Gå til innhold

Frossenpizza som har tint

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En handlepose med frossenpizza ble glemt ute på trappa fra i går kveld og pizzaene har tint. Det har ligget på 0-3 plussgrader ute hele perioden pizzaene har ligget ute, altså kjøleskapstemperatur. Pizzaene er nå lagt i kjøleskapet. Hvor kjapt må de stekes/brukes?

Anonymkode: 7c2b7...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da hadde jeg spist den i dag.

Anonymkode: bb802...db2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville bare stekt opp, kuttet opp, og fryst ned. Så kan dere ha det som rask frysermat fremover. 

Anonymkode: 56f14...f05

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville halvstekt de i dag, og fryst ned, slik at kan stekes ferdig ved senere anledning. Eller stekt de helt ferdig slik at de kan varmes i micro senere. 
Hvis de i det hele tatt går an steke... Min erfaring med tint frossenpizza er at det bare blir kliss når man skal ha de ut av plasten og over på stekebrett. 
Husk også at du må justere steketiden siden de allerede er tint. 

Anonymkode: 5ec44...97b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det skal normalt stå på pakningen. Før i tiden stod det på grandiosa-pakken 1 døgn i kjøpeskap, 3 døgn ved -3-5 grader og til holdbarhetsdato ved -18. Så stek de til middag i dag og frys ned restene. 

Til neste gang: ta inn alle varene med en gang og prekiver dem der de skal være, bra for miljøet og lommeboka.

Anonymkode: beac2...e4c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det skal normalt stå på pakningen. Før i tiden stod det på grandiosa-pakken 1 døgn i kjøpeskap, 3 døgn ved -3-5 grader og til holdbarhetsdato ved -18. Så stek de til middag i dag og frys ned restene. 

Til neste gang: ta inn alle varene med en gang og prekiver dem der de skal være, bra for miljøet og lommeboka.

Du forsto visst ikke at det var et uhell.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ville bare stekt opp, kuttet opp, og fryst ned. Så kan dere ha det som rask frysermat fremover. 

Anonymkode: 56f14...f05

Frossenpizza er allerede stekt, hvertfall halvstekt, så det er jeg skeptisk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Frossenpizza er allerede stekt, hvertfall halvstekt, så det er jeg skeptisk til.

Ingen problem å varme opp stekt grandis, det har jeg gjort hundrevis av ganger i hvertfall 20 år og aldri blitt dårlig

Anonymkode: 21332...969

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen problem å fryse den på nytt.

Anonymkode: ddb93...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Prekivere? Er du en tidsreisende fra 1800-tallet?

Anonymkode: 4e809...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Prekivere? Er du en tidsreisende fra 1800-tallet?

Anonymkode: 4e809...faf

🤣

Anonymkode: ddb93...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...