Gå til innhold

Bryllup undercover - fest etterpå

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har noen erfaringer med brudepar som har gjort det formelle men ber på fest i etterkant? 

Hvordan ble det løst? Kjørte de middag og kaffe og kaker (full pakke) eller enklere? 

Inviterte de til bursdag eller sa de til gjestene at det var et "etterselskap"? 

Trenger input/ideer/erfaringer 

Anonymkode: dbcae...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du å gifte seg i hemmelighet? 

Min søster gjorde det, var plutselig godt da de kom hjem fra ferie. De inviterte til fest noen måneder etterpå, helt lik en fest som ville vært etter en vielse. Fin måte å gjøre det på. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med svar! 

Ja de kjørte "fullt opplegg" med middag kaker og fest? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 9.48):

Har noen erfaringer med brudepar som har gjort det formelle men ber på fest i etterkant? 

Hvordan ble det løst? Kjørte de middag og kaffe og kaker (full pakke) eller enklere? 

Inviterte de til bursdag eller sa de til gjestene at det var et "etterselskap"? 

Trenger input/ideer/erfaringer 

Jeg og min X stakk av og giftet oss på Bali. Hadde aldri fått den mannen opp kirkegulvet tror jeg 😂 Det var ikke så viktig for meg med et stort bryllup heller. Syns det er sløseri med penger rett og slett, så vi kombinerte det med en tre uker lang ferietur. 

Sendte invitasjoner i forkant av reisen. Hadde kaffe og kake med nærmeste familie tidligere på dagen, og venner på kvelden til litt festlig lag. Det var veldig lite høytidelig. Jeg synes det var fint, for jeg er ikke så glad i alt presset og forventningene på en slik dag. Det tar bort gleden i det syns jeg. 

Gjør det som passer best for dere, og som dere trives best med. Det er deres dag husk 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så kjekt med svar! 

Ja de kjørte "fullt opplegg" med middag kaker og fest? 

Ja, helt full pakke. Det eneste som manglet var vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i familien gjorde det. De inviterte til en litt mer uformell fest etterpå. Istedenfor treretters og taler var det tapasbuffet, kakebord  og fri plassering ved bordene. De inviterte til markering av at de hadde giftet seg.  Jeg husker ikke akkurat hvordan de ordla seg, men det var i alle fall ikke hemmelighold a'la gebursdagsfeiring. 

Endret av Ullvott
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har familie som inviterte til bursdagsfeiring, og så viste det seg at de hadde giftet seg noen dager før. 
Festen var som en normal bryllupsfest, med middag og kaker og taler og dansing og det som hører med. 
Men på den annen side, en bursdagsfeiring med samme gjesteliste ville nok vært akkurat lik. (Med unntak av at paret fortalte alle at de hadde giftet seg.) 

Anonymkode: 1587e...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvem gjestene er og hva de prioriterer. Noen vil nok prioritere bryllups-etterfest høyt, mens hvis de blir invitert på "grillfest", er det ikke sikkert de ser på det som like viktig. Spesielt om det krasjer med noe annet, de jobber og ikke vil bytte unødvendige vakter osv. 

Selv hadde jeg likt det mer uformelt. Feks en sommerfest. Da kan man servere alt fra reker/sjømat buffet, grillmat, rømmegrøt og spekemat, tapas. 

Eller invitert til fingermat og kaker, men da invitert senere på dagen slik at det ikke forventes middag. 

Anonymkode: fb98b...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...