Gå til innhold

Var jeg for frekk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har barn og vi skal selge leiligheten og flytte til et hus. Jeg vet min søster kan sitte barnevakt om det kniper. Hun problematiserer ikke og liker å se barna, men spør henne aldri. Min mor har vært barnevakt en gang.  Jeg snakket med min mor i dag og hun spurte meg om vi hadde fått lagt ut leiligheten vår for salg enda og kommenterte risikoen vi sitter på ved å ha to boliger samtidig og mener så mye,  Jeg sa til henne « ja, men vi er rimelig opptatte med to fulle jobber og ting tar derfor tid, men jeg er mye borte med barna så mannen får på maling i rykk og napp.  Det går smått, så har vurdert å høre med søster eller deg om dere kan være barnevakt en dag så vi kan få unnagjort litt mer sammenhengende begge to. Min mor sier da « Vel, du kan jo bare ta med barna bort i noen timer på lørdagene, tre timer her og to timer der, så får mannen din gjort mye, vet du, Det er jo uproblematisk»

Det er jo slik vi har klart å komme oss inn i leiligheten vi bor i, så selvsagt kan vi få det til!  Jeg kjente jeg ble skuffet og svarte henne: « Hvis du ikke ønsker å sitte barnevakt, så får vi det til. Vi får faktisk til alt vi, så du skal få slippe» 

Anonymkode: af744...b3a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du var temmelig passiv aggressiv i det siste svaret da. Som en furten unge. 

Anonymkode: 96628...9c6

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du var temmelig passiv aggressiv i det siste svaret da. Som en furten unge. 

Anonymkode: 96628...9c6

Ja. Jeg burde nok heller bare sagt, « vet du, glem at jeg nevnte det. Vi klarer oss og skiftet tema» Jeg ble så irritert. 
TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ikke bare spørre om hun vil passe barn da? Ikke alle kan ta et hint. 

Anonymkode: 805d6...c74

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vi har barn og vi skal selge leiligheten og flytte til et hus. Jeg vet min søster kan sitte barnevakt om det kniper. Hun problematiserer ikke og liker å se barna, men spør henne aldri. Min mor har vært barnevakt en gang.  Jeg snakket med min mor i dag og hun spurte meg om vi hadde fått lagt ut leiligheten vår for salg enda og kommenterte risikoen vi sitter på ved å ha to boliger samtidig og mener så mye,  Jeg sa til henne « ja, men vi er rimelig opptatte med to fulle jobber og ting tar derfor tid, men jeg er mye borte med barna så mannen får på maling i rykk og napp.  Det går smått, så har vurdert å høre med søster eller deg om dere kan være barnevakt en dag så vi kan få unnagjort litt mer sammenhengende begge to. Min mor sier da « Vel, du kan jo bare ta med barna bort i noen timer på lørdagene, tre timer her og to timer der, så får mannen din gjort mye, vet du, Det er jo uproblematisk»

Det er jo slik vi har klart å komme oss inn i leiligheten vi bor i, så selvsagt kan vi få det til!  Jeg kjente jeg ble skuffet og svarte henne: « Hvis du ikke ønsker å sitte barnevakt, så får vi det til. Vi får faktisk til alt vi, så du skal få slippe» 

Hva ble reaksjonen på din siste kommentar? Taushet eller flere kommentarer?

Ikke alle forstår hvordan det er å være avhengig av barnevakt for å få fortgang på ting, og noen ganger kan det koke åver for folk flest. Om din mor ikke forstår det, så er det hennes problem. 

Anonymkode: 12e88...f7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva ble reaksjonen på din siste kommentar? Taushet eller flere kommentarer?

Ikke alle forstår hvordan det er å være avhengig av barnevakt for å få fortgang på ting, og noen ganger kan det koke åver for folk flest. Om din mor ikke forstår det, så er det hennes problem. 

Hun sa « joda, jo, jeg er glad i å være med barna, men jeg vil gjerne vite mer konkret hva slags plan dere har med dagen» Det ble i kjent stil problematisert.

TS

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja. Jeg burde nok heller bare sagt, « vet du, glem at jeg nevnte det. Vi klarer oss og skiftet tema» Jeg ble så irritert. 
TS

Nei, det burde du heller ikke. Du burde sagt ærlig at «nå ble jeg egentlig både lei meg og skuffet, det er ikke ofte jeg ber om hjelp, og når jeg gjør det mener du at vi bør løse det alene?»

Hvorfor i alle dager skal du bli furt og trekke tilbake osv? Vær ærlig, fortell hvordan en sånn relasjon føles, vis deg sårbar, spør for å finne ut hvorfor hun svarer slik. 

