Gå til innhold

Kaker til tilstelninger på skolen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av tråden om stygge kaker. Jeg personlig hater å bake, kan ikke bake, eier omtrent ikke bakeutstyr. Kan jeg kjøpe noe ferdig å levere? Snakker ikke om en pakke boller fra Kiwi liksom, men å bestille en kake evt kjøpe noe ferdiglaget fra frysen. Er ikke det innafor? Kan man ikke bake så kan man ikke!

Anonymkode: 33ffd...d80

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle dager i uka 100 % innafor! Alle som måtte mene noe annet, dytter vi bare en kjøpebolle fra Kiwi i kjeften på 😅

Anonymkode: d464f...7ac

• Liker 20
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Må det være kake da? Hvis du ikke får bestemme, og får tildelt kake, så kan du vel bytte. Går også an å kjøpe, men ikke alle har penger til det. 

Anonymkode: d7627...45b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si at det er innafor. Men "ikke flink til å bake" er en dårlig unnskyldning. Baking er bare å følge en oppskrift. Det er kjemi. Gjør du det som står i oppskriften, så blir det bra. Tar du lettvinte løsninger, som å ikke piske nok, ikke bruke  varer med rett temperatur, ikke ha rett steketemperatur/steketid osv så forstyrres kjemien og resultatet er deretter. Følger du oppskriften til punkt og prikke så blir det meste bra.  Til sammenligning er matlaging  ofte vanskeligere, da man gjerne tilpasser og kryddrer etter egen smak og underveis. Dette gjør du ikke i baking (med mindre du bevisst eksperimenterer).

Men med fulle jobbdager og mange unger som skal følges opp er det klart at man ikke alltid har tid eller overskudd til å bake. Da må det være greit å kjøpe. Evt om man ikke har utstyr som håndmikser, som ts.

Anonymkode: 9b77b...e69

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg vil si at det er innafor. Men "ikke flink til å bake" er en dårlig unnskyldning. Baking er bare å følge en oppskrift. Det er kjemi. Gjør du det som står i oppskriften, så blir det bra. Tar du lettvinte løsninger, som å ikke piske nok, ikke bruke  varer med rett temperatur, ikke ha rett steketemperatur/steketid osv så forstyrres kjemien og resultatet er deretter. Følger du oppskriften til punkt og prikke så blir det meste bra.  Til sammenligning er matlaging  ofte vanskeligere, da man gjerne tilpasser og kryddrer etter egen smak og underveis. Dette gjør du ikke i baking (med mindre du bevisst eksperimenterer).

Men med fulle jobbdager og mange unger som skal følges opp er det klart at man ikke alltid har tid eller overskudd til å bake. Da må det være greit å kjøpe. Evt om man ikke har utstyr som håndmikser, som ts.

Anonymkode: 9b77b...e69

Jeg liker å bake men har aldri funnet en oppskrift som stemmer med steketiden for min ovn. Da jeg byttet ovn, ble de første kakene mislykket. Baking, og da særlig stekedelen, er noe som kommer med erfaring. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fryst kake fra butikken er helt fint til skolegreier. Sånn vanlig langpanne. De smaker helt greit, og det er alltid noen som har med slike 🤩

Anonymkode: 37fe1...87a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at en del av det å være voksen forelder, er at man lærer seg å bake. Du er ikke 15 år lenger og kommer deg unna på sjarmen, TS. For eks Toro langpannekake krever egentlig bare at du kan smelte smør. 

Anonymkode: 25d0b...a43

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Inspirert av tråden om stygge kaker. Jeg personlig hater å bake, kan ikke bake, eier omtrent ikke bakeutstyr. Kan jeg kjøpe noe ferdig å levere? Snakker ikke om en pakke boller fra Kiwi liksom, men å bestille en kake evt kjøpe noe ferdiglaget fra frysen. Er ikke det innafor? Kan man ikke bake så kan man ikke!

Kjøpe ferdig kakebunn og lage fyllet selv, deretter ferdig marsipanlokk å pakke inn kaken. 

Ellers pleier jeg å bruke møllerens ferdigpakker. Har noe å røre med, en bakebolle og en langpanne. 

Anonymkode: 065fc...a3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste plusset med sånne tilstelninger på skolen, skolemusikk, 17. mai etc er deilige hjemmelagde kaker 🍰 

Kan heller ikke bake, har kjøpt, funker fint. Folk spiser det med glede 😊

Anonymkode: 68a51...032

AnonymBruker
Skrevet

Litt dyrt med ferdig kake, da. Men det er jo så klart innafor.

Ellers er boller, toro langpannekake, vafler, lefse med smør, sukker og kanel helt ok også :)

Anonymkode: d4c72...e0b

AnonymBruker
Skrevet

Hadde kjøpt en sånn rema1000 fyrst sjokoladekake. 

Spiser aldri noe fremmede har bakt, uansett, synes det er ekkelt. 

Anonymkode: d1a12...9d7

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor må det være kake over alt hele tiden? Kan ikke folk bare spise hjemme hos seg selv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du klarer å bake Toro brownies ! Trenger ingen visp, kun røre alt i en eller annen slags bolle. Du trenger ikke engang bakeform Det kan lages på vanlig bakeplate med å lage kanter av aluminiumsfolie. Følg temperstur og steketid og blir bra. Bruk papp dekket med folie som fat.   Alle klarer dette. 

Anonymkode: 9ce14...9e3

Skrevet

Selvsagt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du klarer å bake Toro brownies ! Trenger ingen visp, kun røre alt i en eller annen slags bolle. Du trenger ikke engang bakeform Det kan lages på vanlig bakeplate med å lage kanter av aluminiumsfolie. Følg temperstur og steketid og blir bra. Bruk papp dekket med folie som fat.   Alle klarer dette. 

Anonymkode: 9ce14...9e3

Også er den sinnsykt god! 

Anonymkode: 7ce02...9e2

AnonymBruker
Skrevet

Asså helt ærlig, jeg er kokk og kan virkelig å bake. Jeg har alt av bakeutstyr. Men gud hvor mye jeg hater å bake når jeg er hjemme! (Liker ikke å lage mat hjemme heller.) Så jeg jukser. Så å si alltid. Jeg bestiller noen spennende kaker igjennom jobben som jeg tar med meg. Fargerike donuts, kule kaker, forkjellige typer med fløteboller eller vannbakkels med mye farger. Folk elsker det! Og det er heller ikke så dyrt når jeg kjøper det til innkjøpspris 😇

(Baker nesten kun til bursdagene til barna.)

Anonymkode: f5dbe...51c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe en loff og dekker den med et tykt lag nugatti og pynter med masse strøssel, seigmenn, nonstop osv. Det blir så søtt og godt at folk bare spiser det og merker ikke at det ikke er kake. Tar meg et kvarter.

Anonymkode: 59144...ce8

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blåser egentlig i hva som er innafor eller ikke. Jeg kjøper konsekvent ferdig kake i frysedisken på coop eller Rema. Den blir alltid spist opp. 

Anonymkode: 21580...8ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta med frukt😊

Anonymkode: f1207...63d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg liker å bake men har aldri funnet en oppskrift som stemmer med steketiden for min ovn. Da jeg byttet ovn, ble de første kakene mislykket. Baking, og da særlig stekedelen, er noe som kommer med erfaring. 

Feil. Man bruker da en kakenål for å sjekke om kaka er ferdig stekt. Voila.

Anonymkode: 6ffa1...ef9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...