AnonymBruker Skrevet 2. februar #21 Del Skrevet 2. februar Ja, det gjør jeg. Jeg kjenner meg først og fremst styrket, og oppnår en sinnsro, jeg får ofte en klarhet på hva jeg kan gjøre, og ikke minst, hva som er utenfor min kontroll, og der jeg legger det jeg ikke har kontroll over på Gud Jeg ber jo sjelden for meg selv. Kun mental støtte og styrke til å greie det jeg må. Men jeg føler vel at noe skjer når jeg ber for en annen, og vi finner en god tone og løsning. Så jeg føler vel at det kommer en kjærlighet og en ro med bønn som strekker seg utenfor meg selv. Jeg er åpen for at det ligger mye psykologi i det. I dagens samfunn går vi til psykolog, eller noen gjør det, jeg finner styrke og håp i meg selv og gjennom bønn. Det åpner noe, og det føles ut som jeg blir et bedre, klokere menneske og at den jeg ber for får det litt bedre. Noe som kanskje ikke er ulogisk, selv om man ikke tror. Legger du ditt fokus, håp og energi på en annen, ser det menneske, ber for det ..så er det kanskje mye god energi, og mye godt man kan finne. Anonymkode: a498f...fbf 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kryneren Skrevet 2. februar #22 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det gjør jeg. Jeg kjenner meg først og fremst styrket, og oppnår en sinnsro, jeg får ofte en klarhet på hva jeg kan gjøre, og ikke minst, hva som er utenfor min kontroll, og der jeg legger det jeg ikke har kontroll over på Gud Jeg ber jo sjelden for meg selv. Kun mental støtte og styrke til å greie det jeg må. Men jeg føler vel at noe skjer når jeg ber for en annen, og vi finner en god tone og løsning. Så jeg føler vel at det kommer en kjærlighet og en ro med bønn som strekker seg utenfor meg selv. Jeg er åpen for at det ligger mye psykologi i det. I dagens samfunn går vi til psykolog, eller noen gjør det, jeg finner styrke og håp i meg selv og gjennom bønn. Det åpner noe, og det føles ut som jeg blir et bedre, klokere menneske og at den jeg ber for får det litt bedre. Noe som kanskje ikke er ulogisk, selv om man ikke tror. Legger du ditt fokus, håp og energi på en annen, ser det menneske, ber for det ..så er det kanskje mye god energi, og mye godt man kan finne. Anonymkode: a498f...fbf Ja. Og så knytter du et bånd til de du ber for. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet 2. februar #23 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Høres smart ut. Men du aner ikke hva jeg har stått i over flere år. Jeg har ofret livet mitt for andre, satt meg selv til side for andre og stått opp med et smil for at andre skal ha det bra. Det burde gi noe avkastning hos den høye herre over tid. Men nei. Anonymkode: f2165...c88 Husk at din mentale helse og at du setter sunne grenser for deg selv er det aller viktigste. Vet du at ‘synd’ betyr å ‘bomme på målet’. Hvis du setter opp et smil når du ikke har det bra, så er du ikke nær deg selv. Det er helst sånn at hvis man hjelper andre, så gjør det uten å forvente noe tilbake. Mennesker vil av og til svikte oss, men den ‘usynlige hjelper en’ er der for oss alltid. Det hjelper ikke å hjelpe all verden hvis man ikke står 100% trygt i hvem vi selv er. Når man gjør det, så hjelper man av glede, og da er det rart du ikke føler deg tilfreds med det du har gjort. Mennesker er ofte ikke så gode på takknemlighet. Håper du får snudd trenden din, og at du hjelper fordi du ønsker det selv. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #24 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Høres smart ut. Men du aner ikke hva jeg har stått i over flere år. Jeg har ofret livet mitt for andre, satt meg selv til side for andre og stått opp med et smil for at andre skal ha det bra. Det burde gi noe avkastning hos den høye herre over tid. Men nei. Anonymkode: f2165...c88 Gud har ikke bedt deg om å gjøre noe av dette. Det er ikke sånn at hvis du ofrer deg så får du automatisk masse tilbake. Synes du fra nå av skal fokusere på å være snill mot deg selv. Høres ikke ut som du er glad i deg selv, men at du bare ofrer deg for andre. Jeg pleide å være sånn og nå vet jeg at det var feil. Gud bryr seg like mye om deg som han bryr seg om Putin. Selv om han nok er veldig mye mindre fornøyd med en av dere. Det er selvfølgelig viktig å være snill mot andre, men ikke på bekostning av deg selv. Hvis du er ulykkelig i en situasjon så må du bryr deg om deg selv nok til å gå din vei. Veien for deg å få dette til er at du må bli glad i deg selv. Da vil du ønske deg gode ting og ting vil da snu for deg. Jeg fant ut at det jeg trodde jeg ba om egentlig var det motsatte. Jeg trodde jeg ba om hjelp og så ba jeg om det motsatte. Men nå vet jeg ikke om du er like skadet av livet (barndom) som jeg var. Anonymkode: a6307...737 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #25 Del Skrevet 2. februar Jeg har oppdaget at jeg kan be om hjelp når jeg er i en vanskelig situasjon. Og på en-to-tre så har det snudd seg til at jeg får til det som for 5 sekunder siden virket heeeelt umulig. Som å tørre stå opp for meg med den vanskelige håndtverkeren. 🙂💪👍🙏 Anonymkode: a6307...737 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kryneren Skrevet 3. februar #26 Del Skrevet 3. februar Det er lov å klage i bønn også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå