Gjest Rani Skrevet 18. november 2002 #1 Skrevet 18. november 2002 Det er ikke ofte jeg poster her i forumet, men jeg leser mye uten å være innlogget. Jeg har lagt merke til et underlig fenomen: Mange av dere er flinke til å kritisere moderatorene for å være altfor raske med sletteknappen. Det jeg legger merke til er at det stort sett er de som er blitt slettet som kritiserer. Så er det dette med useriøse tråder. Noen av dere er også veldig flinke til å reagere negativt på tråder dere mener er useriøse. Stakkars den som starter en tråd om en emne dere ikke synes er seriøst. Da tar det straks av med usakligheter, og den stakkars brukeren som starter tråden forsvinner stille med halen mellom bena. Jeg sier ikke mer, dere vet hva jeg mener. Så kommer de av dere som sørger for at hele tråden blir useriøs og roper på moderator. Nå må tråden stenges!! Den er for useriøs! Noen innlegg til, og tråden blir stengt. Og så ropes det opp om at moderator er for rask på knappen. Igjen. Spørsmålet er enkelt: Hvorfor er det slik? Hva er hensikten? Kan noen svare meg seriøst på dette? Moderatorer: Jeg skriver ikke dette for å starte en debatt om måten der jobber på. Dersom tråden dreier den veien har dere min velsignelse til å slette hele tråden
waco Skrevet 18. november 2002 #2 Skrevet 18. november 2002 Det er jo vanskelig å ta kvinner seriøst....
Gjest Missuganda Skrevet 18. november 2002 #3 Skrevet 18. november 2002 Det er jo vanskelig å ta kvinner seriøst.... Og her har vi praktekseplaret på en useriøs bruker. Kast han med hue ut
Tusenfryd Skrevet 18. november 2002 #4 Skrevet 18. november 2002 Du stiller gode spørsmål, Rani. Jeg har lurt på det samme selv. Jeg har også lagt merke til at hvis noen tar opp noe som kanskje ikke ligger helt i gata til de fleste, så blir de regelrett mobbet og kalt useriøse. I noen tråder blir man kalt teit og urenslig og sprengt i hue, dersom man ikke følger strømmen. Jeg undrer meg også over alle de som klager på hvor fært det er her. Det ligger flere innlegg hvor man klager på moderatorer, nå er det utrivelig her, skal det være sånn vil jeg ikke bli, hvorfor er alle her inne sånn, da vil jeg ikke være her etc etc etc. Jeg er imponert over de som gidder å være her når det er så fært som de sier. Jeg vil oppfordre alle, som bruker, å tenke på at det faktisk sitter mennesker og poster innlegg, tenker og formulerer før de taster et svar eller et spørsmål. Vær derfor ikke så inmari rask til å dømme. La heller folk få lov til å prøve seg litt frem. Brytes reglene er det moderatorer her, det går an å poste en pm dersom vi ikke er på nett akkurat da. Så ser vi den når vi logger på. Det er klart at det er innlegg her som blir postet for å provosere. Da er det kanskje noenganger bedre å sette seg på hendene litt, istedenfor å sette igang noe man vet vil utarte seg. Som man drar videre for at det skal utarte seg. Kommer det innlegg som ikke interesserer deg, hopp over dem. Som Vibeke sa i en annen tråd, her er massevis av andre ting å lese. Det er faktisk ikke nødvendig å poste et innlegg for å si at man ikke er interessert. Det er ikke det at du ikke kan det, selvsagt ikke, men å slenge på unødvendige kommentarer om hvor teit temaet er eller noe sånn, det er faktisk unødvendig. Personlig synes jeg det er feigt å avskjære debattanter her fordi de ikke kan rettskriving, eller kanskje ikke er så flink som du synes du er, til å formulere seg. Alle har ikke debatt-trening. Men alle har vi noe på hjertet - og alle fortjener å få en sjanse til å komme med det. Når det gjelder vi som er her som moderatorer, så følger vi reglene. Og hvis alle andre også gjør det, vil dere ikke merke at vi er her en gang.
waco Skrevet 18. november 2002 #5 Skrevet 18. november 2002 *applaus tusenfryd* Ser ut som du har skjønt noe, akkurat nå ligger du på tredjeplass blant morderatorerlista mi, men det får så være. Rani, la meg forklare deg noe innlysende. Å klage på at andre skriver dårlig eller er useriøse er noe som er veldig vanlig på dette forumet her. Jeg har en enkel regel, dersom jeg er uenig i en sak så skriver jeg hva jeg er uenig i, men det er værre med jenter, noen ganger går de tomme for ord, blir fort hysteriske og makteløse, - og da er det enkelt å personsjikanere (noe vi har sett hundrevis av ganger). Det man gjør da, som jeg har gjort og mange andre... er istedetfor å klage over at damer er som de er... så heller forsvinne noen dager, uker eller kanskje livsstid. Waco Det er ikke nødvendig å gjøre seg til offer hele tiden...
Gjest Rani Skrevet 18. november 2002 #6 Skrevet 18. november 2002 Takk for glimrende svar, Tusenfyd! Waco: jeg klager egentlig ikke, bare lurer på hvorfor det er slik. Men takk for svaret!