Anonymkode: fe602...2fb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hun sa « joda, jo, jeg er glad i å være med barna, men jeg vil gjerne vite mer konkret hva slags plan dere har med dagen» Det ble i kjent stil problematisert.

TS

Da svarer du «når vi spør om barnevakt er det gjerne for å kunne bestemme der og da hvilke oppgaver vi løser. Hva vi bruker dagen til bør vel heller ikke spille inn på om du kan være barnevakt eller ikke? Eller tenker du at du må godkjenne grunnen?» 

Spør rett ut. Ikke noe passiv aggressiv hinting eller sarkasme eller fnysing. Spør hvorfor hun mener at hun må vite hva dere eventuelt skal gjøre på en fridag. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det burde du heller ikke. Du burde sagt ærlig at «nå ble jeg egentlig både lei meg og skuffet, det er ikke ofte jeg ber om hjelp, og når jeg gjør det mener du at vi bør løse det alene?»

Hvorfor i alle dager skal du bli furt og trekke tilbake osv? Vær ærlig, fortell hvordan en sånn relasjon føles, vis deg sårbar, spør for å finne ut hvorfor hun svarer slik. 

Du har helt rett. Jeg skal huske det til senere. TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja, det var unødvendig kvast av deg! Synes du bør be om unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke du får ja nestegang

Håper ungene er høfligere enn deg. 

Anonymkode: 8920a...c5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns du var frekk, barnslig frekk. Det er ikke din mor sitt ansvar at du har fått barn og må få gjort ting, og det går fint sn å gjøre oppussing selv om man har barn. Som alt annet handler det om organisering og prioritering. Du kunne f.eks vært mer konkret og sagt «kan du oasse barna hos deg to timer på lørdag? Vi skal male, men er fleksible på tid når det passer deg».

Anonymkode: 46be2...9e4

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun lurte på om deres planer var verdige at hun var barnevakt, rett og slett? Ikke rart du ble sint, lei deg og svarte det du svarte. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

TS

Da skal du bare glemme hele saken på alle måter. 

Tenk om mormor heller hadde sag, trenger dere hjelp med noe? Jeg har ledig tid lørdag mellom klokken x og y. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Frekk? Du oppførte deg som en drittunge, skikkelig barnslig... 

Anonymkode: f5585...e55

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan kjenne meg litt igjen. Min mor mener at ting burde ha skjedd i går, og spør ofte om jeg trenger hjelp. Men ønsker jeg en annen type hjelp enn det hun tenkte på så blir det fort vanskelig. 

Vi kan begge være litt krasse i tonen, men forholdet ble enklere da jeg sluttet å ta meg nær av det og begynte å si ting direkte. 

Vi har en god relasjon, og vi forstår hverandre nå. Selv om andre synes måten du sa i fra på var sånn eller sånn så tenker jeg at det trenger ikke å være avgjørende for deres relasjon. 

Samtidig har hun et poeng om mannen maler noen timer her og der. Har dere engasjert megler for salg enda? Megler vil kunne hjelpe deg med å se hva som bør gjøres og ikke. Ofte er ikke maling en avgjørende faktor for godt salg da folk oftest vil gjøre ting på sin måte. 

Anonymkode: 0c8d5...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg skjønner godt om du er såra og irritert over at din egen mor ikke vil være barnevakt for deg. Synes besteforeldre kan sitte barnevakt en gang iblant uoppfordret og uten krav. Ønsker de ikke en god relasjon til barnebarna sine? Da er det jo supert å få være litt alene med barna.

Anonymkode: 5cdd2...0e6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner godt om du er såra og irritert over at din egen mor ikke vil være barnevakt for deg. Synes besteforeldre kan sitte barnevakt en gang iblant uoppfordret og uten krav. Ønsker de ikke en god relasjon til barnebarna sine? Da er det jo supert å få være litt alene med barna.

Og det er ikke bare det med å sitte barnevakt, men forstår ikke hvorfor hun ikke vil hjelpe oss når vi står i en ifølge henne selv, høyrisikosituasjon. Hvis hun bryr seg så mye om meg at hun bekymrer seg for økonomien vår ved å ikke ha solgt, men å strekke ut en hånd, nei, så absolutt ikke. TS

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og det er ikke bare det med å sitte barnevakt, men forstår ikke hvorfor hun ikke vil hjelpe oss når vi står i en ifølge henne selv, høyrisikosituasjon. Hvis hun bryr seg så mye om meg at hun bekymrer seg for økonomien vår ved å ikke ha solgt, men å strekke ut en hånd, nei, så absolutt ikke. TS

Helt forståelig at du blir såra ❤️ 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig av en bestemor å ikke ville ha barnebarn på besøk innimellom.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...