus? Og hvor da?

Anonymkode: 39d91...5bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Østfold er billigst. Sjekk Finn.no

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

er det billigst å bo i Østfold eller Akershus? Og hvor da?

Spørs jo hvor i Akershus ?. Mange dyre områder i Østfold også. 

Anonymkode: 05baa...6e6

AnonymBruker
Skrevet

Østfold er billigst, men også mest harry 

Anonymkode: 0dc3a...60f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 19.04):

Spørs jo hvor i Akershus ?. Mange dyre områder i Østfold også. 

Anonymkode: 05baa...6e6

Hvor da? Hvilke fylker?

Ikke noe vits i å søke på finn siden da dukker det bare opp renoverings objekter og veldig oppussing objekter som er dårlig i stand. Derfor jeg spør her.

AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 19.05):

Østfold er billigst, men også mest harry 

Anonymkode: 0dc3a...60f

Fjugur skrev (På 2.2.2025 den 9.55):

Østfold er billigst. Sjekk Finn.no

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvor da? Hvilke fylker?

Ikke noe vits i å søke på finn siden da dukker det bare opp renoverings objekter og veldig oppussing objekter som er dårlig i stand. Derfor jeg spør her.

Hvilke fylker i Akershus og Østfold? Du mener byer? 

Akershus består av Bærum, Asker, Ski, Drøbak, Eidsvoll, Jessheim, Nannestad, Gjerdrum, Jevnaker, Roa. Sånn kort oppsummert. Det er store prisforskjeller mellom disse stedene, men det er fortsatt generelt sett vesentlig dyrere steder enn Østfold.
Asker og Bærum, veldig dyrt. Eidsvoll, og Roa og den kanten, langt rimeligere. 

Så kommer det helt an på hva slags bolig du er ute etter. 

Det er jo store forskjeller i pris i Østfold også, men dyrere områder der vil fortsatt være langt rimeligere enn f.eks Asker og Bærum. Stor forskjell på Moss og Mysen, for å trekke noen eksempler. 

Det du er nødt til å gjøre, er å søke hva du får i forhold til budsjett på finn. Da ser du hvor du får match, og hva slags standard dette gir. Så må du sile ut renoveringsobjektene. For å spare jobb, så foreslår jeg at du søker kun på Østfold først, siden her er det langt rimeligere. 

Så må du også sile ut de stedene som ikke er aktuelle i søket. Altså, lite vits i å søke på boliger i Mysen hvis det er viktig for deg med kort vei til sentrum og tilbud i en by eller sjø/vann. Trenger du at Oslo er lettest mulig tilgjengelig, se på Eidvsoll fremfor Halden. 

Anonymkode: e8bee...680

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 12.47):

Hvilke fylker i Akershus og Østfold? Du mener byer? 

Akershus består av Bærum, Asker, Ski, Drøbak, Eidsvoll, Jessheim, Nannestad, Gjerdrum, Jevnaker, Roa. Sånn kort oppsummert. Det er store prisforskjeller mellom disse stedene, men det er fortsatt generelt sett vesentlig dyrere steder enn Østfold.
Asker og Bærum, veldig dyrt. Eidsvoll, og Roa og den kanten, langt rimeligere. 

Så kommer det helt an på hva slags bolig du er ute etter. 

Det er jo store forskjeller i pris i Østfold også, men dyrere områder der vil fortsatt være langt rimeligere enn f.eks Asker og Bærum. Stor forskjell på Moss og Mysen, for å trekke noen eksempler. 

Det du er nødt til å gjøre, er å søke hva du får i forhold til budsjett på finn. Da ser du hvor du får match, og hva slags standard dette gir. Så må du sile ut renoveringsobjektene. For å spare jobb, så foreslår jeg at du søker kun på Østfold først, siden her er det langt rimeligere. 

Så må du også sile ut de stedene som ikke er aktuelle i søket. Altså, lite vits i å søke på boliger i Mysen hvis det er viktig for deg med kort vei til sentrum og tilbud i en by eller sjø/vann. Trenger du at Oslo er lettest mulig tilgjengelig, se på Eidvsoll fremfor Halden. 

Samme hvor bare det er billigst mulig. Trenger ikke å være i en by siden det er dyrere midt i byen

Anonymkode: efb19...e49

Skrevet

Østfold bodde der for 17 år sia 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Samme hvor bare det er billigst mulig. Trenger ikke å være i en by siden det er dyrere midt i byen

Igjen, du legger inn søkekriterie på finn.no, og saumfarer boligannonsene som alle vi andre må gjøre. Mysen, Aurskog-Høland, og indre Østfold, er vel billigste alternativ. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Igjen, du legger inn søkekriterie på finn.no, og saumfarer boligannonsene som alle vi andre må gjøre. Mysen, Aurskog-Høland, og indre Østfold, er vel billigste alternativ. 

Da skal jeg sjekke dem.

Grunnen til jeg spør er at jeg ikke vil ha renovasjonsobjekt. Og det kommer bare opp overalt. Går det an å krysse vekk renovasjonsobjekt og de som er veldig oppussingsobjekt? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da skal jeg sjekke dem.

Grunnen til jeg spør er at jeg ikke vil ha renovasjonsobjekt. Og det kommer bare opp overalt. Går det an å krysse vekk renovasjonsobjekt og de som er veldig oppussingsobjekt? 

Nei, men om du filtrerer på pris og scroller forbi de billigste, så vil du komme litt nærmere

Anonymkode: 38611...775

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Da skal jeg sjekke dem.

Nei. 

Du må klikke deg inn på hver enkelt annonse og lese annonsen/takstrapport som alle oss andre. Huker du kun av for spesifikk type bolig og årstall, så minimerer du søket og annonser å se igjennom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...