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2002 #7 Skrevet 19. november 2002 Kommer det innlegg som ikke interesserer deg, hopp over dem. Som Vibeke sa i en annen tråd, her er massevis av andre ting å lese. Det er faktisk ikke nødvendig å poste et innlegg for å si at man ikke er interessert. Men så har vi dem som unnskylder seg med at "jeg klarer bare ikke holde kjeft" eller "dette må jeg bare kommentere". Er det noen her inne man kan kaste dritt på, så SKAL det kastes..... Og så har vi dem som tror at drittkasting er konstruktiv kritikk. Jada jeg vet jeg burde feie for min egen dør først, men enkelte her inne skjønner jo bare et språk (les:drittkastespråket) Nå var dette en tråd om generell oppførsel og reaksjoner, det er ikke nødvendig å henge ut enkeltbrukere. Tusenfryd - moderator
Gjest Kinga Skrevet 19. november 2002 #8 Skrevet 19. november 2002 Jeg har sansen for "fresh'e" debatter og debattanter. Skal man være frisk er det ofte en hårfin balanse mellom det og å bli ufin, stygg og komme med "under beltestedet"-argumenter. Å beherske debattkunst er også å takle ufinheter og uholdbare argumenter fra andre på en konstruktiv måte.
Gjest Rani Skrevet 19. november 2002 #9 Skrevet 19. november 2002 Takk for svar, alle! Når noen starter en tråd her i forumet, så er det som regel ikke godt å vite hva posteren tenker. Noen ganger er det rimelig klart at innlegget er useriøst og bare er ment til å provosere. Det er bare det at det har ikke vi noe særlig med å avgjøre. Vi kan klart ha våre meninger, men det som så gjør det enda værre er våre reaksjoner på det første innlegget. Det er vi som avgjør om hele tråden blir så useriøs at den må stenges. Ikke den første posteren. Om vi lar være å svare så dør det hele av seg selv, og skjer det ofte nok vil sikkert mange finne ut at de ikke gidder å lage slike tråder. Så at Hege skrev noe slikt i en tråd på seksualitet, noe om at forumet ikke er mer seriøst enn det vi brukere gjør det til. Der er jeg enig, det er jo vi brukere som skriver her. Derfor er det så rart at så mange klager over useriøsitet. Start gode tema selv da, og ikke gidd å svare på det som dere mener er tull. Jada, jeg vet at det er vanskelig, men da skal vi heller ikke kaste oss over en stakkars gjest som kanskje er her inne for første gang og ikke vet bedre. Det er ikke godt å si, kanskje denne gjesten mener noe helt annet enn det vi oppfatter. Da jeg kom hit kom jeg direkte fra SOL diskuter, og åpnet ganske friskt, men fant ut at tonen var en annen her på KG. Jada, jeg vil helst være hyggelig her i forumet, men kan også være eitrende forbanna. Greit nok, så lenge jeg holder meg til saken. Moderatorene styrer oss, men det er vi som styrer forumet. I den forstand at det er vi som kan påvirke seriøsiteten her
Gjest care Skrevet 19. november 2002 #10 Skrevet 19. november 2002 Takk for svar, alle! Når noen starter en tråd her i forumet, så er det som regel ikke godt å vite hva posteren tenker. Noen ganger er det rimelig klart at innlegget er useriøst og bare er ment til å provosere. Vi har alle ulike erfaringer og kunnskaper med oss og ser verden med ulike øyne. Det er da også rimelig å anta at vi vurderer seriøstitetet idividuelt når det gjelder innlegg. Så hvem skal bestemme hva som er et seriøst innlegg eller ikke? Jeg ser jeg at dette spørsmålet ikke gir noen svar, men at det heller er et tankekors. Du sier videre at useriøse tråder dør ut etterhvert. Vel, jeg har sette det motsatte. Der det tilsynelatenede virker som menn/unggutter slenger inn en slesk problemstillng og "plopp" der hopper en gjeng ungjenter på. Så har man en usannsynlig teit debatt gående på mannens premisser. Trodde for øvrig at dette skulle være et seriøst sted, der vi endelig kunne slippe perverterte menn. Ellers så må jeg bare få tilføye at jeg elsker friske debatter.... :blunke:
Gjest Hege Skrevet 19. november 2002 #11 Skrevet 19. november 2002 Du sier videre at useriøse tråder dør ut etterhvert. Vel, jeg har sette det motsatte. Der det tilsynelatenede virker som menn/unggutter slenger inn en slesk problemstillng og "plopp" der hopper en gjeng ungjenter på. Så har man en usannsynlig teit debatt gående på mannens premisser. Du har et godt poeng der, Care. Helt fri blir vi ikke, men likevel tror jeg at det vil hjelpe ganske bra om vi gjør det som Rani nevner her. Blir det for ille er det vår jobb å vurdere hva som skal gjøres. Noen ganger er det vanskelig, noen ganger ikke. Tross alt synes jeg ikke det er så ille jeg. De aller fleste, både "nye" og "gamle" brukere er av den sorten som gjør at det er trivelig å være her. Det aller fleste gjester også. Det er bare det at det er de useriøse som blir lagt best merke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå