Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Etter å ha hatt Telio i litt over en måned begynner jeg å bli lei.

Mye skraping på linja. Jeg hører bra, men andre hører meg tidvis som en skrapete høytaler. Har vært inne på forumet deres og det ser ut som flere har samme problemet.

Nå har jeg sendt dem en mail i dag, og hvis de ikke hjelper meg nå, så blir det vanlig analog linje på meg igjen.

Kjenner ikke mange selskaper utenom Telenor og Tele2.

Har vært inne på telepriser.no og sjekket.

Er det noen her som har noe annet og som kan anbefale et selskap for meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har vært Teliokunde i over ett år, og har vært storfornøyd. Nå etter jul har vi vært plaget med ustabil linje, telefonen faller ut til stadighet (ikke internettlinja), og i dag var det hakking hos den andre part (jeg hørte ikke noe). Sendte mail til dem i går, lurer på om det er boksen det er noe galt med..?

Har som sagt ikke hatt noe problem med dette før!

Skrevet

Jeg hadde heller ikke noen problemer i starten og jeg var mer enn fornøyd.

Nå har det vært problemer en god stund og det er ikke morsomt....

Snakket med telenor idag og det tar 14 dager før de kan koble meg opp på vanlig telefon igjen. så da venter jeg spent på hva Telio har å si til sitt forsvar eller om de skal skylde på internettleverandøren min somde gjorde forrige gang jeg tok dette opp :sur:

Gjest Gjest
Skrevet

Meg over her.

Kan vel i teorien ver isp'en som er årsak til problemene. Vi har hatt samme leverandør side august, og det er nå i det siste vi har fått problemer. Nå skal vi bytte isp igjen om noen uker da, så hvis det fremdeles er problemer, så kan de ikke skylde på det til oss i alle fall! Som sagt ramler telefonen vår ut (faktisk hvert 15. minutt) selv om internettoppkoblingen er oppe - dette ser vi jo enkelt på pc'ene som står på.

Blir spennende å se hva som skjer.

Gjest Gjest
Skrevet

Har vært Telio-kunde i over ett år. Til å begynne med hadde jeg en del skraping på linja. Etter at jeg oppjusterte hastigheten på linja fra 750K til 4000K har dette problemet helt forsvunnet.

Gjest Gjest
Skrevet

Er veldig fornøyd med phonzo! To forskjellige abonnementer du kan ha : Home og Anywhere. Ingen bindingstid heller. De kom best ut i test for en gjennomsnittsbruker på telepriser. no eller dinside.no også=)

Gjest Gjest
Skrevet
Har vært Telio-kunde i over ett år. Til å begynne med hadde jeg en del skraping på linja. Etter at jeg oppjusterte hastigheten på linja fra 750K til 4000K har dette problemet helt forsvunnet.

Er ikke farten på linja som er problemet her, farten kan riktig nok falle litt, men vi har en hastighet på opp til 6500k. (kan som sagt falle, det verste jeg har oppdaget så langt er 3200k). Det mystiske med mitt prblem er at når jeg snakker i telefonen, så kutter den når det har gått nesten nøyaktig 15 minutter! Prøvde med en annen telefon også, men det hjalp ikke.

Og jeg er gjesten lengre oppe her som har probs :)

Skrevet

Jeg hadde noen problemer med kutting og dårlig lyd på samtalene, og jeg oppdaget at dette vanligvis skyldtes at noen lastet informasjon både opp og ned samtidig. Jeg satte da inn at mac-adressen til telefonadapteret hadde prioritet, og etter det har det ikke vært noe problemer. Det kan ikke være det som er problemet?

En telefonsamtale er også mer utsatt for brudd en vanlig lasting fra internett. Dersom en internettsider stopper å laste ned, starter den på nytt igjen når den får forbindelse igjen. Men ip-telefoni vil det ofte da bli brudd, og du må ringe opp igjen. Det kan i så fall skyldes ustabil linje. Kan du f.eks. jobbe med ssh uten å oppleve brudd?

Gjest Gjest_anneliane_*
Skrevet

Hei

vi har hatt både telio og telenor bredbåndtelefoni.Telio i et år og telenor i 6 mnd.

Begge var like ustabile, virket sjelden. Har aldri hatt så høy mobil regning som når vi hadde bredbåndtelefon.

Vi har gått tilbake til analog linje. Nå har vi telefon om virker hele tiden og er godt fornøyd med det.

Skrevet
Hei

vi har hatt både telio og telenor bredbåndtelefoni.Telio i et år og telenor i 6 mnd.

Begge var like ustabile, virket sjelden. Har aldri hatt så høy mobil regning som når vi hadde bredbåndtelefon.

Vi har gått tilbake til analog linje. Nå har vi telefon om virker hele tiden og er godt fornøyd  med det.

Tusen takk!!

Tok en telefon til Telenor 2 minutter etter at jeg så innlegget ditt :) Nå er Basis abonnementet betilt.

Skrevet

:overrasket: Skjønner ikke dette jeg. Har INGEN problemer med Telio. Det eneste måtte i så fall være i begynnelsen før jeg la merke til at jeg måtte bremse båndbredden ut fra modemet når jeg snakket i tlf for å slippe skurringen. Har heller ikke hatt noe av de problemene dere snakker om som kom etter jul.

Er ganske fornøyd.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har strupet ned linjene til pc'ene, og har også prøvd å slå av alt som har med internett å gjøre på maskinene. Je ghar lagt merke til at dersom en kjører for mye trøkk på opp og nedlasting, så hakker det. Og det er jo helt naturlig.

Telefonen faller bare plask rett ut, i min ende blir det stille, mens den andre får opp en eller annen "opptatt-tone". Og det er jo så rart at det skjer hvert 15. minutt??

Som sagt er dette noe som har oppstått for ikke så lenge siden, og har vært kjempefornøyd helt til nå.

Gjest Agbres venn :-)
Skrevet

Nå kjenner jeg til problemet trådstarter har, i og med at det er jeg som ofte opplever skurringen i den andre enden.. :ler:

Hun laster ikke ned mens hun snakker, hun har koblet ut dataen for å se om skurringen forsvinner, hun har prøvd ALT!

Telio skylder på bredbåndsleverandøren, mens bredbåndleverandøren kan ikke se noen feil fra deres side...

Dette er heller ikke det eneste problemet hun har opplevd siden hun gikk over til Telio, og det er heller ikke det eneste problemet JEG har opplevd siden hun byttet. ;)

Jeg har selv måttet ta kontakt med Telio fordi hennes linjeblokkerte min telefon etter at jeg hadde ringt henne. Heller ikke da kunne Telio se at dette var deres problem! Svaret jeg fikk var: "jeg vet at slikt kan skje ip-telefoner i mellom, men har aldri hørt at det skjer med analoge telefoner."

De var veldig interesserte, men la ikke to pinner i kors for å løse problemet, og det er der problemet ligger... de nekter å se at det er hos dem feilen kan ligge, og da blir en lei til slutt!

Gjest Gjesta
Skrevet

Har hatt Telio i et halvt år uten problemer.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er ikke fornøyd med dem og det er før jeg har fått brukt tjenesten deres.

Jeg har ventet på adapter siden januar nå.. har ringt og snakket med dem flere ganger og har fått svar at det har blitt sendt og de vil ikke sende meg det på nytt igjen før de har fått det andre i retur. *sukk* :sjenert:

Skrevet

Jeg ble egentlig letta og glad da jeg bestemte meg for å bytte til analog igjen. Det blir jo dyrere, men jeg får heller være litt mere bevisst. Har snakket med flere datafriker som heller venter med IP telefoni en stund til.

Nå har jeg prøvd det, stillet nysgjerrigheten min, så får jeg heller komme tilbake til det igjen når jeg veit at det er like bra som vanlig telefoni :)

Skrevet

Hva enn du/dere gjør, bruk aldri Bluecom. Superdårlig service og helt umulig å komme gjennom om man trenger support

Skrevet
Hva enn du/dere gjør, bruk aldri Bluecom. Superdårlig service og helt umulig å komme gjennom om man trenger support

Mmm mmm. De har flytta ned kundeservice til Sandefjord eller noe sånt så det er bare ferskinger der for tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...